Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
reparatiehuwel...
Top Best Forex...
aansprakelijkh...
Dakvenster zon...
Verplicht uitj...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu di 19 mrt 2024 10:45
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Intrekken parkeervergunning & uitwerkingsbesluit A'dam Zuid
Moderators: Michèle, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Marien



Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 1


BerichtGeplaatst: vr 22 jan 2016 23:47    Onderwerp: Intrekken parkeervergunning & uitwerkingsbesluit A'dam Zuid Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tot mijn grote schrik kreeg ik 18 november 2015 een brief van Cition waarin mij werd verteld dat mijn parkeervergunning (reedsverkrgen op 1-9-2014) niet meer geldig is.
Er is in het uitwerkingsbesluit (inwerkingtreding 26-10-2015 http://www.regelgeving.amsterdam.nl/uitwerkingsbesluit_parkeren_stadsdeel_zuid_2014#H82757_0_0_21_ ) besloten dat er voor mijn appartement behorend bij Vergunninggebied Zuid 3.6, een vergunningplafond van 0 geldt. Dit is de parkeerverordening http://decentrale.regelgeving.overheid.nl/cvdr/XHTMLoutput/Historie/Amsterdam/296035/296035_2.html

Mijn appartement is een nieuwbouw woning welke in april 2014 is opgeleverd. Bij verkoop is er nooit iets gemeld over het niet kunnen verkrijgen van een parkeervergunning. Ook is er nooit sprake geweest van een parkeerplek in een garage of een inpandige garage.
Afgelopen week ben ik voor verhoor bij Cition geweest om mijn bezwaarschrift mondeling toe te kunnen lichten. Hierin werd gesteld dat de makelaar ons op de hoogte had moeten stellen maar hoe kan dit als het besluit (of inwerking treding ervan) pas in 26-10-2015 is ingetreden.

De indruk die ik heb gekregen van de hoorzitting is dat ze vooral de verantwoording (op het niet verlenen/kunnen verkrijgen van vergunning en dus intrekking van onze huidige vergunning) niet zelf willen/kunnen dragen en dit af willen schuiven op de informatie voorziening tijdens aankoop van de woning. Waarbij de makelaar/woningbouwvereniging ons had moeten informeren dat er geen parkeervergunning verkregen kan worden. Ik heb nog 2 weken gekregen om hier nog extra bewijsmateriaal voor aan te leveren. Maar ja wat is bewijsmateriaal van informatie welke ik nooit heb verkregen.

Mijn hoofdvraag nu is of Cition zelf al fout zat met het verlenen van de vergunning en of hierdoor nu sprake kan zijn van overgangsrecht en of dat op mij van toepassing kan zijn.
Het uitwerkingsbesluit parkeren stadsdeel zuid: http://www.regelgeving.amsterdam.nl/uitwerkingsbesluit_parkeren_stadsdeel_zuid_2014#top
Is pas op 26-10-2015 in werking gesteld en zoals gezegd is mijn vergunning reeds in 2014 verleend.
Meer info over overgangsrecht:
https://www.kcwj.nl/kennisbank/integraal-afwegingskader-beleid-en-regelgeving/6-wat-het-beste-instrument/61-4

En waarom is er een vergunning plafond van nul gesteld terwijl wij geen toegang hebben tot inpandige garage. Zo ontstaat de ongelijke situatie dat een overbuurman op gelijke gronden wel een parkeervergunning kan aanvragen en bewoners van onze appartementen niet.

Alvast vriendelijk bedankt voor eventuele adviezen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22888


BerichtGeplaatst: zo 14 feb 2016 1:51    Onderwerp: Re: Intrekken parkeervergunning & uitwerkingsbesluit A'dam Zuid Reageer met quote Naar onder Naar boven

Marien schreef:
Tot mijn grote schrik kreeg ik 18 november 2015 een brief van Cition waarin mij werd verteld dat mijn parkeervergunning (reedsverkrgen op 1-9-2014) niet meer geldig is.

Staat in die brief dat je parkeervergunning "niet meer geldig is" of dat je parkeervergunning door het college van B&W is ingetrokken?

Quote:
Er is in het uitwerkingsbesluit (inwerkingtreding 26-10-2015 http://www.regelgeving.amsterdam.nl/uitwerkingsbesluit_parkeren_stadsdeel_zuid_2014#H82757_0_0_21_ ) besloten dat er voor mijn appartement behorend bij Vergunninggebied Zuid 3.6, een vergunningplafond van 0 geldt. Dit is de parkeerverordening http://decentrale.regelgeving.overheid.nl/cvdr/XHTMLoutput/Historie/Amsterdam/296035/296035_2.html

Ik zie niet direct in waarom met de inwerkingtreding van het uitwerkingsbesluit, dat het plafond voor jouw wijk dus op 0 zet, reeds verleende parkeervergunningen automatisch zouden komen te vervallen.

Quote:
Mijn appartement is een nieuwbouw woning welke in april 2014 is opgeleverd. Bij verkoop is er nooit iets gemeld over het niet kunnen verkrijgen van een parkeervergunning. Ook is er nooit sprake geweest van een parkeerplek in een garage of een inpandige garage.
Afgelopen week ben ik voor verhoor bij Cition geweest om mijn bezwaarschrift mondeling toe te kunnen lichten. Hierin werd gesteld dat de makelaar ons op de hoogte had moeten stellen maar hoe kan dit als het besluit (of inwerking treding ervan) pas in 26-10-2015 is ingetreden.

Wat de makelaar je wel of niet heeft verteld of had moeten vertellen doet er niet toe voor jouw recht op een parkeervergunning. (Het kan eventueel van belang zijn voor de vraag of jij een schadevergoeding en/of vermindering van de koopprijs kunt vorderen van de verkoper en/of de makelaar, maar daar staat de gemeente Amsterdam buiten.)

Quote:
De indruk die ik heb gekregen van de hoorzitting is dat ze vooral de verantwoording (op het niet verlenen/kunnen verkrijgen van vergunning en dus intrekking van onze huidige vergunning) niet zelf willen/kunnen dragen en dit af willen schuiven op de informatie voorziening tijdens aankoop van de woning.

De vergunning is dus door het college van B&W ingetrokken?
Op welke grond heeft het college de vergunning ingetrokken?
In de verordening lees ik:
Quote:
Artikel 37 Intrekken van vergunningen

1. Het college trekt een vergunning in, indien:
a. de vergunninghouder daarom verzoekt;
b. blijkt dat bij de aanvraag om de vergunning onjuiste of onvolledige gegevens zijn verstrekt en de verstrekking van juiste of volledige gegevens tot een ander besluit op de aanvraag om de vergunning zou hebben geleid;
c. niet voldaan of niet langer wordt voldaan aan de voorwaarden gesteld bij of krachtens deze verordening of de vigerende Verordening Parkeerbelasting;
d. de vergunningverlening onjuist was en de vergunninghouder dit wist of behoorde te weten;
e. de vergunning is verleend ten behoeve van een motorvoertuig dat niet meer voldoet aan de definitie van een motorvoertuig zoals vermeld in het op de Wegenverkeerswet gebaseerde Voertuigreglement.

2. Het college kan een vergunning intrekken of wijzigen, indien:
a. de vergunninghouder verhuist naar een ander vergunninggebied;
b. zich een wijziging voordoet in de omstandigheden voorzover die gewijzigde omstandigheden zich verzetten tegen instandlating van de verleende vergunning;
c. de vergunninghouder handelt in strijd met de aan de vergunning verbonden voorschriften;
d. op een adres twee of drie bewonersvergunningen zijn verleend en het vergunningenplafond binnen het desbetreffende vergunninggebied inmiddels is bereikt;
e. de vergunninghouder de vergunning gebruikt voor een ander doel dan waarvoor de vergunning is verleend.

3. Het college kan een overloopvergunning intrekken indien het vergunningenplafond binnen het vergunninggebied dat als overloopgebied is aangewezen is bereikt.

Verlaging van het plafond kan m.i. niet leiden tot intrekking op grond van art. 37 lid 1 sub c of lid 2 sub b.

Uit artikel 38 volgt dat een vergunning vervalt door het verstrijekn van de geldigheidsduur.

Als de vergunning zonder goede grond is ingetrokken, moet je tegen de intrekking bezwaar maken. (Dat lijk je ook gedaan te hebben.)

Quote:
Waarbij de makelaar/woningbouwvereniging ons had moeten informeren dat er geen parkeervergunning verkregen kan worden. Ik heb nog 2 weken gekregen om hier nog extra bewijsmateriaal voor aan te leveren. Maar ja wat is bewijsmateriaal van informatie welke ik nooit heb verkregen.

Volgens mij doet dat er dus helemaal niet toe. Ik heb geen idee hoe die mensen van Cition redeneren.

Quote:
En waarom is er een vergunning plafond van nul gesteld terwijl wij geen toegang hebben tot inpandige garage. Zo ontstaat de ongelijke situatie dat een overbuurman op gelijke gronden wel een parkeervergunning kan aanvragen en bewoners van onze appartementen niet.

Waarom heeft de overbuurman geen last van het plafond?

Ben je het niet eens met het plafond, dat had je denk ik bezwaar moeten maken tegen het uitwerkingsbesluit. (Dat uitwerkingsbesluit lijkt mij een zogenaamde "overige bas" waartegen bezwaar openstaat.) Ben je daar te laat mee, dan kun je nog proberen in je bezwaar tegen de intrekking en/of de weigering je parkeervergunning te verlengen of opnieuw te verstrekken aan te geven waarom je een plafond van 0 onrechtmatig acht.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds