|
Auteur |
Bericht |
Guilty of Being Right
Leeftijd: 38 Geslacht: Sterrenbeeld: Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 2
|
Geplaatst: ma 23 aug 2010 19:05 Onderwerp: Geschil over garantie in buitenland gekochte tractor |
|
|
Ik zit met het volgende:
Ik heb in November 2009 via de legale weg bij een Engelse firma een John Deere tractor aangeschaft. Voor een tractor geldt normaliter 12 maanden fabrieksgarantie. Er heeft binnen deze garantie periode een reparatie plaats gevonden die uitgevoerd is door een geautoriseerde lokale (Nederlandse) dealer.
Zowel de reparateur als de Nederlandse importeur van John Deere claimen dat John Deere Engeland zorg dient te dragen voor de garantie, omdat de tractor in Engeland gekocht is.
Hierna heb ik zelf contact opgenomen met John Deere Engeland. Zij claimen dat de fabrieksgarantie vervalt omdat ik de tractor (in Engeland) heb aangeschaft via een niet-geautoriseerde John Deere-dealership.
Of zoals het in de brief stond:
"It should also be mentioned that when making a commercial decision to perchase secondhand equipment from a non authorized John Deere agent there is a certain amount of risk attached, which I presume you were aware of at the time of purchase, and I assume was also reflected in the purchase price."
Ze weigeren dus zorg te dragen voor de garantie van een J.D die niet door een geautoriseerde dealer verkocht is.
Kan dit zomaar? Wat zijn mijn rechten in deze? Wie kan ik het beste benaderen indien ik in deze onrechtmatig behandeld ben? |
|
|
|
|
BG
Leeftijd: 38 Geslacht: Sterrenbeeld: Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: ma 23 aug 2010 19:27 Onderwerp: |
|
|
Jij moet voor jouw rechten bij de verkopende partij zijn (dus in Engeland en dat lijkt me in jouw geval nu dus nogal problematisch worden althans kostbaar). Je hebt niks te maken met de fabrikant. _________________ Mine! |
|
|
|
|
Guilty of Being Right
Leeftijd: 38 Geslacht: Sterrenbeeld: Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 2
|
Geplaatst: ma 23 aug 2010 19:58 Onderwerp: |
|
|
Een fabrikant "hoort" toch garantie te geven op zijn product? In dit geval 12 maanden. |
|
|
|
|
Arnoud Engelfriet
Leeftijd: 49 Geslacht: Sterrenbeeld: Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1385
|
Geplaatst: ma 23 aug 2010 21:23 Onderwerp: |
|
|
Een fabrikant hoeft niets, het is de winkelier die het jou verkoopt die jou moet helpen als het product niet voldoet aan de verwachtingen. Die kun je gedurende de hele levensduur van het product aanspreken op zaken die onder de maat zijn. _________________ ICT-jurist, blogger en octrooigemachtigde ~ Partner bij ICTRecht.nl ~ Beheerder www.iusmentis.com |
|
|
|
|
|