Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu vr 29 mrt 2024 0:25
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Hoge rekening provider ontdekt
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Daisy1988



Leeftijd: 35
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 4


BerichtGeplaatst: wo 20 jun 2018 10:51    Onderwerp: Hoge rekening provider ontdekt Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi hoi iedereen, ik heb een vraag. Ik heb ontdekt dat ik bij een mobiele provider twee hoge rekeningen heb, eentje van 1500 euro en een van 3000 zoiets. Ik was jaren geleden klant bij hun, volgens mij was het in augustus 2012 dat mijn abbo afliep. Ik ben toen klant geworden bij een ander bedrijf en ben verhuisd. Laatst wilde ik weer klant worden bij de oude provider en kreeg dit te horen.

Oftewel omdat ze mij niet konden vinden is er een onbetaalde rekening jarenlang enorm gegroeid. Of msischien had ik mijn abbo niet stopgezet omdat ik dacht dat het vanzelf gebeurt na twee jaar.

Weet iemand of ik rechten heb in deze situatie, of de volle mep moet betalen? Ze kunnen niet zeggen dat ik me al die jaren voor hun heb verstopt, ik heb me netjes weer bij hun gemeld met mijn nieuwe adres. Het is door toeval bepaald dat het zes jaar heeft geduurd, was ik niet verhuisd dan was ik er veel eerder achter gekomen en was het bedrag veel lager geweest. Weet iemand of ik tegen dit bedrag kan protesteren?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: do 21 jun 2018 0:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je zou kunnen proberen je op verjaring te beroepen. Als naar je oude adres aanmaningen zijn verstuurd is de schuld vermoedelijk niet verjaard, maar de provider zal dat wel moeten kunnen aantonen.

De gevolgen van het verhuizen zonder je nieuwe adres door te geven (of ervoor te zorgen dat post op je oude adres werd doorgestuurd) komen voor jouw rekening. Aan de andere kant vind ik het niet erg redelijk dat een provider die weet dat de rekeningen niet worden betaald niet overgaat tot het afsluiten van de aansluiting en tot niet-verlenging van het abonnement. Zeker als het ook nog eens duidelijk is dat het abonnement in het geheel niet wordt gebruikt. Dat het lopende contract volledig in rekening wordt gebracht kan ik wel inkomen.

Hoe kom je aan twee schulden in plaats van één?
Hoe komt het dat de betaling (per automatische incasso neem ik aan) is gestopt?
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Daisy1988



Leeftijd: 35
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 4


BerichtGeplaatst: do 21 jun 2018 1:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

"Hoe kom je aan twee schulden in plaats van één?"

Weet ik niet, ik heb nog niks op papier, heb dit telefonisch te horen gekregen.

"Hoe komt het dat de betaling (per automatische incasso neem ik aan) is gestopt?"

Dat vroeg ik me ook meteen af! Heb al jarenlang twee rekeningen en van geen van beide werd iets afgeschreven.

Waar ik bang voor ben is dat er misschien identiteitsfraude in het spel is, dat iemand een simkaart van mij in handen heeft gekregen en daar gebruik heeft gemaakt om dure telefoontjes te plegen. Zou dit kunnen?

Ik wil ze morgen bellen om hierover te praten voordat ze deurwaarders sturen. Wat zal ik zeggen? Heb van iemand advies gekregen om dit te doen: weigeren te betalen, niks beloven, zeggen dat ik er een advocaat bij haal en dat de provider maar naar de rechter moet stappen. Is dat een goed idee?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Daisy1988



Leeftijd: 35
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 4


BerichtGeplaatst: do 21 jun 2018 11:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi hoi iedereen, volgens mij weet ik nu wat er is gebeurd. Identiteitsfraude. Ik heb met Telfort gebeld (was eerst bang om de naam te noemen haha) en ze hebben een adres van mij waar ik nog nooit van heb gehoord. Het is in de buurt van het studentenhuis waar ik eerst woonde, blijkbaar bleef er post van Telfort binnenkomen nadat ik weg was, en een van de bewoners of misschien hun bezoekers heeft er misbruik van gemaakt. Mysterie opgelost dus. Ik ga aangifte doen zoals Telfort heeft gezegd. Bedankt!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds