Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 17:12
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Is liegen tijdens rechtszaak toegestaan?
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
hopeloos



Leeftijd: 45
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 8


BerichtGeplaatst: wo 20 aug 2008 1:23    Onderwerp: Is liegen tijdens rechtszaak toegestaan? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben nog nooit bij een rechtzaak aanwezig geweest. Maar ik had altijd gedacht dat je een eed moest afleggen en dus niet mag liegen. Nu zijn we verwikkeld in een rechtzaak. De aanklager liegt erop los en weet het ook nog eens sterk te onderbouwen met vervalste documenten. Uiteraard hebben we bewijs dat die documenten vals zijn. Maar mijn vraag is, hoe dat mogelijk is dat men erop los kan liegen. Hij heeft nog geen enkele waarheid uitgesproken. Heeft iemand dit ook ooit meegemaakt. En hoe heb je die persoon aangepakt. Want het is nog altijd onze woord tegen het zijne. Ik hoop antwoord te vinden op deze vragen.

Ik weet wat men denkt, als je bewijs hebt dan heb je niets te vrezen. Het ergste is dat hij al paar rechtzaken heeft gewonnen door enkel te liegen!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: wo 20 aug 2008 7:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nergens wordt zoveel gelogen als in een rechtzaal Sad

Het is juist dan zaak om goed op de regels van het bewijs te letten en met deugdelijk bewijs aan te tonen dat er gelogen wordt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
GJudge

GJudge

Leeftijd: 35
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): RUN

Berichten: 173


BerichtGeplaatst: wo 20 aug 2008 9:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het ligt ook een beetje aan de procedure waar je het over hebt: zo mag in een strafzaak de verdachte alles zeggen wat hij wil, maar kennen getuigen inderdaad 'de eed'. (Voorzover ik weet kent een Officier die trouwens niet, maar misschien dat een ander dat beter weet.)
In het burgerlijk proces (ik neem aan dat je het daar over hebt), heb je sowieso de vuistregels "wie stelt, moet bewijzen" en "onweersproken is bewezen" die in 99% van de gevallen opgaan. Je moet dus sowieso zijn stellingen weerspreken en het volgens jou juiste zien te bewijzen.
Maar helaas heeft StevenK wel gelijk: er wordt nergens zoveel gelogen als in de rechtszaal...
_________________
Justice is in the eye of the beholder.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
hopeloos



Leeftijd: 45
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 8


BerichtGeplaatst: wo 20 aug 2008 14:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jeetje...nooit geweten. Dat er nergens zoveel wordt gelogen als in de rechtzaal. Die man heeft al zoveel leugens verteld dat het je verbijsterd dat hij nog niet de weg is kwijt geraakt. Bedankt voor jullie reactie..
Bekijk profiel Stuur privé bericht
DarkSkywise

DarkSkywise

Leeftijd: 68
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 33


BerichtGeplaatst: di 02 sep 2008 3:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben zelf een keer ontploft ("Dat is een LEUGEN!") in de rechtszaal toen de advocaat van de wederpartij beweerde dat ik bij een huurconflict over het een en ander mondelinge en schriftelijke toezeggingen zou hebben gedaan. Weliswaar moest mijn eigen advocaat mij weer netjes in mijn stoel terugduwen Razz maar de andere advocaat bestefte toen opeens dat er misschien wel eens tegen hém gelogen zou kunnen zijn en hij dus helemaal geen zaak had. (Ik had op dat moment eigenlijk een foto van hem moeten maken, want die blik in zijn ogen was best wel onbetaalbaar.)

De zitting was toen ook erg snel afgelopen. Very Happy

Moraal van dit verhaal: nooit liegen tegen je advocaat om je verhaal geloofwaardiger te maken. Wink
Bekijk profiel Stuur privé bericht
sietske1980



Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 551


BerichtGeplaatst: di 02 sep 2008 12:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Partijen in civiele zaken worden niet onder ede gehoord, pas als ze als getuigen worden gehoord, gebeurt dat na eerst de eed of belofte tegenover de rechter te hebben afgelegd.
Een Officier van Justitie en ook rechters en griffiers hebben een beroepsmatige eed afgelegd.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
hopeloos



Leeftijd: 45
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 8


BerichtGeplaatst: di 02 sep 2008 12:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het klopt je moet nooit liegen tegen je advocaat. Want dan kan hij je niet goed verdedigen. Helaas geloofde de advocaat van de tegenpartij zijn client. Helaas hebben zij verloren en hebben wij gewonnen. We hadden zoveel bewijzen dat de verklaringen niet klopte. En wat deed die domme man? Hij wist dat het een verloren zaak was en wilde ook een zegje doen, hij begon te liegen en te liegen, dat het opeens niet meer klopte..hahaha..daar hadden wij hem op gepakt. Je had zijn ogen moeten zien!! De rechter heeft hem gehoord.
Maar helaas heeft deze man teveel geld en een te grote wrok tegen ons. Hij zal wel weer in hoger beroep gaan...Wordt vervolgd.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
HenkR

HenkR

Leeftijd: 54
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1146


BerichtGeplaatst: di 02 sep 2008 17:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

sietske1980 schreef:

Een Officier van Justitie en ook rechters en griffiers hebben een beroepsmatige eed afgelegd.


In de praktijk werkt het zo dat de rechter doorgaans aanneemt dat de OvJ zich heeft vergist danwel verkeerd is ingelicht.
_________________
'Justice is supposed to be blind. But must it be stupid too?'
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Marco Knol



Leeftijd: 53
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UU

Berichten: 598


BerichtGeplaatst: wo 03 sep 2008 2:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je zou nog aangifte kunnen overwegen. Ook in een civiele zaak is liegen in de rechtbank in principe strafbaar. Een cliënt van mij heeft ooit aangifte gedaan tegen een ex-werknemer die aantoonbaar een valse verklaring (schriftelijk) inbracht.
Overigens wou het OM niet vervolgen. Dat was lachen bij het Hof toen de OvJ in de klachtenprocedure stelde dat als ze iedereen die in de rechtszaal zou liegen zouden moeten gaan vervolgen ....
Het Hof was er snel uit. Nu toch maar eens weer informeren hoe het met de vervolging staat.
_________________
Gelijk hebben is niet hetzelfde als bewijs hebben.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds