Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 20:11
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Geregistreerd partnerschap
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 5 van 6 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  

Moet het GP worden afgeschaft?
Ja, want
15%
 15%  [ 4 ]
Nee, want
73%
 73%  [ 19 ]
Weet ik niet
11%
 11%  [ 3 ]
Totaal aantal stemmen : 26

Auteur Bericht
Ramonkey

Ramonkey

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 2280


BerichtGeplaatst: za 06 nov 2004 14:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Okidoki

p.s. keelpijn is bij mij iets minder geworden. Beterschap! Wink
_________________
Be the change you want to see in the world
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Eva

Eva

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1289


BerichtGeplaatst: za 06 nov 2004 16:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Okidoki bedankt! En ik denk dat je een beetje gelijk hebt dat marcel het zich misschien iets te persoonlijk heeft aangetrokken omdat hij er blijkbaar zelf veel mee te maken heeft.
@marcel: Gelukkig begrijp je me nu eindelijk, maar ik had meteen al duidelijk gemaakt dat dit niks heeft te maken met hoe ik over homo's denk. Dat is namelijk alleen maar positief. Toch raad ik je nog steeds aan eens een boek erover te lezen want dan zal je het waarschijnlijk allemaal meteen beter begrijpen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1608


BerichtGeplaatst: zo 07 nov 2004 15:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Niettemin mijn complimenten, als moderator zijnde, voor deze discussie. Een topic wat op sterven na dood is, wordt af en toe wel weer eens geopend, maar een echte discussie ontstaat er vaak niet meer. Jullie hebben hierbij laten zien dat het makkelijk nog kan en tonen hiermee het belang aan om een topic niet zomaar te sluiten.

Daarbij was het bij vlagen een felle, maar wel steeds fair-blijvende discussie. Dat ondanks dat er, achteraf blijkende, emoties mee spelen!

Met andere woorden, ik ben trots op jullie! Wink Laughing
_________________
Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Eva

Eva

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1289


BerichtGeplaatst: zo 07 nov 2004 16:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

thanx Flash.... Very Happy Laughing
Bekijk profiel Stuur privé bericht
marcel

marcel

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): HAN

Berichten: 680


BerichtGeplaatst: ma 08 nov 2004 4:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wink Geen zorgen, ik trek me dit niet persoonlijk aan. Het persoonlijke tintje was hooguit bedoeld om aan te geven dat ik meer van het specifieke onderwerp afweet dan Eva leek te denken. Sterker nog, zelf weet ik helemaal nog niet zo zeker of het huwelijk tussen partners van gelijk geslacht wel zo'n goed idee is ( ik denk dat het te vroeg is nl., maar dat terzijde).

Dat ik Eva niet zo goed begreep komt misschien doordat ik haar stelling niet helder genoeg zag. Haar argumenten waren duidelijk, de stelling niet ( dacht eerst andersom, *hand in eigen boezem steek*)
Ik zeg ook niet dat dat aan Eva ligt, ik vermoed beide een beetje.

Trouwens, moeten we het altijd eens zijn? Volgens mij mag je best anders tegen bepaalde zaken aankijken, daarmee is nog geen persoonlijk conflict ontstaan. ( of wel, Eva? Cool )

@ okidoki ik kan me voorstellen dat je het onnodig vind. Het is niet bedoeld om te provoceren, enkel om nadruk te leggen die men in een gesproken betoog wel, maar in een geschreven betoog niet kan leggen. Het is een beetje een kunstgreep maar ja, hoe moet je anders nadrukken leggen op een forum ( ik houd me aanbevolen voor suggesties)?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Okidoki

Okidoki

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): RUN

Berichten: 1645


BerichtGeplaatst: ma 08 nov 2004 12:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Marcel,

Je hebt gelijk. Geschreven woorden komen niet altijd meteen even helder over als gesproken woorden maar ik denk dat als je op de juiste plaats accenten en leestekens gebruikt en een goed verhaal schrijft dat iedereen weet wat je bedoeld. Als je denkt dat mensen je eventueel verkeerd opvatten, dan plak je er een regel aan vast (eventueel tussen haakjes) waarin je uitlegt hoe jouw verhaal geïnterpreteerd moet worden. Zo voorkom je ook onduidelijkheid en hoef je woorden niet in hoofdletters te schrijven.

In aansluiting op de mooie woorden van Flash --> Good
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Eva

Eva

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1289


BerichtGeplaatst: ma 08 nov 2004 14:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@marcel: Tuurlijk hebben we geen persoonlijk conflict. Iedereen mag van mening verschillen, maar je moet feiten wel als waarheden aannemen anders wordt het een verkeerde discussie. Maar alles is nu vrij helder denk ik.. Laughing
Bekijk profiel Stuur privé bericht
marcel

marcel

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): HAN

Berichten: 680


BerichtGeplaatst: ma 08 nov 2004 18:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Idd. Ik neem trouwens de feiten wel aan, de getrokken conclusie aan de hand van die feiten bestrijd ik. Leuk dat je het oneens kunt zijn op dit forum, dat zie je niet vaak, meestal krijg je dan meteen een vete Wink

Overigens geeft deze discussie wel weer aan dat Nederland nog niet klaar is voor het huwelijk tussen partners van gelijk geslacht. De manier waarop hoogleraren en rechtstudenten de materie interpreteren hangt nog vast aan oude rechtsfeiten, terwijl het huwelijk als zodanig die feiten allang gepasseerd is. Pas als die interpretatie wordt aangepast, kun je een maatschappelijk breed en volledig geaccepteerd homohuwelijk krijgen. Ondanks dat de wetgeving in het dagelijks leven in beide situaties dezelfde gevolgen heeft op het zelfde neer komt.
Trouwens, niet alleen in casu zou een frissere, meer op de rechtspraktijk gerichte kijk op veel rechtsmaterie helemaal geen kwaad kunnen!

@ okidokie nu wil ik dus 'dagelijks leven' benadrukken in die zin, hoe moet ik dat dan doen? ( aldus een onervaren forummer! help help! )
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1608


BerichtGeplaatst: ma 08 nov 2004 21:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het feit dat het tegenwoordig mogelijk is om van het gelijke geslacht met elkaar te trouwen zal dit op den duur wel rechttrekken denk ik. De hedendaagse afstuderenden zijn veel meer gewend aan de situatie zoals deze nu is.
_________________
Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Eva

Eva

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1289


BerichtGeplaatst: di 09 nov 2004 14:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nou ik denk dat dat niet zo veel uit maakt Flash want de docenten en de auterus van de boeken blijven er vaak hetzelfde over denken... Wat ook niet altijd verkeerd is trouwens..
Bekijk profiel Stuur privé bericht
marcel

marcel

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): HAN

Berichten: 680


BerichtGeplaatst: di 09 nov 2004 16:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Eva schreef:
Nou ik denk dat dat niet zo veel uit maakt Flash want de docenten en de auterus van de boeken blijven er vaak hetzelfde over denken... Wat ook niet altijd verkeerd is trouwens..

Dat is juist wat Flash bedoeldt denk ik, de afgestudeerden van nu zijn de schrijvers van deze boeken en de docneten van de toekomst. En inderdaad, niet altijd, maar in dit geval wel.
Misschien heeft Flash gelijk en moet er eerst een dergelijk huwelijk zijn en dan pas acceptatie. Maar dat is een beetje een kip-ei patstelling.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1608


BerichtGeplaatst: do 11 nov 2004 1:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat is inderdaad precies wat ik bedoel Marcel. Ikzelf bijvoorbeeld wil na een aantal jaar praktijkervaring, de wetenschap in en les gaan geven, ik ben al gewend aan het 'homo-huwelijk' en heb er ook absoluut geen problemen mee. Dus de acceptatie bij deze toekomstige docent is er al! Very Happy
_________________
Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Juul

Juul

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 2636


BerichtGeplaatst: do 11 nov 2004 10:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb nu weer iets gelezen in de metro van gister... En ik dacht dat dat nou mooi binnen deze discussie zou passen, dus ik heb de metro maar meegenomen, dan zal ik het even overtypen

Quote:
PvdA wil buitenlandse homo's helpen
De PvdA in Amsterdam wil buitenlandse homostellen helpen door de SAMENLEVINGSBEVESTIGING voor hun in te voeren: Een symbolische niet-juridische manier om de partnerregistratie luister bij te zeggen.


Is dat uberhaupt mogelijk? Zo een registratie, zonder dat er juridische gevolgen aan kleven? Dat lijkt mij heel moeilijk....
Daarnaast krijg ik het we-kunnen-door-de-bomen-het-bos-niet-meer-zien-gevoel. Zoveel verschillende manieren om je te laten registreren als partners, met of zonder juridische gevolgen, etc etc etc
_________________
Si vis amari, ama!

Verander het verleden, begin vandaag!

Kusje, Juul
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Eva

Eva

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1289


BerichtGeplaatst: do 11 nov 2004 11:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Buitenlandse homostellen?? Dan is dat toch helemaal niet rechtsgeldig in hun land van herkomst, wat heb je daar aan? Of gaat het dan om mensen die hier permanent wonen??
Zo te horen vind ik het nogal onzin, alleen voor de symboliek...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Juul

Juul

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 2636


BerichtGeplaatst: do 11 nov 2004 11:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tja dit was letterlijik de tekst die in de metro stond, dus verder kan ik er ook niet zoveel over zeggen, maar ik vond het ook nogal onzinnig, het komt op mij over om meer papierwerk te creeeren, met als winstpunt: Helemaal niets!
_________________
Si vis amari, ama!

Verander het verleden, begin vandaag!

Kusje, Juul
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 5 van 6 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds