Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
reparatiehuwel...
Top Best Forex...
aansprakelijkh...
Dakvenster zon...
Verplicht uitj...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu di 19 mrt 2024 6:47
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Gebreken bij aankoop keuken
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Henk01



Leeftijd: 55
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 2


BerichtGeplaatst: ma 21 aug 2017 20:22    Onderwerp: Gebreken bij aankoop keuken Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wij hebben een keuken gekocht bij een gerenommeerde keukenleverancier.
We zijn goed geholpen, er werd meegedacht en de uiteindelijke keuken is van een goede kwaliteit.
Enkele zaken zijn niet goed gegaan waarvan een echt niet geaccepteerd kan worden.
We hebben een inbouwkoelkast aan het einde van het aanrechtblad.
Nu blijkt dat de diepte van de koelkastombouw 59cm is terwijl de diepte van het aanrechtblad 75cm is. Hierdoor zit er een loze ruimte tussen de muur en de achterkant van de koelkast. Wij zijn ervan uitgegaan dat de diepte van de koelkast hetzelfde is als de diepte van het aanrechtblad. Tijdens de gesprekken bij het uitzoeken van de keuken is ons hier niets over gezegd. En op de klantentekening, waar we uiteindelijk voor getekend hebben, staat ook niks vermeld.
Toen ik dit meldde bij de filiaalmanager zei hij dat hij van de fabriek een telefoontje gehad heeft met de vraag of de kast niet dezelfde diepte moest hebben als het aanrechtblad. Hij heeft navraag gedaan bij de verkoopster en zij vertelde hem dat de kast een standaard diepte moest hebben. De verkoopster heeft dit echter nooit met ons doorgesproken. Op later verstuurde tekeningen (4 weken later) voor de elektro-installateur staat een geschreven melding dat de klant het gat achter de koelkast zelf dicht maakt. Dit heb ik zelf niet opgemerkt aangezien het een technische tekening is en ik heb hem rechtstreeks doorgestuurd naar de installateur.
Ik heb een afspraak gemaakt met dezelfde verkoopster en zij vertelde dat het een communicatiefout van haar was en zou ermee aan de slag gaan.
Later kreeg ik en mail van haar met de mededeling dat het hoofdkantoor niet akkoord ging met het vervangen van de kast omdat op die latere tekening een vermelding staat dat de klant het zelf zou doen. Wel willen ze kosteloos een plaat in dezelfde kleur als de kast toesturen zodat ik die get gat kan afdichten. Ik vind dit echter een lapmiddel dat je ten allen tijden blijft zien.

Nu is mijn vraag hoe sterk sta ik als ik eis dat ze een andere kast maken?

Een ander punt is de vaatwasser. Wij hebben gevraagd om een vaatwasser met een besteklade. Bij levering bleek het een te zijn met een bestekkorf.
Haar verweer was dat deze niet meer leverbaar was en er automatisch een andere met dezelfde specificaties is toegevoegd in hun systeem. Hier hebben we uiteindelijk voor getekend zonder te weten dat het een alternatief was.
Zij willen de vaatwasser niet vervangen omdat hij al is uitgepakt en zij geen uitgepakte producten terugnemen en omdat onze handtekening onder de overeenkomst staat.

Is dit geen vorm van misleiding? Ik mag toch aannemen dat zij hun werk goed doen? En kan ik eisen dat de vaatwasser omgeruild wordt?


Alvast bedankt,

Henk
Bekijk profiel Stuur privé bericht
cia76

cia76

Leeftijd: 88
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 1828


BerichtGeplaatst: di 22 aug 2017 14:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Uit het burgerlijk wetboek, boek 7:

Quote:

Artikel 17

1 De afgeleverde zaak moet aan de overeenkomst beantwoorden.


2 Een zaak beantwoordt niet aan de overeenkomst indien zij, mede gelet op de aard van de zaak en de mededelingen die de verkoper over de zaak heeft gedaan, niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen, alsmede de eigenschappen die nodig zijn voor een bijzonder gebruik dat bij de overeenkomst is voorzien.


3 Een andere zaak dan is overeengekomen, of een zaak van een andere soort, beantwoordt evenmin aan de overeenkomst. Hetzelfde geldt indien het afgeleverde in getal, maat of gewicht van het overeengekomene afwijkt.


4 Is aan de koper een monster of model getoond of verstrekt, dan moet de zaak daarmede overeenstemmen, tenzij het slechts bij wijze van aanduiding werd verstrekt zonder dat de zaak daaraan behoefde te beantwoorden.


5 De koper kan zich er niet op beroepen dat de zaak niet aan de overeenkomst beantwoordt wanneer hem dit ten tijde van het sluiten van de overeenkomst bekend was of redelijkerwijs bekend kon zijn. Ook kan de koper zich er niet op beroepen dat de zaak niet aan de overeenkomst beantwoordt wanneer dit te wijten is aan gebreken of ongeschiktheid van grondstoffen afkomstig van de koper, tenzij de verkoper hem voor deze gebreken of ongeschiktheid had moeten waarschuwen.


6 Bij koop van een onroerende zaak wordt vermelding van de oppervlakte vermoed slechts als aanduiding bedoeld te zijn, zonder dat de zaak daaraan behoeft te beantwoorden.

Artikel 18

1 Bij de beoordeling van de vraag of een op grond van een consumentenkoop afgeleverde zaak aan de overeenkomst beantwoordt, gelden mededelingen die door of ten behoeve van een vorige verkoper van die zaak, handelend in de uitoefening van een beroep of bedrijf, omtrent de zaak zijn openbaar gemaakt, als mededelingen van de verkoper, behoudens voor zover deze een bepaalde mededeling kende noch behoorde te kennen of deze mededeling uiterlijk ten tijde van het sluiten van de overeenkomst op een voor de koper duidelijke wijze is herroepen, dan wel de koop niet door deze mededeling beïnvloed kan zijn.


2 Bij een consumentenkoop wordt vermoed dat de zaak bij aflevering niet aan de overeenkomst heeft beantwoord, indien de afwijking van het overeengekomene zich binnen een termijn van zes maanden na aflevering openbaart, tenzij de aard van de zaak of de aard van de afwijking zich daartegen verzet.


3 Indien in geval van een consumentenkoop de verkoper verplicht is zorg te dragen voor de installatie van de zaak en deze installatie ondeugdelijk is uitgevoerd, wordt dit gelijkgesteld aan een gebrek aan overeenstemming van de zaak aan de overeenkomst. Hetzelfde geldt indien de installatie door de koper ondeugdelijk is uitgevoerd en dit te wijten is aan de montagevoorschriften die met de levering van de zaak aan de koper zijn verstrekt



Jij zult dus moeten stellen dat de afgeleverde keuken niet aan de overeenkomst beantwoordt. Hierbij zijn mededelingen die de verkoper in het verkooptraject aan je heeft gedaan ook relevant. Die mededelingen zijn echter niet zwart op wit gedaan. In feite zeg je dat de keuken is geleverd conform de overeenkomst die op papier staat, alleen dat uit de mededelingen en het verkoopgesprek anders mocht worden verwacht. Dan is het zaak om dat ook te kunnen bewijzen en dat kun je misschien wat. Dat begint met het schrijven van een brief of mail waarna dan schriftelijk reactie volgt zodat je in de eerste plaats kunt zien of je van dezelfde feiten uitgaat.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Henk01



Leeftijd: 55
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 2


BerichtGeplaatst: wo 23 aug 2017 11:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

cia76 schreef:
Jij zult dus moeten stellen dat de afgeleverde keuken niet aan de overeenkomst beantwoordt. Hierbij zijn mededelingen die de verkoper in het verkooptraject aan je heeft gedaan ook relevant. Die mededelingen zijn echter niet zwart op wit gedaan. In feite zeg je dat de keuken is geleverd conform de overeenkomst die op papier staat, alleen dat uit de mededelingen en het verkoopgesprek anders mocht worden verwacht. Dan is het zaak om dat ook te kunnen bewijzen en dat kun je misschien wat. Dat begint met het schrijven van een brief of mail waarna dan schriftelijk reactie volgt zodat je in de eerste plaats kunt zien of je van dezelfde feiten uitgaat.




Hallo CIA 76

Dit geldt wel voor de vaatwasser. De vaatwasser is uitgekozen en in het systeem geselecteerd door de verkoopster. Omdat dit model niet meer leverbaar is heeft de keukenleverancier later een vervangend model geselecteerd. Dit is uiteindelijk op de koopovereenkomst terecht gekomen en door ons ondertekend. Wij hebben dit echter niet meer gecontroleerd.
Maar ik mag er toch vanuit gaan dat ze het juiste product kiezen en van ze eisen dat ze hun fout rechtzetten ondanks het feit dat wij ondertekend hebben?

Maar dit geldt naar mijn mening niet voor de kast. Hier hebben ze op eigen initiatief een tekening aangepast zonder overleg en/of goedkeuring van ons. Onze handtekeningen staan op de overeenkomst waar de vermelding "klant maakt de loze ruimte achter de koelkast dicht" niet op voorkomt. Deze vermelding komt pas 4 weken later voor op een tekening. En ook nog op een tekening die voor een installateur bedoeld is.
Dan houdt het keukenbedrijf zich toch niet aan de overeenkomst en mag ik eisen dat ze een nieuwe kast maken en niet met lapmiddelen als oplossing komen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds