Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 22:52
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Geschil met autoverkoper
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 3 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
PietPiraat



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 10


BerichtGeplaatst: do 30 jun 2016 16:13    Onderwerp: Geschil met autoverkoper Reageer met quote Naar onder Naar boven

Goedemiddag allen,

Ik heb een geschil met een autoverkoper.
Ik ben bij autoverkoper X geweest, en een proefrit gemaakt.
Ik heb meneer te kennen gegeven dat ik nog over de aankoop van de wil nadenken.
Bij thuiskomst belde de verkoper mij op dat er een andere koper was van de auto, en gaf mij 15 minuten bedenk tijd.
Ik heb de man weer terug gwbeld en gezegd dat ik de auto wil hebben onder juiste voorwaarden.
De man heeft mij een mail gestuurd met enkele gevens die ik prima heb bevonden.
Ik zelf was in veronderstelling dat dit slechts een onderhandelings mail was dan een koop overeenkomst.
De volgende dag heb ik mij bedacht en terug gemaild dat ik van de koop wou afzien.
De man beroepte zich op de bovag voorwaarden van 15% anuleringskosten.
Hier ben ik niet mee akkoord gegaan daar ik van mening ben dat er geen volledige verkoop overeenkomst is.
Bovendien waren de bovag voorwaarden niet van toepassing omdat ik deze niet heb gekregen of kon inzien op hun website.
Evengoed wil het bedrijf alsnog geld van mij zien.

Iemand die mij kan helpen in deze sitautie?
Ik heb een mail conversatie die ingezien kan worden.

Met vriendelijke groet,
M de Haze
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: do 30 jun 2016 16:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

U bent wel een koopovereenkomst aangegaan (aanbod, onderhandeling en aanvaarding). En zonder toepassing van de BOVAG voorwaarden mag u helemaal niet annuleren. Koop is koop namelijk. Zo werkt het in een stenen winkel. U zult moeten betalen, of afnemen.
Het was anders geweest als sprake was geweest van koop op afstand. Dan geldt 14 dagen bedenktijd. Maar omdat u eerst bij de verkoper was, geldt dit niet.
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
PietPiraat



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 10


BerichtGeplaatst: do 30 jun 2016 16:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

UwJurist.nl schreef:
U bent wel een koopovereenkomst aangegaan (aanbod, onderhandeling en aanvaarding). En zonder toepassing van de BOVAG voorwaarden mag u helemaal niet annuleren. Koop is koop namelijk. Zo werkt het in een stenen winkel. U zult moeten betalen, of afnemen.
Het was anders geweest als sprake was geweest van koop op afstand. Dan geldt 14 dagen bedenktijd. Maar omdat u eerst bij de verkoper was, geldt dit niet.


Bedankt voor uw informatie,

Ik had begrepen dat een onvolledige "koop overeenskomst" niet rechtsgeldig was.
Ik kan hieronder de overeenkomst plaatsen?

Mvg,
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: do 30 jun 2016 17:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ga af op wat u schrijft. U bent het eens over het object van de koop, de prijs en nog een aantal voorwaarden. Dan is er overeenstemming over de essentialia zoals dat heet, en dus is er een overeenkomst.
En waarom plaatst u niet - geanonimiseerd - de mailwisseling e.d.?
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl


Laatst aangepast door UwJurist.nl op do 30 jun 2016 17:05, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
PietPiraat



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 10


BerichtGeplaatst: do 30 jun 2016 17:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het is inmiddels hoog opgelopen, de verkoper wil toch een vergoeding van 350 euro.
Als ik niet betaal komt er een wordt er een incasso procedure gestart,
Ik wil het voor de rechter laten komen.
Ik heb begrepen dat de verkoper de kosten aannemelijk moet maken.
Aangezien de verkoper nog geen kosten heb gemaakt, vraag ik mij af waarom ik de verkoper geld verschuldigd ben.

Ik ben absoluut niet bekend met de rechten en plichten daarom mijn vraag hier.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
PietPiraat



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 10


BerichtGeplaatst: do 30 jun 2016 17:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

UwJurist.nl schreef:
U bent het eens over het object van de koop, de prijs en nog een aantal voorwaarden. Dan is er overeenstemming over de essentialia zoals dat heet, en dus is er een overeenkomst.


Dit was de koopoveenkomst

Op 24 mei 2016 om 18:37 heeft ...

Geachte heer en mevrouw Haze,



Zoals besproken aan de telefoon kopen jullie de BMW 5 (81-SFT-1) voor een te betalen bedrag van €17995,-

Onder de volgende voorwaarden:



- Grote beurt

- Preventief onderhoud

- 6 maanden bovag garantie

- Rubber maken in het lv portier

- Krasjes laten behandelen

- Inruil van jullie auto

Ik mis nog wat gegevens die je wel mag verwachten op een koopovereenskomst, zoals volledige omschrijving van de betreffende auto.
Prijs, km stand enz. En duidelijke som van betaling.
" inruil van jullie auto "
Daar mag toch ook wel een kenteken bij en en prijs.
Anders kan ik ook wel met mijn andere auto aankomen, fiat panda met dag waarde van 100 euro.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: do 30 jun 2016 17:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tja, u kunt vinden wat u wil. Met slechts 350 euro (geen 15% dus!) komt u er mijns inziens nog goed van af. U hebt immer over een bedrag van €17995,- .
(edit: koopbedrag vermeld; percentage vermeld)
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl


Laatst aangepast door UwJurist.nl op do 30 jun 2016 17:54, in totaal 2 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
PietPiraat



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 10


BerichtGeplaatst: do 30 jun 2016 17:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dit was de koopoveenkomst

Op 24 mei 2016 om 18:37 heeft ...

Geachte heer en mevrouw Haze,



Zoals besproken aan de telefoon kopen jullie de BMW 5 (81-SFT-1) voor een te betalen bedrag van € xxxxx,-

Onder de volgende voorwaarden:



- Grote beurt

- Preventief onderhoud

- 6 maanden bovag garantie

- Rubber maken in het lv portier

- Krasjes laten behandelen

- Inruil van jullie auto

Ik mis nog wat gegevens die je wel mag verwachten op een koopovereenskomst, zoals volledige omschrijving van de betreffende auto.
Prijs, km stand enz. En duidelijke som van betaling.
" inruil van jullie auto "
Daar mag toch ook wel een kenteken bij en en prijs.
Anders kan ik ook wel met mijn andere auto aankomen, fiat panda met dag waarde van 100 euro.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
legalrebel



Leeftijd: 72
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 413


BerichtGeplaatst: do 30 jun 2016 19:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een overeenkomst moet bepaalbaar zijn (art 6:227 BW) Nu er een proefrit is gemaakt mag het duidelijk zijn om welke auto het gaat. Waarschijnlijk heeft de verkoper ook de ruilauto gezien? Het is dan ook duidelijk welke auto ingeruild wordt. Het bedrag van de koop moet natuurlijk wel incl. het inruilen van jullie auto zijn, anders is de overeenkomst inderdaad niet bepaalbaar.
Wel heeft de verkoper mogelijk onnodige druk uitgeoefend door aan te geven dat er een andere koper was. Maar ja, zo gaat dat nu eenmaal! .
Wat Uw- Jurist aangeeft klopt dus. Het is alleen geen goede manier voor deze garage om met een consument en mogelijke klant om te gaan.
Het is echter onwaarschijnlijk dat ze je hiervoor gaan dagvaarden. Je zou kunnen dreigen met negatieve publiciteit op Facebook.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
PietPiraat



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 10


BerichtGeplaatst: do 30 jun 2016 20:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

legalrebel schreef:
Een overeenkomst moet bepaalbaar zijn (art 6:227 BW) Nu er een proefrit is gemaakt mag het duidelijk zijn om welke auto het gaat. Waarschijnlijk heeft de verkoper ook de ruilauto gezien? Het is dan ook duidelijk welke auto ingeruild wordt. Het bedrag van de koop moet natuurlijk wel incl. het inruilen van jullie auto zijn, anders is de overeenkomst inderdaad niet bepaalbaar.
Wel heeft de verkoper mogelijk onnodige druk uitgeoefend door aan te geven dat er een andere koper was. Maar ja, zo gaat dat nu eenmaal! .
Wat Uw- Jurist aangeeft klopt dus. Het is alleen geen goede manier voor deze garage om met een consument en mogelijke klant om te gaan.
Het is echter onwaarschijnlijk dat ze je hiervoor gaan dagvaarden. Je zou kunnen dreigen met negatieve publiciteit op Facebook.


Het vermelde bedrag was inderdaad het gedeelte wat ik bij moest leggen,
Dit staat in de mail niet beschreven, wat voor mij geen probleem is.
Omdat ik dacht dat we nog in onderhandeling waren.

Zoals ik al zei, ik ben niet bekend met de wet.
Maar ik mag toch van een koop overeenkomst verwachten dat gegevens van beide auto's duidelijk zijn omschreven,
En daarbij de juiste som van optellen en aftrekken met wat er onder aan de streep overblijft.

Op facebook slechte reclame maken kan, alleen ben ik er acbter gekomen dat internet aardig vol staat met negatieve berichten over het bedrijf, dus ik denk dat ik daar weinig aan ga hebben.

als ik van de incasso bureau een brief ontvang en ik beantwoord die netjes dat ik niet wens te betalen, krijg ik dan automatisch een oproep van de rechter of komt het incasso bureau eerst beslag leggen op spullen?

Alvast bedankt M de Haze
Bekijk profiel Stuur privé bericht
hilde12



Leeftijd: 124
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 1572


BerichtGeplaatst: do 30 jun 2016 20:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dreigen met negatieve publiciteit terwijl ze heel schappelijk zijn??
Ze hebben recht op 15 procent van de 17995 dus ca 2700 euro.

Helaas voor TS is er nou eenmaal een overeenkomst tot stand gekomen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
legalrebel



Leeftijd: 72
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 413


BerichtGeplaatst: do 30 jun 2016 22:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hilde, voor een jurist heb je gelijk , maar dit is niet zo voor de gemiddelde consument. Voor de garage is dit geen manier om met mensen om te gaan en zeker geen manier om zaken te doen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: vr 01 jul 2016 9:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat u de wet niet zou kennen (?), is uw probleem. U wordt geacht de wet te kennen. En nogmaals, u mag blij zijn als u ervan af komt met dit bedrag. Ik verwacht dat het bedrijf anders alsnog de volledige 15% gaat claimen bij de rechter. Dat zou ik ze zeker adviseren.
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl


Laatst aangepast door UwJurist.nl op vr 01 jul 2016 9:19, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: vr 01 jul 2016 9:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

legalrebel schreef:
Hilde, voor een jurist heb je gelijk , maar dit is niet zo voor de gemiddelde consument. Voor de garage is dit geen manier om met mensen om te gaan en zeker geen manier om zaken te doen.

Vreemd. Het is juist geen manier van vraagsteller om op deze wijze te handelen.
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
PietPiraat



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 10


BerichtGeplaatst: vr 01 jul 2016 10:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het is wel meer dan 17995 euro,
Hilde is het niet zo dat een overeenkomst duidelijk moet zijn?
Ik heb ergens anders een auto gekocht nu, met duidelijke bedragen en afspraken. Daarvan kan ik zeggen dat het een duidelijke overeenkomst is.

Het staat er natuurlijk los van de wet, maar de betreffende auto us inmiddels verkocht. Dus het blijft mij een raadsel waarom de verkoper geld van mij wil.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 3 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds