Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu vr 24 mei 2024 0:10
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Hoe moet ik mijn oude mr titel omzetten?
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
henk buijs

henk buijs

Leeftijd: 63
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UU

Berichten: 41


BerichtGeplaatst: za 23 jul 2005 12:41    Onderwerp: Hoe moet ik mijn oude mr titel omzetten? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi ik ben een herintredende mr. afgestudeerd in 1984, wat is nu mijn titel als ik internationaal moet op treden.

Omdat ik in een totaal ander branche gewerkt heb, ben ik bezig mijn kennis op te frissen.

Zijn er ook hoorcolleges die je online kunt volgen. Zou het geen goed idee zijn net zo als bij zembla die colleges op te slaan in een archief zodat je ze achteraf nog kunt bekijken ?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: za 23 jul 2005 13:10    Onderwerp: Re: hoorcolleges on line hoe moet ik mijn oude mr titel om Reageer met quote Naar onder Naar boven

henk buijs schreef:
Zijn er ook hoorcolleges die je online kunt volgen. Zou het geen goed idee zijn net zo als bij zembla die colleges op te slaan in een archief zodat je ze achteraf nog kunt bekijken ?

Die colleges? Welke colleges? Nee, er is geen TELEAC cursus recht bij mijn weten.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Eva

Eva

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1289


BerichtGeplaatst: za 23 jul 2005 13:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bij ons op de UvA zijn er inderdaad hoorcolleges online te vinden. Niet echt veel volgens mij, ik ken het maar van een vak. Je moet uiteraard wel een student zijn van de UvA om er toegang tot te krijgen dus dat helpt je niet veel denk ik....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: za 23 jul 2005 13:36    Onderwerp: Re: hoorcolleges on line hoe moet ik mijn oude mr titel om Reageer met quote Naar onder Naar boven

henk buijs schreef:
Hoi ik ben een herintredende mr. afgestudeerd in 1984, wat is nu mijn titel als ik internationaal moet op treden.

Nog steeds mr., hoewel het hanteren van LLM mij niet onlogisch voorkomt.
Quote:

Omdat ik in een totaal ander branche gewerkt heb, ben ik bezig mijn kennis op te frissen.

Zijn er ook hoorcolleges die je online kunt volgen. Zou het geen goed idee zijn net zo als bij zembla die colleges op te slaan in een archief zodat je ze achteraf nog kunt bekijken ?

Ik ben over de inhoud van de meeste OU cursussen behoorlijk tevreden en die voldoen volgens mij aan wat jij van die hoorcolleges verwacht.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: za 23 jul 2005 14:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zag laatst wel een CD met een soort hoorcollege bij Donner, maar ik denk dat dat een uitzondering is. Waarm schrijf je je niet in voor wat avondcolleges? Je kunt dat ook als certificaatonderwijs doen, dus dan kun je de vakken er uit pikken waar je op dit moment al meer van wilt weten.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Martine
Redacteur


Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UM
Studieomgeving (MA): UM
Berichten: 485


BerichtGeplaatst: ma 25 jul 2005 12:54    Onderwerp: Re: hoorcolleges on line hoe moet ik mijn oude mr titel om Reageer met quote Naar onder Naar boven

[/quote]
Nog steeds mr., hoewel het hanteren van LLM mij niet onlogisch voorkomt.
[quote]

Bij mijn weten geeft een oude mr. titel geen recht op het voeren van de LL.M titel.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Suijkerbuijk



Leeftijd: 47
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 931


BerichtGeplaatst: ma 25 jul 2005 13:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Bij mijn weten geeft een oude mr. titel geen recht op het voeren van de LL.M titel.


Kijk eerst eens naar de bul. Op die van mij staat aangegeven dat ik gerechtigd ben de titels mr en LLM te voeren.
Of in 1984 al rekening werd gehouden met een internationale titel zou ik niet weten.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: ma 25 jul 2005 15:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Misschien handig om je diploma/bul even formeel om te laten zetten. Zo uit mijn hoofd gezegd moet je daarvoor bij de IB Groep (het voormalige Stufi) zijn.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
henk buijs

henk buijs

Leeftijd: 63
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UU

Berichten: 41


BerichtGeplaatst: di 26 jul 2005 22:03    Onderwerp: omzetten Reageer met quote Naar onder Naar boven

waar zit die IB groep in godsnaam en wat betekent die afkorting die met een H begint.


Jouw slogan is bij ons onze dagelijkse Yell geworden.

groetjes en bedankt
_________________
no te busquo
porque se
que es imposible rencontrarte ainsi
buscandote
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
henk buijs

henk buijs

Leeftijd: 63
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UU

Berichten: 41


BerichtGeplaatst: di 26 jul 2005 22:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik bedoel wat betekent LLM ?
_________________
no te busquo
porque se
que es imposible rencontrarte ainsi
buscandote
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Paool2

Paool2

Leeftijd: 38
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UU

Berichten: 111


BerichtGeplaatst: di 26 jul 2005 22:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

LL.M staat voor Legum Magister oftewel Master of Laws.

De IBG heeft 14 regiokantoren in het land. Op dit adres http://www.ib-groep.nl/Geozoeken/plaatje/nederland_RK.gif kun je zien waar deze regiokantoren zich bevinden. Ik denk dat Amsterdam of Amersfoort het dichtstbij zijn.
Je kan natuurlijk ook altijd even bellen naar IBG: check http://www.ib-groep.nl/studiepunt/ShowContent.asp?

Kijk anders gewoon even op de site van IBG (www.ib-groep.nl). Wellicht dat het dan allemaal een beetje duidelijker wordt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: di 26 jul 2005 23:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tikSimone schreef:
Misschien handig om je diploma/bul even formeel om te laten zetten. Zo uit mijn hoofd gezegd moet je daarvoor bij de IB Groep (het voormalige Stufi) zijn.

tikSimone doelt hier op: http://www.ib-groep.nl/studiepunt/ShowContent.asp?cID=1000002418&sID=3626 of http://www.ib-groep.nl/studiepunt/ShowContent.asp?cID=1000002417&sID=3624

Ik lees hier alleen maar over verklaringen, niet over omzetting van een titel.

En afaik is dat ook niet mogelijk; een titel kan niet zomaar omgezet worden, anders had met ook niet die hele bama structuur in hoeven voeren Smile

Als je op een serieuze manier je kennis op wilt halen, zou je misschien echter een complete master kunnen doen ?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Sovereign



Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 667


BerichtGeplaatst: wo 27 jul 2005 0:21    Onderwerp: Re: hoorcolleges on line hoe moet ik mijn oude mr titel om Reageer met quote Naar onder Naar boven

Martine schreef:

Bij mijn weten geeft een oude mr. titel geen recht op het voeren van de LL.M titel.
Waarom niet? LLM is niet eens een beschermde titel! Laughing

Daarnaast zei artikel 7.21 van de WHW al geruime tijd dat afgestudeerden van de universiteit en hogeschool gerechtigd waren om de titel Master of science/arts of de titel Bachelor of arts/science te voeren. Ook al is 7:21 sinds 2002 afgeschaft, 7:22a maakt dit nog steeds mogelijk voor afgestudeerden van voor die datum. Wist je dat onder het oude recht ook HBO afgestudeerden Bsc dan wel BA titels kregen? Laughing
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: wo 27 jul 2005 8:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Yep! (Ik ben er nl. eentje ... een BA dan ...)

V.w.b. dat "omzetten": bedoeld werd ook een afgegeven verklaring waarin wordt vermeld waarmee Henk's opleiding te vergelijken is en dan kom je volgens mij gewoon op LLM uit, helemaal als je vraagt om een Engelstalige verklaring.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds