Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...
aansprakelijkh...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 16:17
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Loondoorbetaling bij ziekte, berekening gemiddeld aantal ure
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Arbuz



Leeftijd: 63
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 6


BerichtGeplaatst: do 21 apr 2016 18:04    Onderwerp: Loondoorbetaling bij ziekte, berekening gemiddeld aantal ure Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste mensen.

Ik ben werkzaam in de Particuliere Beveiliging en werk volgens de CAO beveiligingsbranche.
Link voor de CAO; http://www.beveiligingsbranche.nl/cao/

Ik werk sinds 14-10-2015 voor dit bedrijf in een contract voor 8 uur per periode van 4 weken.
Ben werkelijk begonnen met werken op 19-10-2016.
Eerst zeer onregelmatig met de eerste,
week 43 2015 11 uren,
week 44 56 uren,
week 45 0 uren
week 46 0 uren
week 47 0 uren
week 48 32 uren
week 49 30,5 uren
week 50 44 uren
week 51 40 uren
week 52 24 uren
week 53 16 uren
week 01 2016 32 uren
week 02 24 uren
week 03 42 uren
week 04 32 uren
week 05 32 uren
week 06 42 uren
week 07 28 uren
week 08 0 uren en eerste dag arbeidsongeschikt op woensdag 24 februari 2014

Vanaf 23-11-2015 (week 48 ) ben ik elke week aan het werk geweest, in wisselende diensten op hetzelfde project.

Op 24 februari 2016 heb ik een tweetal operaties ondergaan, waarvan ik de werkgever op 8 februari 2016 mondeling en per e-mail op de hoogte heb gesteld.
Op 14 maart wegens complicaties een derde operatie ondergaan.
Vanwege die complicaties tot op heden nog niet weer kunnen werken.
En een volgende operatie is gepland voor volgende week.
Helaas nog steeds arbeidsongeschikt.

Na ongeveer 5 weken ziekte ontdekte ik op een zeer onplezierige manier dat er mij geen loon was betaald over de periode week 08 2016 tot heden.
In eerste instantie heb ik mij tot het UWV gericht, omdat ik naast mijn werk ook nog een gedeeltelijke uitkering WW ontving.

Echter UWV gaf aan dat ik geen recht op WW meer had, en dus ook geen recht op ziektegeld vanuit de WW, omdat ik vanaf 11 januari 2016 gemiddeld meer uren had gewerkt dan mijn recht op WW groot was.

UWV gaf aan dat ik mij tot mijn werkgever moest wenden.
Dit gedaan, met de volgende resultaten.
Dag 1 (maandag 11 april 2016) Regiokantoor afdeling planning, diegene die er over gaat is er vandaag niet, kun je morgen weer bellen?
Dag 2 gebeld en gericht gevraagd naar desbetreffende persoon. Persoon in bespreking, zal later worden teruggebeld. In de middag was er om 16:00 uur nog niet gebeld, en heb ik zelf weer gebeld. Persoon gaf aan hier niet over te gaan, en dat ik bij afdeling verzuim moest zijn. Ben doorverbonden, en kreeg te horen dat ik bij mijn eigen planner moest zijn. Deze was op locatie niet meer bereikbaar die dag.
Dag 3 de planner gebeld, die zich geen raad wist met de situatie, en mij adviseerde om contact op te nemen met de regiomanager waar ik onder val. Helaas was deze op vakantie. Ik heb me later die dag nogmaals tot het regiokantoor gericht, en kreeg een naam en telefoonnummer van de vervangende regiomanager. Deze gebeld, en afgesproken dat hij het op zou pakken en mij die dag nog zou informeren. Dit was om 17:00 uur nog niet gebeurd, en heb ik een aangetekende brief gestuurd op aangeven van het juridisch loket met daarin een vordering van loonbetaling tijdens ziekte met ingang van week 08 2016. Hierbij geëist ofwel loon te betalen binnen 7 dagen, ofwel een gemotiveerd schriftelijk bezwaar te ontvangen.
Dag 4 een e-mail van mijn planner ontvangen dat er aan gewerkt werd. in deze e-mail een bericht van de vervangende regiomanager aan de vaste regiomanager of de vaste regiomanager dat op de 19e april met mij wilde doornemen.
(dat terwijl de financiële nood mij al boven de lippen stond, en ik dat meerdere keren had medegedeeld)
Op eigen initiatief zelf de verantwoordelijk regiomanager per Whatsapp benaderd op de 19e april, met het verzoek op kantoor met hem daar over te kunnen praten.
Hij gaf aan niet op kantoor te zijn en ik maar een afspraak moest maken voor volgende week.
Aangegeven dat dat voor mij niet haalbaar was.
Later die dag een bericht ontvangen dat er inderdaad een fout was gemaakt, en er een gemiddeld aantal uren aan mij zal worden gaan betaald.

Tot op heden nog niets ontvangen.

Vraag in deze kwestie is wat voor gemiddelde aantal uren ik kan verwachten.
Volgens de CAO en het BW zou dat een gemiddelde moeten zijn van het aantal uren van de afgelopen 52 weken voorafgaand aan arbeidsongeschiktheid.
Volgens UWV en juridisch loket het gemiddelde aantal uren van de afgelopen 3 maanden.

Tweede vraag is vanaf wanneer gaat een gestelde periode in, en rekent men kalendermaanden / weken of weken geteld vanaf eerste ziektedag?
Werkgever heeft me overigens niet op 24 februari 2016 maar op 19 februari 2016 op eerste ziektedag gezet.

Bij voorbaat dank voor uw reacties.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
DENNIS79



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 1754


BerichtGeplaatst: ma 25 apr 2016 10:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

M.b.t. vraag 1: kijk eens naar artikel 13 en 14 van de cao, en naar artikel 7:610b van het BW. Het lijkt mij dat een en ander berekend moet worden op basis van laatste drie maanden, dan wel volgens het stelsel van 7:610b BW. Dat systeem houdt in dat een rechter ook afwijkende referteperiodes kan aanhouden indien dat in het kader van redelijkheid en billijkheid gewenst is.

M.b.t. vraag 2, zie ik vanwege de geringe afwijking niet meteen het probleem, maar je kan het natuurlijk altijd melden. Enerzijds betekent het dat je eerder aan je 2 jaar arbeidsongeschiktheid zit, anderzijds betekent het dat je (met terugwerkende kracht) eerder recht hebt op betaling van je loon bij arbeidsongeschiktheid.
_________________
"Nusquam est, qui ubique est"
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Arbuz



Leeftijd: 63
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 6


BerichtGeplaatst: wo 27 apr 2016 11:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste Dennis79, bedankt voor uw opmerking.

M.b.t. vraag 1, is het gestelde in artikel 13en 14 sterker dan het gestelde in artikel 1 Definities, en BW 7:610b?

Ziektegeld
Het loon van de werknemer alsof hij niet arbeidsongeschikt zou zijn vermeerderd
met de in de voorgaande 52 weken verdiende gemiddelde
onregelmatigheidstoeslag.
De gemiddelde onregelmatigheidstoeslag wordt berekend door de som van de
toeslag bijzondere uren, feestdagentoeslag, toeslag in het ziektegeld en het
structurele overwerk (inclusief overwerktoeslag) te delen door de arbeidstijd.
De uitkering bij arbeidsongeschiktheid van de parttimer moet gebaseerd worden
op de gemiddelde arbeidstijd per dag over de 52 weken voorafgaand aan de
arbeidsongeschiktheid, tenzij het aantal contractuele uren hoger is.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds