Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu vr 29 mrt 2024 0:04
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Huurwoning met schimmel en lekkend riool en zoveel meer.
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Raziel



Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 12


BerichtGeplaatst: ma 24 nov 2014 22:39    Onderwerp: Huurwoning met schimmel en lekkend riool en zoveel meer. Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mijn vriendin is momenteel woonzaam op de benedenverdieping van een herenhuis in Dordrecht. Sinds een jaar of 2 woont zij daar, en vorig jaar constateerde ze dat het toilet steeds verstopt raakte, en dat ook lang bleef aanhouden. Daarop heeft ze de verhuurder een aangetekende brief gestuurd of hij het euvel kon verhelpen.

Hierop kreeg zij al snel een antwoord dat hij ziek was, en snel langs zou komen, maar langskomen is nooit gebeurd van zijn kant. Zij heeft een onderzoek laten doen, waaruit bleek dat het riool verzakt is, en gescheurd. Onderzoekskosten uit haar eigen zak betaald destijds, de verhuurder is op de hoogte gesteld van het resultaat, en mijn vriendin is tussentijds een procedure gestart bij de huurcommissie om te checken of haar huurprijs wel klopte.

Deze zou op basis van de puntentelling aardig zakken, beide partijen kregen de ingevulde papieren toegestuurd nadat zij deze had opgestuurd, en het onderzoek van de huurcommissie zou van start gaan. Hierop heeft de verhuurder mijn vriendin laten weten dat de verlaagde huurprijs zonder tussenkomst van de huurcommissie per direct geaccepteerd werd door hem.

Sindsdien is hij onbereikbaar, en pasgeleden heeft ze hem nog laten weten dat de schutting dreigt om te vallen doordat ie gewoonweg wegrot. Dit heb ik haar verzocht te doen, in een aangetekende brief. De reden hiervan is dat zij inmiddels op zoek was naar andere woonruimte, en ik niet wilde dat zij aansprakelijk werd gesteld voor de staat van de schutting omdat ze niks had laten weten. Ze heeft voordat ze het gehuurde betrok overal foto's gemaakt, en gelukkig maar.

Nu zijn we weer wat weken verder, en heeft ze nog geen reactie gehad op de brief over de schutting, en heeft ze besloten wat te kopen, omdat de huurprijzen gewoon te extreem zijn tegenover het aanbod. Naar verwachting is de overdrachtsdatum binnen nu en 4 maanden, het moment van tekenen kan ieder moment plaatsvinden.

Om deze redenen wil mijn vriendin dan ook niet meer de energie steken in wat dan ook betreft de woning. Maar de vloer is inmiddels beschimmeld, , enkele van haar eigendommen zijn aan het beschimmelen geslagen (terwijl de achterdeur eigenlijk altijd open staat), het huis is ijskoud in de winter, de gaskachel die er staat (in maar 1 van de vertrekken) heeft ze uit eigen zak betaald, en het probleem is nog steeds niet opgelost. Daarnaast heeft ze nog een flinke som borg tegoed, rond 1500 euro, als ik het goed begrijp. Zij betaalt nu nog geen 500 euro kale huur.

Ik ben daarentegen iemand die het huisjesmelkers het liefst zo moeilijk mogelijk maakt als zij niet doen waar ze voor betaald worden, en had al gezegd tegen haar dat ze moest stoppen met het betalen van de huur zodra de koopakte getekend is. Het duurt naar mijn weten al minimaal 3 maal een maandhuur voor een uitzetting kan plaatsvinden, en het benieuwt me of hij uberhaupt de borg terug zal betalen, aangezien hij zal proberen alles wat hij maar kan vinden op haar te verhalen, wat ze ook aan bewijs heeft gestuurd, zo'n stug iemand is het. Maar ook vrees ik voor de gezondheid van mijn vriendin, en evt nieuwe huurders.

Het liefst zie ik dat ze nog een procedure start voor de gebreken aan de woning, en hem aansprakelijk stelt voor alle schade aan haar spullen, en de kosten die ze heeft voor de verhuizing. Ik ben benieuwd wat er in deze allemaal mogelijk is.

Elk stukje informatie is welkom, ik hou me graag geinformeerd over alle mogelijkheden betreffende huurrecht.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Raziel



Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 12


BerichtGeplaatst: ma 24 nov 2014 22:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zou bijna vergeten te vragen wat ze moet doen met de rekening van de onderzoekskosten.

Het lijkt me dat ze hem in gebreke kan stellen als zij hem deze sommeert te betalen, en uiteindelijk een incassobureau zou kunnen inschakelen indien dit nodig zou zijn ?

Zou ze deze tesamen met de verschuldigde borg kunnen terugvragen ?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Raziel



Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 12


BerichtGeplaatst: ma 24 nov 2014 22:49    Onderwerp: Re: Huurwoning met schimmel en lekkend riool en zoveel meer. Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Het liefst zie ik dat ze nog een procedure start voor de gebreken aan de woning, en hem aansprakelijk stelt voor alle schade aan haar spullen, en de kosten die ze heeft voor de verhuizing. Ik ben benieuwd wat er in deze allemaal mogelijk is.


Het onderzoek instellen duurt al 6 weken, mits ik goed geinformeerd ben, dus de nieuwe huurprijs van 20% van de max. huurprijs heeft dan ook weinig nut. Ik weet ook niet of de huurcommissie ooit zou beslissen de huurprijs met terugwerkende kracht te verlagen, omdat ze niet binnen 6 maanden na de melding aan verhuurder de hulpt heeft ingeschakeld van de huurcommissie. Maar een rapport van de huurcommissie van de schade zou misschien wel weer een extra stok tussen de deur zijn om evt kosten te verhalen ??
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: di 25 nov 2014 20:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De makkelijkste kort-door-de-bocht weg is enkele maanden geen huur meer te betalen een beroep op op de onzekerheidsexceptie (6:262 juncto 6:263 BW), dan wel op Verrekening (6:127 BW)

Meer energie en kosten zou ik hier zeker niet in gaan steken.

Een te gebruiken zin hierbij is:
Hoewel ik normaliter verplicht ben het eerst te presteren, ben ik niettemin bevoegd de nakoming hiervan op te schorten omdat bovengenoemde feiten mij goede grond geven te vrezen dat u uw daar tegenover staande verplichting niet – dan wel niet behoorlijk – zult nakomen.
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds