Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 17:30
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Intrum Justitia inzake vordering (12 jaar oud)
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 4 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Klaas Jan



Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 20


BerichtGeplaatst: ma 13 okt 2014 21:52    Onderwerp: Intrum Justitia inzake vordering (12 jaar oud) Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste lezers,

Onlangs ontving ik een mail van IJ dat ik een vordering had bij T-mobile. Ik weet dat ik in verre verleden, +/- in het jaar 2000 een abbonoment had bij deze provider. Als het goed is, is bij dit geval een vonnis uitgesproken. Ik weet het vrijwel zeker, had destijds veel schulden opgebouwd. Echter heb ik alle schulden netjes ingelost in de afgelopen jaren. Totdat ik laatst een mail heb ontvangen van IJ. Ik heb nog geen contact met ze gehad, wel wordt van mij verwacht dat ik voor 18 oktober het bedrag moet overmaken. Het bedrag is niet misselijk, het bedraagt €2.407,85. Belachelijk als we het over 2 maanden belkosten hebben.
Naar mijn inziens kan ik me beroepen op verjaringstermijn, het is immers zeker 12 jaar geleden. Dat was ook het moment dat ik naar de onderbouwing van het bedrag heb gevraagd. Daar gaven ze geen gehoor (helaas telefonisch), waardoor ik het heb laten gaan. Hierbij vraag ik jullie om advies wat te doen tegen deze grettige incassobureau. Ben desnoods bereid om af te kopen, maar heb slechte ervaring met IJ!


Laatst aangepast door Klaas Jan op di 14 okt 2014 12:07, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Alfred777



Leeftijd: 60
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 233


BerichtGeplaatst: ma 13 okt 2014 23:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nee, de mogelijkheid tot executie van een vonnis is 20 jaar. Daarom ook gaan incasso bureaus voor de meest lullige bedragen van mensen die ze even kwijt zijn naar de rechter.
Verjaring is dus m.i. niet van toepassing.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Klaas Jan



Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 20


BerichtGeplaatst: di 14 okt 2014 0:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Alfred777 schreef:
Nee, de mogelijkheid tot executie van een vonnis is 20 jaar. Daarom ook gaan incasso bureaus voor de meest lullige bedragen van mensen die ze even kwijt zijn naar de rechter.
Verjaring is dus m.i. niet van toepassing.


Hiermee heb ik dus geen rekening gehouden, enig advies om de pijn te verzachten?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
DENNIS79



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 1754


BerichtGeplaatst: di 14 okt 2014 10:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Klaas Jan schreef:
Alfred777 schreef:
Nee, de mogelijkheid tot executie van een vonnis is 20 jaar. Daarom ook gaan incasso bureaus voor de meest lullige bedragen van mensen die ze even kwijt zijn naar de rechter.
Verjaring is dus m.i. niet van toepassing.


Hiermee heb ik dus geen rekening gehouden, enig advies om de pijn te verzachten?


Is het vonnis toevallig bij verstek gewezen en kun je plausibel maken dat je geen kennis hebt genomen van d einhoud van het vonnis? in dat geval zou je alsnog in verzet kunnen komen en de veroordeling bestrijden.

Ik ben ooit eens succesvol (voor een kennis) in verzet gegaan tegen een verstekvonnis, waarin KPN in het gelijk gesteld was om obv de algemene voorwaarden 24 contractstermijnen te vorderen. Ik heb toen aangevoerd dat een dergelijke algemene voorwaarde vermoed wordt onredelijk bezwarend te zijn en dat deze alleen zou hebben te gelden als deze expliciet zou zijn besproken met de contractant. KPN heeft daar geen verweer tegen gevoerd en heeft zelfs de zaak teruggetrokken.
_________________
"Nusquam est, qui ubique est"
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Klaas Jan



Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 20


BerichtGeplaatst: di 14 okt 2014 11:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

DENNIS79 schreef:
Klaas Jan schreef:
Alfred777 schreef:
Nee, de mogelijkheid tot executie van een vonnis is 20 jaar. Daarom ook gaan incasso bureaus voor de meest lullige bedragen van mensen die ze even kwijt zijn naar de rechter.
Verjaring is dus m.i. niet van toepassing.


Hiermee heb ik dus geen rekening gehouden, enig advies om de pijn te verzachten?


Is het vonnis toevallig bij verstek gewezen en kun je plausibel maken dat je geen kennis hebt genomen van d einhoud van het vonnis? in dat geval zou je alsnog in verzet kunnen komen en de veroordeling bestrijden.

Ik ben ooit eens succesvol (voor een kennis) in verzet gegaan tegen een verstekvonnis, waarin KPN in het gelijk gesteld was om obv de algemene voorwaarden 24 contractstermijnen te vorderen. Ik heb toen aangevoerd dat een dergelijke algemene voorwaarde vermoed wordt onredelijk bezwarend te zijn en dat deze alleen zou hebben te gelden als deze expliciet zou zijn besproken met de contractant. KPN heeft daar geen verweer tegen gevoerd en heeft zelfs de zaak teruggetrokken.


Bedankt voor je advies Smile Maar deze zaak ligt nu bij IJ en krijg geen dreigbrieven van T-mobile. Moet ik alsnog T-mobile hierover contacteren om hierover in verzet te gaan? Ik vind het echt een hoog bedrag dat ik moet aftikken. Ben wel bereid om het dubbele van de hoofdsom te betalen, maar daar zullen ze geheid niet akkoord gaan!


Laatst aangepast door Klaas Jan op di 14 okt 2014 11:51, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Klaas Jan



Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 20


BerichtGeplaatst: di 14 okt 2014 11:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

DENNIS79 schreef:
Klaas Jan schreef:
Alfred777 schreef:
Nee, de mogelijkheid tot executie van een vonnis is 20 jaar. Daarom ook gaan incasso bureaus voor de meest lullige bedragen van mensen die ze even kwijt zijn naar de rechter.
Verjaring is dus m.i. niet van toepassing.


Hiermee heb ik dus geen rekening gehouden, enig advies om de pijn te verzachten?


Is het vonnis toevallig bij verstek gewezen en kun je plausibel maken dat je geen kennis hebt genomen van d einhoud van het vonnis? in dat geval zou je alsnog in verzet kunnen komen en de veroordeling bestrijden.

Ik ben ooit eens succesvol (voor een kennis) in verzet gegaan tegen een verstekvonnis, waarin KPN in het gelijk gesteld was om obv de algemene voorwaarden 24 contractstermijnen te vorderen. Ik heb toen aangevoerd dat een dergelijke algemene voorwaarde vermoed wordt onredelijk bezwarend te zijn en dat deze alleen zou hebben te gelden als deze expliciet zou zijn besproken met de contractant. KPN heeft daar geen verweer tegen gevoerd en heeft zelfs de zaak teruggetrokken.


Weet jij toevallig wie ik het best kan inschakelen om het een en ander voor me te laten uitzoeken. Ik neem absoluut geen contact met IJ ivm stuiting en dreigement die hieruit zullen voortvloeien. Word echt depressief van Sad
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: wo 15 okt 2014 10:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als het gaat om een verstekvonnis, heeft u maar vier weken nadat u hiervan op de hoogte bent geraakt, om een verzetdagvaarding uit te laten brengen! Ik raad aan om heel snel een jurist in te schakelen om dit voor u uit te zoeken.
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Regin



Leeftijd: 36
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 1042


BerichtGeplaatst: wo 15 okt 2014 10:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als u het vonnis destijds heeft gekregen van een deurwaarder, kunt u geen verzet meer instellen. In dat geval kunt u het beste zo snel mogelijk een betalingsregeling treffen met Intrum Justitia. Als u probeert onder een onherroepelijk rechterlijk vonnis uit te komen, leidt dat alleen maar tot extra kosten. Met het vonnis kan Intrum Justitia zonder verdere tussenkomst van een rechter beslag laten leggen op uw inkomen, inboedel en eigen woning en deze verkopen. De kosten voor zo'n beslag zijn ook voor uw rekening. Met een betalingsregeling voorkomt u dat Intrum Justitia verdere executiemaatregelen treft en de rekening nog verder oploopt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Klaas Jan



Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 20


BerichtGeplaatst: wo 15 okt 2014 10:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben nog niet bekend bekend geworden met het vonnis, alleen is het aannemelijk dat er in verre verleden een vonnis is uitgesproken. Een ding is zeker, ik ben nog nooit naar een rechtbank geweest, het zal hooguit een vonnis bij verstek zijn. Het klinkt verwarrend, maar destijds had ik flinke schulden door omstandigheden. Ik zou het pas 100% weten als ik ernaar vraag, maar ben bang dat ik dan word opgehangen door IJ!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: wo 15 okt 2014 12:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zoals al aangegeven, kunt u een jurist inschakelen om een en ander voor u te doen en zo mogelijk te redden wat er te redden valt. Wat u nu doet (invullen) en daardoor nalaat zal u niet helpen, integendeel.
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl


Laatst aangepast door UwJurist.nl op do 16 okt 2014 9:09, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: wo 15 okt 2014 14:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Klaas Jan schreef:
Ik ben nog niet bekend bekend geworden met het vonnis, alleen is het aannemelijk dat er in verre verleden een vonnis is uitgesproken. Een ding is zeker, ik ben nog nooit naar een rechtbank geweest, het zal hooguit een vonnis bij verstek zijn. Het klinkt verwarrend, maar destijds had ik flinke schulden door omstandigheden. Ik zou het pas 100% weten als ik ernaar vraag, maar ben bang dat ik dan word opgehangen door IJ!

Assumption is the mother of all fuckups. Wordt er ergens gerept van een 'vonnis' of 'executoriale titel' of andere dingen die net zo indrukwekkend klinken als de naam van IJ?
Overigens gaat de verzettermijn lopen vanaf het moment dat de inhoud van het vonnis u bekend is geworden of de executie is aangevangen.
Aangezien het nu IJ is en IJ geen deurwaarder is, vermoed ik dat er geen vonnis is.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Alfred777



Leeftijd: 60
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 233


BerichtGeplaatst: di 21 okt 2014 17:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als er inderdaad in de mail met geen woord gerept wordt over een vonnis dan is er misschien geen vonnis (hoewel ik dat onwaarschijnlijk acht).
Betreft het een verstekvonnis en U hebt gezellig op de mail gereageerd dan is de termijn van verzet aangevangen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Klaas Jan



Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 20


BerichtGeplaatst: do 23 okt 2014 12:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Alfred777 schreef:
Als er inderdaad in de mail met geen woord gerept wordt over een vonnis dan is er misschien geen vonnis (hoewel ik dat onwaarschijnlijk acht).
Betreft het een verstekvonnis en U hebt gezellig op de mail gereageerd dan is de termijn van verzet aangevangen.


Ik heb niet op de mail gereageerd, heb het als phisingbericht gekenmerkt! Tot heden niets van ze vernomen!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Klaas Jan



Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 20


BerichtGeplaatst: ma 27 okt 2014 12:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Geachte mevrouw/heer,

Recentelijk hebben wij u aangeschreven aangaande een vordering die onze cliënt T-Mobile op u heeft.
Wij hebben u hierover een brief gestuurd naar het bij ons bekende onderstaande adres of wanneer bij ons geen adres bekend is ontvangt u deze e-mail daarvoor in de plaats.




Tot op heden hebben wij nog geen (volledige) betaling van u mogen ontvangen. T-Mobile neemt hier geen genoegen mee en wij hebben onze cliënt geadviseerd een gerechtelijke procedure tegen u te starten.

In dit kader maken wij u erop attent dat een gerechtelijke invorderingsprocedure zeer hoge kosten en verstrekkende financiële maatregelen met zich mee kan brengen (beslaglegging door de deurwaarder).

Wij stellen u derhalve nog één maal in de gelegenheid om de vordering te voldoen en zodoende onze cliënt voor te zijn om een procedure te starten. Het bedrag van € 2350,45 dient uiterlijk 25-10-2014 te zijn ontvangen op IBAN NL80INGB0000007019 ter name van Stichting Intrum Justitia Nederland te Den Haag onder vermelding van xxxxxxx

Indien u de vordering niet in één keer kunt betalen, neemt u dan contact met ons op. Wij zullen dan samen met u kijken naar een mogelijke oplossing.

Let op: Niet betalen en/of reageren leidt tot zeer hoge kosten!

advies gevraagd hoe hiermee om te gaan en of er daadwerkelijk al een vonnis is uitgesproken!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
A.Verkerk



Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 219


BerichtGeplaatst: ma 27 okt 2014 14:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
(...) wij hebben onze cliënt geadviseerd een gerechtelijke procedure tegen u te starten. (...) Wij stellen u derhalve nog één maal in de gelegenheid om de vordering te voldoen en zodoende onze cliënt voor te zijn om een procedure te starten.

Uit deze zinnen lijkt het er op alsof er nog geen vonnis ligt, maar dat moet te controleren zijn.
Ik kan uit je gegevens niet beoordelen of de vordering reeds verjaard is, maar zo niet, zou ik zsm een betalingsregeling proberen af te spreken, mits het bedrag klopt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 4 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds