Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 16:13
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Laster en stalking
Moderators: Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Marja1



Leeftijd: 64
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal


Berichten: 5


BerichtGeplaatst: zo 06 apr 2008 13:39    Onderwerp: Laster en stalking Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Al een jaar word ik bedreigd via emails en op het internet verschijnen mijn gegevens met de daarbij behorende bedreigingen en lasterverhalen. Mijn hele familie staat zo onderhand op internet. Ik weet wie er achter zit en afgelopen maandag heb ik aangifte gedaan tegen deze persoon.

Nu is het volgende aan de hand. Deze persoon stopt en deinst nergens voor terug. Ik ben zelf eigenaar van een website, en nu heeft het hostingbedrijf een dreigmail ontvangen van hem. Toen daar niet op gereageerd werd, heeft deze stalker alle gegevens van dit bedrijf op zijn eigen forum geplaatst, met de woorden erbij...sterf, sterf. Nu heeft het hostingbedrijf mijn site offline gezet, terwijl ik helemaal niets daarop had staan wat over die stalker ging.

Ik heb dus aangifte gedaan, vanwege het feit dat hij mijn naam misbruikt, hij maakt ook emailadressen aan met mijn naam. Ik heb gemaild naar de host van zijn forum. Ik heb een klacht ingediend bij het CBP, waarna ik een standaar email kreeg dat ik maar op hun site moest kijken. Ik heb meerdere malen een klacht ingediend bij het abuse adres van zijn provider. Die vroegen om bewijs, alles doorgestuurd en nooit meer wat gehoord.

Dus jullie begrijpen dat ik nu een beetje wanhopig aan het worden ben. Deze stalker post onder verschillende namen op verschillende fora en dekt zichzelf in aan alle kanten.

Graag wil ik weten wat ik nu nog kan doen om deze idioot te stoppen.

vr.gr.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: zo 06 apr 2008 14:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Is de politie niet van plan actie te ondernemen?
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Marja1



Leeftijd: 64
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal


Berichten: 5


BerichtGeplaatst: zo 06 apr 2008 14:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat mag ik wel hopen ja. Ik ga ze komende week even bellen. Maar ze wisten nog niet of ze het zelf gingen behandelen of dat het werd doorgestuurd.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: zo 06 apr 2008 19:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Niet vergeten even screenprints te maken van wat er gebeurd is.

Verder: hostingbedrijf melden dat jouw site weer online moet en politie flink achter de broek zitten om de vaart er in te houden.

Wellicht is die meneer via een kort geding te bewegen zich van onrechtmatig handelen jegens jou te onthouden.

Zuur verhaal, zeg!
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Marja1



Leeftijd: 64
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal


Berichten: 5


BerichtGeplaatst: zo 06 apr 2008 19:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik had overal screens van en een pak papier met alle emails als bewijs meegedaan met de aangifte. Die "meneer" schrikt nergens van terug en het hostingbedrijf is geschrokken en bang voor hun goede naam.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: zo 06 apr 2008 19:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het hostingbedrijf heeft een overeenkomst met jou die gewoon nagekomen moet worden.

Wat deze meneer dan doet moeten ze zelf even aanpakken. Dat is voor jou juist ook prettiger.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Marja1



Leeftijd: 64
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal


Berichten: 5


BerichtGeplaatst: zo 06 apr 2008 19:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Daar heb je helemaal gelijk in. Maar ik heb al maatregelen genomen om de site te verhuizen. Alles is al in gang gezet nu Smile

De site is mijn probleem verder niet. Die komt echt wel weer online. Het gaat mij erom dat ik die dwaas wil stoppen. Want de politie heeft mij al wel gewaarschuwd dat ik er niet van uit moet gaan dat het stopt doordat ik aangifte heb gedaan.

Dus ik wil gewoon weten wat ik nog meer voor mogelijkheden heb als het nodig is. En een dure advocaat kan ik helaas niet betalen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: wo 09 apr 2008 21:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Afhankelijk van je inkomen en vermogen kun je in aanmerking komen voor een toevoeging. Je kunt nagaan hoe hoog je eigen bijdrage is via www.rvr.org

Mocht actie vanuit de politie tot niets leiden, dan kun je je tot de civiele rechter wenden, zoals ik al schreef. Maar voor die procedure (als je een kort geding start) heb je wel professionele rechtsbijstand nodig. Je kunt eens met een advocaat overleggen wat hij daarvoor zou rekenen.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
jvkessel



Leeftijd: 69
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 9


BerichtGeplaatst: do 18 sep 2008 0:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als dit nog speelt, dan zou ik een rechtsbijstandsverzekering nemen. Je moet dan wel drie maanden wachten voordat ze iets doen. En in het midden laten wanneer de klachten zijn ontstaan. In principe doen ze namelijk niets met problemen die al van voor de ingang van de verzekering zijn ontstaan. De kosten zijn vanaf 120 euro per jaar, afhankelijk van het pakket wat je neem. De Consumentenbond adviseert Proteq, maar Interpolis schijnt ook wel goed (duurder).

Laatst aangepast door jvkessel op do 18 sep 2008 17:42, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
HenkR

HenkR

Leeftijd: 54
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1146


BerichtGeplaatst: do 18 sep 2008 1:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

jvkessel schreef:
En in het midden laten wanneer de klachten zijn ontstaan.


En als die stalker dat ook doet dan zit het zeker goed Smile
_________________
'Justice is supposed to be blind. But must it be stupid too?'
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Marja1



Leeftijd: 64
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal


Berichten: 5


BerichtGeplaatst: do 18 sep 2008 16:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De aangifte die ik heb gedaan is gelukkig heel serieus genomen door de politie. Bleek dat ze meneer daar wel kenden Cool
De aangifte ligt nu bij de rechtbank ter beoordeling, dus afwachten maar weer.

Je moet wel een lange adem hebben, maar dat heb ik er wel voor over.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
jvkessel



Leeftijd: 69
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 9


BerichtGeplaatst: zo 21 sep 2008 18:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Marja1 schreef:
De aangifte die ik heb gedaan is gelukkig heel serieus genomen door de politie. Bleek dat ze meneer daar wel kenden Cool
De aangifte ligt nu bij de rechtbank ter beoordeling, dus afwachten maar weer.

Je moet wel een lange adem hebben, maar dat heb ik er wel voor over.

Je moet echter wel realistisch blijven: bij sommige stalkers haalt een rechtszaak nog niet veel uit. Dit hangt van het type stalker af.
Er is onlangs een nieuwe druk verschenen van 'Stop stalking me!' van V.A.MacIan met tips tegen cyberstalking. Te bestellen bij Bol.com
Je moet ook toch allerlei preventieve maatregelen nemen. In Oostenrijk is er een website www.cyberstalking.at Je moet een logboek of dagboek bijhouden van alle klachten. Verder eigenlijk alle informatie op internet verwijderen die naar je persoon verwijzen.
In de USA zijn er allerlei manieren om iemands naam, adres, woonplaats te achterhalen, o.a. via een prive-detective. Je moet dus ook zoveel mogelijk (openbare) informatie over jezelf verwijderen, zoals bijv. de vermelding in de telefoongids.

In veel publicaties (o.a. Stalking, J. Hoffmann) staat ook het advies dat je een (potentiele) stalker altijd moet negeren. Dus niet meer reageren, elk contact vermijden. Protesteren tegen van alles tegenover de stalker bevestigt hem/haar alleen. Elke reactie zet een zgn. stalker aan tot verdere actie.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds