Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 16:46
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Leasecontract niet verlengd
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dr_Solomon



Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 2


BerichtGeplaatst: ma 25 jul 2016 14:01    Onderwerp: Leasecontract niet verlengd Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,

ik ben al 11 jaar (vanaf 2005) werkzaam bij hetzelfde bedrijf, in mijn functie heb ik recht op een auto van de zaak. Dit is ook opgenomen in mijn contract destijds. Nu is het bedrijf vanaf 1 januari 2014 overgenomen en is er een voorwaarde in het contract bijgekomen om in aanmerking te komen voor een lease auto. Namelijk dat er minstens 18.000 km zakelijk gereden moet worden om in aanmerking te komen voor een lease-auto. volgens mijn berekeningen kom ik ruim aan die 18000km per jaar.

Nu heb ik afgelopen week een email ontvangen dat de leasecontracten niet verlengd worden en mijn huidige contract over 3 maanden afloopt:
Quote:

Heren,

binnen onze afdeling zijn jullie nog degene die in bezit zijn van een leaseauto voor zowel privé als zakelijk gebruik.
Met HR heb ik even gekeken wat er gedurende de overname tav de leaseregeling is afgesproken en daarin is toentertijd het volgende opgenomen:

De huidige leaseregeling overeengekomen met het "oude bedrijf" blijft bestaan tot het einde van het leasecontract met een maximum van 2 jaar (tot 01.01.2016). Wel wordt (indien van toepassing) een eigen bijdrage voor privé-gebruik van de leaseauto in rekening gebracht van € 45,- per maand.
Na deze periode wordt de overstap gemaakt naar de leaseregeling van het "nieuwe bedrijf" inclusief de standaard eigen bijdrage, waarbij getoetst zal worden of voldaan wordt aan de criteria om in aanmerking te komen voor een leaseauto.

Deze regeling hebben we in 1 januari op basis van goede wil al door laten lopen tot einde van contactperiodes.
Echter komen we nu in de situatie terecht dat er de komende maanden de eerste leasecontracten gaan aflopen en we moeten kiezen wat hiermee te doen.

Het statement wat hiervoor binnen ons bedrijf geldt is dat een leaseauto wordt toegestaan vanaf 18.000 km zakelijke km. Gezien de aard van de werkzaamheden voor onze organisatie (andere verhouding voorbereiding/site +minder werk in Benelux, meer in buitenland) zal verschuiven en er met aantrekken van nieuwe medewerkers een ongelijke situatie ontstaat is mijn voorstel om deze lease contracten niet te verlengen.

Ik snap dat dit een minder leuke boodschap betreft en er wellicht nog haken en ogen aan zitten die ik over het hoofd zie; ik wil dan ook volgende week samen met jullie de impact doorspreken. Ik zal hiervoor een meeting met jullie inschieten.

Daarnaast heb ik de volgende datums vanuit SSC doorgekregen, kloppen deze met jullie administratie/verwachting

Kenteken 31-10-2016 Eigenaar


Kan/mag de werkgever zomaar de leasecontracten niet verlengen?
Vind 3 maanden van te voren erg kort. De werkgever verplicht mij hiermee om binnen die periode zelf een auto aan te schaffen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: ma 25 jul 2016 20:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als ik het goed begrijp heb je getekend voor de nieuwe voorwaarde in het contract (18.000 km/jaar).

Het lijkt erop dat jij van mening bent dat je die 18.000 km/jaar makkelijk haalt, maar dat je werkgever dat anders ziet. Wie heeft er gelijk?
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: ma 25 jul 2016 22:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Is er tussen u en het nieuwe bedrijf ook een nieuwe arbeidsovereenkomst gesloten?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Dr_Solomon



Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 2


BerichtGeplaatst: di 26 jul 2016 16:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Er is inderdaad een nieuwe arbeidsovereenkomst getekend, waarin staat dat er 18.000 km zakelijk gereden moet worden om in aanmerking te komen voor een lease-auto.
Ik hou mijn kilometers altijd bij in een excel-document en vanaf 2012 zit ik altijd boven de 20.000 zakelijke kilometers per jaar.

Nu heb ik vandaag gehoord dat de zakelijke kilometers als volgt worden bepaald:

Zakelijke km = Aantal kilometers naar klant - Woon-Werk.

Voorbeeld:
Vandaag naar een klant gegaan 100km van huis.

Totale kilometers = 200
Woon-Werk = 70
Zakelijke kilometers = 200-70 = 130 Km

Is het normaal dat zakelijke kilometers op deze manier berekend worden?
Vind dit namelijk nergens terug in het bedrijfs/lease-regalement en op deze manier red ik het aantal zakelijke kilometers niet.

Verder heb ik de offerte terug gevonden van mijn lease-auto, hierin staat dat de auto geleased is voor een periode van 60 maanden/200.000 km. Dit zou in mijn geval betekenen dat mijn contract pas op 30 juni 2017 afloopt ipv de 30-10-2016 zoals in de mail is aangegeven.

Door bovenstaande oorzaken voel ik me benadeelt en wil graag weten of ik hier iets mee kan doen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: wo 27 jul 2016 6:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik vind dat geen vreemde uitleg van de bepaling 'minimaal 18.000 zakelijke kilometers'.

Het lijkt mij dat wanneer u deze bepaling aan wilt vechten, u het moet gooien op 'dwaling', want u dacht dat de bepaling iets anders betekende.
Maar dat betekent ook dat u dus het hele nieuwe contract wilt vernietigen en dat u daarmee terugvalt op het oude contract.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds