Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 17:49
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Jong afgestudeerd
Moderators: Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
STUDENTENFORApuntnl



Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 59


BerichtGeplaatst: vr 12 jun 2009 15:32    Onderwerp: Jong afgestudeerd Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben vrij jong afgestudeerd (21). Gevolg hiervan is dat ik nu pas 22 ben en wil gaan solliciteren voor advocaat stagiaire. Is dit een probleem denken jullie?

Ik heb zo her en der gehoord dat clienten niet zo staan te springen om 'broekies' zoals ik. Je hebt een probleem, gaat naar advocaat, betaalt een hoop geld en krijgt vervolgens een advocaat van 22. Zo bezien best logisch dat advocatenkantoren liever een iets ouder persoon aannemen.

Wat zijn jullie ervaringen en/of hoe denken jullie er over?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Nobility

Nobility

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 315


BerichtGeplaatst: za 13 jun 2009 16:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ten eerste gefeliciteerd Smile

En ik denk dat het een beetje een vraag is waar geen algemeen antwoord op te geven is: iedereen kijkt er anders naar.

Jong? Ja. Probleem? Nee. De opleiding rechten is 4 jaar en feitelijk zijn de mensen die na de middelbare school gelijk rechten gaan doen, geen vertraging oplopen en binnen 4 jaar klaar zijn ook 21/22 jaar.

Natuurlijk zal niet iedereen staan te jubelen en juichen om jonge mensen maar dat is maar net hoe je er naar kijkt. Anderzijds kan je weer stellen dat door weinig praktijk ervaring, ervaren advocaten je makkelijker kunnen "kneden". Dat is gelijk weer een voordeel en kan je ook aankaarten. Very Happy En leeftijd is ook relatief, het gaat er ook om hoe jij jezelf "opstelt".

Bovendien ben je advocaat stagiaire: nog in opleiding dus. 25 jaar en afgestudeerd advocaat zijn is toch een mooie leeftijd?

Succes in ieder geval!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: za 13 jun 2009 16:50    Onderwerp: Re: Jong afgestudeerd Reageer met quote Naar onder Naar boven

STUDENTENFORApuntnl schreef:
Ik ben vrij jong afgestudeerd (21). Gevolg hiervan is dat ik nu pas 22 ben en wil gaan solliciteren voor advocaat stagiaire. Is dit een probleem denken jullie?

Ik heb zo her en der gehoord dat clienten niet zo staan te springen om 'broekies' zoals ik. Je hebt een probleem, gaat naar advocaat, betaalt een hoop geld en krijgt vervolgens een advocaat van 22. Zo bezien best logisch dat advocatenkantoren liever een iets ouder persoon aannemen.

Het zijn juist de ouderen die heel lastig een baan als advocaat-stagiair krijgen. Voor de rest boeit het echt niet zo of je 22 of 24 bent, die zeurende client die voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten kom je altijd wel tegen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
pris



Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 12


BerichtGeplaatst: zo 14 jun 2009 15:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jong afstuderen lijkt mij in principe geen probleem. (ik studeer ook dit jaar af en ik ben ook 21).. Maar het is wel handig als je gaat solliciteren dat je ook kan laten zien dat je ook andere dingen hebt gedaan naast je studie en dus niet alleen in de boeken hebt gezeten.. Dus bijvoorbeeld een studentstage, vrijwilligerswerk bij een rechtswinkel en noem maar op...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
LeChat



Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 797


BerichtGeplaatst: di 16 jun 2009 17:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het verschil tussen een 21-jarige beginner en een 24-jarige ziet een cliënt echt niet hoor (of je moet er heel jong uitzien, maar dat heb je soms ook met 28-jarigen...). Ik ben zelf 24, nu een halfjaar advocaat en daarvoor ook al cliëntencontacten gedaan als juridisch medewerker, en heb eigenlijk nog nooit gehoord dat men mij te jong vond (overkomen). Het ligt ook aan je manier van doen natuurlijk.
_________________
Gelijk hebben is nog geen gelijk krijgen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: di 16 jun 2009 17:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

LeChat schreef:
Het verschil tussen een 21-jarige beginner en een 24-jarige ziet een cliënt echt niet hoor (of je moet er heel jong uitzien, maar dat heb je soms ook met 28-jarigen...). Ik ben zelf 24, nu een halfjaar advocaat en daarvoor ook al cliëntencontacten gedaan als juridisch medewerker, en heb eigenlijk nog nooit gehoord dat men mij te jong vond (overkomen). Het ligt ook aan je manier van doen natuurlijk.

Die cliënt wil eigenlijk een 55-jarige advocaat voor het tarief van een student-stagiair.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
LeChat



Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 797


BerichtGeplaatst: di 16 jun 2009 19:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

StevenK schreef:
Die cliënt wil eigenlijk een 55-jarige advocaat voor het tarief van een student-stagiair.
Dan zeg je toch dat ze die er gratis bij krijgen in de vorm van je patroon Wink
_________________
Gelijk hebben is nog geen gelijk krijgen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UvAforumpuntnl



Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 15


BerichtGeplaatst: di 16 jun 2009 21:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

LeChat schreef:
Het verschil tussen een 21-jarige beginner en een 24-jarige ziet een cliënt echt niet hoor (of je moet er heel jong uitzien, maar dat heb je soms ook met 28-jarigen...). Ik ben zelf 24, nu een halfjaar advocaat en daarvoor ook al cliëntencontacten gedaan als juridisch medewerker, en heb eigenlijk nog nooit gehoord dat men mij te jong vond (overkomen). Het ligt ook aan je manier van doen natuurlijk.


Op wat voor kantoor werk jij? En heb je goede studieresultaten en/of CV?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
LeChat



Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 797


BerichtGeplaatst: wo 17 jun 2009 13:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

UvAforumpuntnl schreef:
Op wat voor kantoor werk jij? En heb je goede studieresultaten en/of CV?


Ik werk op een vrij klein advocatenkantoor: we zijn met 8 advocaten en doen zowel betaalde als pro deo-zaken. Zelf ga ik me toeleggen op het ondernemingsrecht, maar op dit moment heb ik een heel brede praktijk, mede omdat ik een collega vervang die met zwangerschapsverlof is.

Wat mijn CV betreft:
Ik had 2 jaar vrijwilligerswerk gedaan bij de Rechtswinkel Nieuwegein, een studentstage gelopen bij een kantoor onder uit de top 50 van grootste advocatenkantoren in Nederland (Adriaanse & Van der Weel in Middelburg), daarna bijna 2 jaar als studerend juridisch medewerker op een klein (pro deo) advocatenkantoor gewerkt (duale master gedaan) en toen (nog steeds student, m'n 2e bachelorstudie TCS aan het afronden) heb ik bij dit kantoor gesolliciteerd als juridisch medewerker. Dat heb ik een jaar gedaan en al na minder dan een halfjaar hebben ze me gevraagd of ik na afstuderen wilde blijven als advocaat, dus dat ging makkelijk... groot voordeel was natuurlijk dat ze je werk al kenden.
Wat studieresultaten betreft: ik had zowel m'n bachelor als master 'met genoegen', niet uitmuntend dus Wink
_________________
Gelijk hebben is nog geen gelijk krijgen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
LJaminon



Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1


BerichtGeplaatst: di 01 sep 2009 19:44    Onderwerp: Re: Jong afgestudeerd Reageer met quote Naar onder Naar boven

STUDENTENFORApuntnl schreef:
Ik ben vrij jong afgestudeerd (21). Gevolg hiervan is dat ik nu pas 22 ben en wil gaan solliciteren voor advocaat stagiaire. Is dit een probleem denken jullie?

Ik heb zo her en der gehoord dat clienten niet zo staan te springen om 'broekies' zoals ik. Je hebt een probleem, gaat naar advocaat, betaalt een hoop geld en krijgt vervolgens een advocaat van 22. Zo bezien best logisch dat advocatenkantoren liever een iets ouder persoon aannemen.

Wat zijn jullie ervaringen en/of hoe denken jullie er over?


Ik was ook 22 toen ik afstudeerde en werk inmiddels 2 jaar als advocaatstagiaire. Ik heb geen problemen ondervonden door mijn leeftijd. Sommige mensen zijn juist van mening dat een beginnend advocaat hun zaak grondiger onderzoekt omdat er nog geen sprake is van routine.
Er zijn natuurlijk wel mensen die het vreemd vinden, zo'n jonge advocaat. Ze verwachten natuurlijk de oude wijze man, maar meestal zijn ze snel gerust gesteld als je inhoudelijk op hun problemen ingaat.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
dawn01



Leeftijd: 35
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): 

Berichten: 43


BerichtGeplaatst: wo 21 jul 2010 14:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb op mijn 20e mijn HBO-Rechten diploma behaald en ben nu 3e jaars op de universiteit. Tijdens diverse sollicitaties werd ik altijd geprezen om het feit dat ik binnen de gestelde termijnen mijn studie behaald heb, en zo jong ben en toch al zo ver gekomen! Ik denk dat je het van de positieve kant moet bekijken en ook zo moet verdedigen (als dat nodig is)! Want het is juist enorm knap van je dat je op deze leeftijd al bent afgestudeerd!!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds