Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu vr 29 mrt 2024 1:50
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Gesprek als begin opbouw dossier.
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jupjupjup



Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): LOI

Berichten: 61


BerichtGeplaatst: wo 30 sep 2015 17:16    Onderwerp: Gesprek als begin opbouw dossier. Reageer met quote Naar onder Naar boven

uitgenodigd voor gesprek met bepaald onderwerp maar in feite is er een ander onderwerp. Daarna ontvang ik een mail met kort de gespreksonderwerpen. Naar mijn idee een begin van het opbouwen dossier om mij te kunnen ontslaan,

Is een email daarvoor te gebruiken? En waar moet ik op letten zodat ik niet in die valkuil loop?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
torilion

torilion

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 59


BerichtGeplaatst: di 06 okt 2015 13:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Er zijn geen 'vormvereisten' voor het mogelijke ontslagdossier. Als werkgever uiteindelijk wil ontslaan en je bent het daar niet mee eens en het komt tot een procedure, dan zal zij een redelijke ontslaggrond (7:669 lid 1 en 3 BW) moeten aantonen. Zij kan dit met diverse stukken onderbouwen, waaronder e-mails, brieven, gespreksverslagen, waarschuwingen, verklaringen, e.d.

Als je dit wilt vermijden is het zaak om geen redelijke grond voor ontslag te geven voor zover het een reden betreft waar jij invloed op kunt hebben (zoals disfunctioneren, maar bijv. niet functieverval).
_________________
https://vaststellingsovereenkomst.info
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
DENNIS79



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 1754


BerichtGeplaatst: di 06 okt 2015 13:41    Onderwerp: Re: Gesprek als begin opbouw dossier. Reageer met quote Naar onder Naar boven

jupjupjup schreef:
uitgenodigd voor gesprek met bepaald onderwerp maar in feite is er een ander onderwerp. Daarna ontvang ik een mail met kort de gespreksonderwerpen. Naar mijn idee een begin van het opbouwen dossier om mij te kunnen ontslaan,

Is een email daarvoor te gebruiken? En waar moet ik op letten zodat ik niet in die valkuil loop?


Enkel het aanleggen van een dossier is niet voldoende om iemand te kunnen ontslaan... Het gaat erom wat er uit dat dossier blijkt. De bedoeling van de wetgever is dat de werkgever de werknemer in staat stelt zijn "fouten" goed te maken; ofwel beter gaat functioneren, niet meer te laat komt, etc.

Als het de werkgever, ondanks zijn inspanningen, niet lukt om het verbetertraject te laten slagen, dan kan hij de kantonrechter om toestemming verzoeken om de werknemer te ontslaan. Dit kan echter alleen als hij aantoont dat hij er alles aan gedaan heeft om de werknemer te verbeteren! Dat aantonen moet hij met bewijs doen, en dan komt pas het "dossier" om de hoek kijken.

Het aanleggen van het dossier is dus niet zozeer om iemand te ontslaan, maar om de werknemer de kans te geven zijn functioneren te verbeteren!
_________________
"Nusquam est, qui ubique est"
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: di 06 okt 2015 14:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Gaat het om het functioneren? Dan geldt het volgende. Als een werknemer zijn werk structureel niet goed genoeg doet, moet de werkgever de werknemer dit na constatering laten weten en niet op zijn beloop laten. Ook moet de werkgever een verbeteringstraject starten waarin hij de werknemer helpt en een redelijke termijn geeft beter te functioneren. Hulp kan bestaan uit bijvoorbeeld begeleiding, maar ook uit scholing. Of de werknemer herplaatsen in een andere passende functie, eventueel met behulp van scholing als die benodigd is. Is herplaatsing redelijkerwijs niet mogelijk en functioneert de werknemer na deze stappen nog steeds onvoldoende? Dan kan dit een redelijke grond voor ontslag zijn.
Voor een werkgever is het zaak een goed dossier op te bouwen en zich voldoende in te spannen voor de werknemer.

Voor een verstoorde arbeidsverhouding gelden soortgelijke eisen qua dossieropbouw.

Ontslaggronden mogen overigens niet meer bij elkaar worden opgeteld sinds het nieuwe ontslagrecht.
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
jupjupjup



Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): LOI

Berichten: 61


BerichtGeplaatst: za 10 okt 2015 11:58    Onderwerp: werkgever Reageer met quote Naar onder Naar boven

mijn werkgever wil me graag kwijt. Dit door een juridisch geschil. dus hij is bevooroordeeld in betreft functioneren. Dit is goed en hij wil daar slecht van maken/.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: ma 12 okt 2015 11:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

U hebt dus al een juridisch geschil, zo geeft u aan. Maar u stelt op dit forum allerlei vragen (steeds apart, i.p.v. in 1 topic). Waarom overlegt u niet met uw rechtsbijstandverlener? En als u die niet heeft, dan adviseer ik u om alsnog een jurist in te schakelen.
Ik heb u overigens een persoonlijk bericht gestuurd (PB).
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds