Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu vr 29 mrt 2024 1:16
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Kan ik het ongeluk & de gevolgen alleen nog maar accepteren?
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Anoes



Leeftijd: 57
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 1


BerichtGeplaatst: di 26 dec 2017 13:43    Onderwerp: Kan ik het ongeluk & de gevolgen alleen nog maar accepteren? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Om goed zicht te hebben over de weg loop ik achteruit aan de rechterkant van de weg (op de weg ongeveer een meter van de stoep).
Na nog even naar mijn zoon te hebben gezwaaid, rij ik uit stilstand weg als bestuurster van een motor. Binnen de bebouwde kom, in een rustige woonwijk waar 30 kilometer per uur de maximale snelheid is. Iets terug, ongeveer 1 meter achter mij staat een geparkeerde auto. Na ongeveer 12 a 13 meter voor mij, staat de eerste geparkeerde auto aan de rechterkant van de weg. Daartussen zijn brede op en afritten van woningen. Ik ben ongeveer 14 meter op weg en kijk 2x om en tussendoor zwaai ik naar mijn zoon. Het is mooi weer en ik heb de tijd, ik rij rustig naar de 20 kilometer per uur. De weg is niet echt breed, ik rij rechts en voor dat ik wat meer naar het midden van de weg rij om de geparkeerde auto voorbij te rijden, kijk ik nog eens goed. Het kan, ik zie geen auto achter me.

Wat er dan gebeurt verandert mijn leven.

Ik had niets of niemand / iets gezien en kwam net langs de eerste geparkeerde auto waar ik direct door een auto van opzij aangereden ben. Ik kwam naast de eerste geparkeerde auto midden op het wegdek terecht en de dame met auto stopte iets verder omdat ze de klap hoorde en mij dus voorbij was gereden.
Geheel onverwachts, door de van achter komende auto werd ik aangereden. De bestuurster van de auto riep dat ze mij totaal niet had gezien toen ze uit haar auto lopend (auto op ongeveer 15 a 20 meter verder geparkeerd) naar mij toe kwam.
Voor mijn gevoel had ze mij echt afgesneden tijdens het passeren en kwam ik tegen de rechterachterkant van haar auto met de linkerkant (stuur?) van de motor. Daar schrok zij heel erg van omdat ze pas in het passeren en met de klap mij door had. Voor mij was het een flits van de auto en daar ging ik.
Mevrouw kwam met de auto achter mij, uit een linker bocht (bij de aanrijding ongeveer 32 meter uit de bocht). Ik reed weg, op ongeveer 20 meter vanuit de bocht vanwaar ik vertrok. Zij had mij totaal niet gezien. Dit vertelde ze verschillende keren in haar geschrokken reactie ook tegen anderen! Dit was een bekende weg voor haar (ze woont iets verder terug om de hoek), ze wist niet hoe hard ze gereden had. Het moest harder zijn dan mij, want ze haalde mij behoorlijk hard in. Ze vertelde de volgende dag dat ze ongeveer 30 kilometer per uur gereden moest hebben, want ze had het nog een keer gereden!
Ik had door de klap waarschijnlijk geen pijn, maar kon met 1 been niet meer lopen of op staan. Dacht dat het misschien mee viel. Mijn knie werd wel erg dik. Ik was er direct van overtuigd dat zij mij van achteren had aangereden. Voor mij was het duidelijk, de schuld lag bij haar.
Door de situatie waarin ik zat (geschrokken, adrenaline en de overtuiging dat iedereen kon zien dat het haar schuld was) heb ik niet aan een ambulance of politie gedacht. Ik vond het eerlijk gezegd ook erg sneu dat haar dit was overkomen, dat zij schuldig was aan een aanrijding. Iedereen hoorde dit en werd het mij ook bevestigd door de omstanders dat ze schuldig was, omdat ze mij helemaal niet gezien heeft. Ik stelde haar zelfs meerdere malen gerust, dit kon natuurlijk gebeuren en nam het haar niet kwalijk omdat ze het toch niet expres had gedaan!
Ik schrok toen ze ineens met haar man aan kwam, die was ze gaan halen. Hij kwam bij mij onvriendelijk en wantrouwend over, en toonde totaal geen interesse in mij of de motor (die total-los was) en wilde alleen maar de schade formulieren hebben. Een getuige nam het voor mij op, ik wist niet goed wat mij overkwam. Voor ik het in de gaten had waren de bestuurster en haar man vertrokken en bleef ik achter met de lieve getuige die voor mij opkwam. Zij heeft mij naar de huisarts gebracht. Ik had zelf een ambulance afgewezen. Natuurlijk heb ik daar achteraf spijt van gehad.
Deze getuige heeft de aanrijding niet heel goed kunnen inschatten, omdat ze tegemoetkomend aan de linkerkant op de stoep nog vrij ver weg met de hond aan kwam lopen. De andere getuige was mijn 15 jarige zoon die mij weg zag rijden en daarna de auto pas zag langskomen. Het ongeluk zelf heeft hij net niet gezien.
De volgende dag in het ziekenhuis bleek dat ik een ernstige verbrijzelde knie had, een operatie moest hebben en een jaar revalidatie met een onzekere uitkomst. Ik weet nu na ruim een half jaar dat ik bijna zeker blijvende letsel/schade en pijn eraan over hou. Over een aantal jaren zal waarschijnlijk een kunstknie nodig zijn. Ik was nu in ieder geval te jong en gingen ze voor een herstel operatie.
Ik ben zelfstandige en kan niet meer hetzelfde werk uitoefenen!
Dit heeft mij compleet doen instorten, met handicap en een behoorlijke burn-out en ik nu mijzelf moet zien te redden.

Ik ben werkelijk overvallen door dit ongeluk, en had niet verwacht dat ze zo zou blijven ontkennen: mij niet gezien betekende voor haar, dat het aan mij lag. Omdat ze mij niet gezien had gaf ze bij het invullen van het aanrijdingsformulier aan dat ik uit een uitrit kwam.
Ik was er logischerwijs na het ongeluk, en 2 dagen erna, met het invullen van het aanrijdingsformulier niet helemaal bij. Met mijn been vanaf mijn tenen tot in mijn lies in het gips, zwaar onder de pijnbestrijding was ik totaal uitgeschakeld! Omdat ik in mijn onschuld vaststond heb ik wellicht veel begrip getoond, mijn besef voor de gevolgen was er nog niet. Ik heb hier achteraf ongelofelijke spijt en verdriet van, mijn positieve gedrag heeft mij niet beloond. Dit voelt heel erg onrechtvaardig.
Nu wordt alles op artikel 54 gezet, ik maakte een “bijzondere manoeuvre” en is de aansprakelijkheid niet erkend.
Pas nu klim ik weer uit het diepe dal waarin ik terecht kwam. Ik kan het moeilijk loslaten. Advocaten hebben er toen naar gekeken, maar ik verrichtte de bijzondere manoeuvre en was wegrijdend binnen de 25 meter. Daar hielden ze zich aan vast, ik maakte geen schijn van kans werd er gezegd. Aan de getuigen had ik niets, de een te ver weg en de andere is mijn zoon!‬
Nu pas kan ik het voor mijzelf op een rijtje zetten en navertellen wat er precies is gebeurt.
Tot nu toe heb en had ik nog niet het besef dat zij die bocht vlot is doorgekomen, zij al snel op 30 km per uur zat en ik maar iets van 20 meter verder was weggereden.
Eergisteren (kerstavond) heb ik voor het eerst met krukken de situatie beter kunnen zien!

Nog erger maakt het dat ik daarna niet op mijn verzekering kon terugvallen. Dit omdat de tussenpersoon vergeten was de verzekering als opzittende (inzittende) door te spelen naar de verzekering. Helaas hierin achteraf misleidende polis, gesprekken gewist en niets door de tussenpersoon op de daarvoor bedoelde plek genoteerd. Dit is helaas voor mij nog een volgende zaak.

Mijn uiteindelijke vraag: Hoe zit het met de bestuurster van de auto komend uit een linker bocht? Dit was nu nog nergens in meegenomen of echt benoemd. Ik heb niets meer van haar vernomen na haar “overwinning” terwijl ik geheel ingestort op dat moment in de rolstoel in een revalidatie kliniek zat.

Ik ben erg benieuwd hoe dit verhaal gelezen wordt...
Moet ik echt leren accepteren of is er nog ergens recht te halen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
ArieKanarie



Leeftijd: 35
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UM

Berichten: 331


BerichtGeplaatst: ma 08 jan 2018 14:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Iemand van achteren aanrijden is een schending van artikel 19 RVV. Een wederzijds ondertekende aanrijdingsformulier betreft een onderhandse akte. Ik zie wel mogelijkheden. Bijvoorbeeld een voorlopig getuigenverhoor. U ontvangt van mij een privebericht.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds