Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 18:22
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Garage erg veel in rekening
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Walnootje



Leeftijd: 31
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): RUG

Berichten: 49


BerichtGeplaatst: di 21 okt 2014 17:50    Onderwerp: Garage erg veel in rekening Reageer met quote Naar onder Naar boven

Goedendag,

Afgelopen maandag bracht ik mijn auto naar de garage voor een grote beurt en APK. Er werd mij meegedeeld dat alles voor elkaar zou zijn voor ongeveeer € 300,-. De distributieriem viel hier buiten, dit was nog een vraagteken en daar zouden ze me nog over bellen. Prima, ik ging akkoord met € 300,-.

Vervolgens wordt ik gebeld en delen ze me mee dat er in totaal aan € 2.000,- versleuteld moet worden!!!

Hierdoor wil ik afzien van de reparatie. Dat was geen probleem, maar wilden ze wel 1 uur in rekening brengen tegen € 100,-. Dit omdat ze een diagnose gesteld hebben. Echter als ik kijk naar de opsomming, hebben ze mijn inziens niet meer dan een kwartiertje nodig gehad om de diagnose te stellen. Het grootste gedeelte is standaard werk op basis van kilometers.

Nu gaat het om een relatief klein bedrag, maar vind ik het belachelijk dat ik nu ineens € 100,- moet betalen voor niets. Hoe kan ik hier nu het beste mee omgaan? Kan ik aangeven dat een normale garage er bijv. een kwartier over doet? (Dit weet ik omdat ik verschillende garages hierna gevraagd heb)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Jeroen1967



Leeftijd: 56
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal


Berichten: 174


BerichtGeplaatst: wo 22 okt 2014 15:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik denk dat het antwoord gewoon hier staat:

http://www.anwb.nl/auto/onderhoud-en-reparatie/onderhoud-en-garage/garagerekening-klachten-en-geschillen

Voor 100 euro uurloon heb je te maken met een wel erg dure merkdealer, ze willen je waarschijnlijk toch een (halve) poot uitdraaien nu er geen eerlijke winst uit je valt te behalen. Een maand geleden ging mijn garage even checken wat het lawaai bij mijn dynamo was (ik had ze er al op gewezen). Hun diagnose: 3 kwartier. Toen ik even in de materie dook bleek dat ik het zelf ook kon. In 20 seconden... Nota bene op de manier die ik al had voorgesteld toen ik de auto bij de garage bracht, maar toen dacht ik dat er nog wat meer sleutelwerk aan vastzat. Niet dus.

Jouw situatie staat dus beslist niet op zichzelf.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Walnootje



Leeftijd: 31
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): RUG

Berichten: 49


BerichtGeplaatst: wo 22 okt 2014 15:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dank voor je reactie. Het slaat inderdaad ook nergens op.

http://www.nefkens.nl/bv/noord/reparatie-en-onderhoud.html

Een complete onderhoudsbeurt kost € 189,50 en een APK all-in € 19,95. Hoe kan je als je deze bedragen bekijkt ooit op € 100,- komen voor een diagnose.

Laatste keer dat ik bij deze garage kom...

Anyway, ik zal kijken wat ik met ze kan bespreken en anders is het niet anders. Een goede les voor de volgende keer.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
miss marple



Leeftijd: 94
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 126


BerichtGeplaatst: do 23 okt 2014 13:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

U kunt ze ook een mail sturen waarin u aangeeft dat u het niet mee eens bent met de gang van zaken. Stel dat u zelf bent nagegaan hoeveel tijd ze hiermee kwijt moeten zijn geweest, dat u navraag gedaan heeft bij een andere garage en dat de rekening dan nooit op 100 euro kan uitkomen. Eventueel doet u een voorstel wat u wel redelijk lijkt.

Dateer uw mail en verzoek om een schriftelijk antwoord binnen bijv. 14 dagen. Stel het allemaal wat formeel op. Het is beter dit soort dingen op schrift (is dus ook mail) uit te onderhandelen.

Je weet nooit hoe een koe een haas vangt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds