Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 20:23
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Favoriete advocatenkantoor
Moderators: Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Meester Ruud




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 77


BerichtGeplaatst: di 30 mrt 2004 20:22    Onderwerp: Favoriete advocatenkantoor Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik vroeg me af wat jullie favoriete advocatenkantoor is om voor te werken. Gaan jullie voor grote kantoren als Stibbe of Nauta, voor internationale kantoren als Allen & Overy en Clifford Chance, regionale kantoren als Dirkzwager en Holla Poelman, kantoren met een alliantie met accountants zoals Holland Van Gijzen en AKD of voor kleine plaatselijke kantoren? Misschien hebben enkelen van jullie al een student-stage gedaan?

Persoonlijk lijkt een groot kantoor me wel wat, zoals bijvoorbeeld De Brauw of Allen & Overy. Grote zaken, (juridisch) goede collega's, goede organisatie, goede opleiding, maar wel hard werken.
_________________
Revenge is a dish best served cold
- Old Klingon proverb

http://www.uvt.nl/e-law
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1608


BerichtGeplaatst: di 30 mrt 2004 20:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het zal voor mij een notariskantoor worden, maar dat wordt hoogstwaarschijnlijk een kleinere. Ik wil zelf zoveel mogelijk richting het familierecht, en daarvoor kan je beter bij een klein kantoor werken dan bij een groot kantoor. Daarbij vind ik een gemoedelijke sfeer en het feit dat je iedereen kent ook wel belangrijk!
_________________
Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Diana

Diana

Leeftijd: 44
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 430


BerichtGeplaatst: wo 31 mrt 2004 14:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik hoef niet zo nodig bij een groot kantoor te werken. Een middelgroot kantoor lijkt me prima, omdat je dan zowel met particulieren als bedrijven te maken krijgt. Bij de echt grote kantoren ben je voornamelijk met bedrijven bezig, wat ook erg leuk is, maar de afwisseling tussen bedrijf en particulier zie ik eigenlijk wel zitten.
_________________
_______________________________________
If you always do what you always did,
you will always get, what you always got.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MSN messenger
Mariek

Mariek

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 22


BerichtGeplaatst: vr 02 apr 2004 16:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

3 mei begin ik bij Van Doorne in Amsterdam, en ga ik stage lopen op de secties Ondernemingsrecht, Insolventierecht en Effectenrecht....daarna kan ik je er meer over vertellen!
_________________
An apple a day keeps the doctor away, but if the doctor is cute, screw the fruit!!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1608


BerichtGeplaatst: vr 02 apr 2004 17:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik begin maandag bij Everglades in Amsterdam, voornamelijk Onroerend Goed en Ondernemingsrecht. Het is een klein kantoor, dus zoals hierboven al stond precies wat ik zoch, zal laten weten hoe het bevalt!!!
_________________
Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Meester Ruud




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 77


BerichtGeplaatst: di 06 apr 2004 12:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dank voor de reacties. Leuk om te zien hoe mensen verschillende typen kantoren kiezen. Alle typen kantoren hebben natuurlijk hun voor- en nadelen en het is voor ieder verschillend wat het beste bij hem/haar past.

Mariek, leuk dat je op 3 mei bij Van Doorne begint. Hoe lang ga je stage lopen, want drie secties lijkt me wel erg veel? We zullen in ieder geval een tijdje buren zijn, want ik begin op diezelfde dag aan mijn student-stage bij De Brauw te Amsterdam op de sectie IP/ICT.
_________________
Revenge is a dish best served cold
- Old Klingon proverb

http://www.uvt.nl/e-law
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Mariek

Mariek

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 22


BerichtGeplaatst: di 06 apr 2004 13:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Meester Ruud schreef:


Mariek, leuk dat je op 3 mei bij Van Doorne begint. Hoe lang ga je stage lopen, want drie secties lijkt me wel erg veel? We zullen in ieder geval een tijdje buren zijn, want ik begin op diezelfde dag aan mijn student-stage bij De Brauw te Amsterdam op de sectie IP/ICT.


Ik ga eerst een maand in Amsterdam naar de sectie Ondernemingsrecht. Dan ga ik 6 weken naar Promes-Van Doorne op Curacao Very Happy en dan ga ik van september tot half november weer in Amsterdam verder bij die andere secties (dan heet de stage officieel "medewerkersschap" ...geen idee wat het verschil is behalve het salaris)

Bij de Brauw ben ik ook een aantal keer geweest voor colleges van Van Hees...aardige vent, ken je hem?

Inderdaad bijna buren...ik zit wel in een mooier gebouw Razz
_________________
An apple a day keeps the doctor away, but if the doctor is cute, screw the fruit!!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Meester Ruud




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 77


BerichtGeplaatst: di 06 apr 2004 14:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mariek schreef:

Ik ga eerst een maand in Amsterdam naar de sectie Ondernemingsrecht. Dan ga ik 6 weken naar Promes-Van Doorne op Curacao Very Happy en dan ga ik van september tot half november weer in Amsterdam verder bij die andere secties (dan heet de stage officieel "medewerkersschap" ...geen idee wat het verschil is behalve het salaris)

Bij de Brauw ben ik ook een aantal keer geweest voor colleges van Van Hees...aardige vent, ken je hem?

Inderdaad bijna buren...ik zit wel in een mooier gebouw Razz


Van Hees ken ik van naam. Ik heb 'm alleen nooit ontmoet, mede vanwege het feit dat mijn interesse in eerste instantie uitgaat naar IE/IT en niet naar harcore ondernemingsrecht.

Van Doorne heeft naar mijn mening inderdaad een mooier pand, al moet ik zeggen dat ik er ook niet echt van onder de indruk ben. Als ik mijn keuze op het pand had gebaseerd, dan was ik wel naar de andere buren gegaan, namelijk Loyens & Loeff.

Van Doorne is overigens wel een prima kantoor. Ik weet dat de voorzitter van Ajax daar zit en op 'mijn' vakgebied IE/IT is Prof. Stuurman natuurlijk een goeie.

Succes in ieder geval met je stage. Een half jaar stage inclusief periode in het buitenland is zeker niet verkeerd!
_________________
Revenge is a dish best served cold
- Old Klingon proverb

http://www.uvt.nl/e-law
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Mariek

Mariek

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 22


BerichtGeplaatst: di 06 apr 2004 14:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Meester Ruud schreef:

Van Doorne heeft naar mijn mening inderdaad een mooier pand, al moet ik zeggen dat ik er ook niet echt van onder de indruk ben. Als ik mijn keuze op het pand had gebaseerd, dan was ik wel naar de andere buren gegaan, namelijk Loyens & Loeff.

Van Doorne is overigens wel een prima kantoor. Ik weet dat de voorzitter van Ajax daar zit en op 'mijn' vakgebied IE/IT is Prof. Stuurman natuurlijk een goeie.

Succes in ieder geval met je stage. Een half jaar stage inclusief periode in het buitenland is zeker niet verkeerd!


Clifford heeft pas een gaaf gebouw!! Maar goed, daar kies je natuurlijk geen kantoor op uit...

Jij ook veel succes!
_________________
An apple a day keeps the doctor away, but if the doctor is cute, screw the fruit!!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Okidoki

Okidoki

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): RUN

Berichten: 1645


BerichtGeplaatst: do 13 mei 2004 16:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Laughing van Hees is inderdaad een leuke kerel en goede docent/advocaat
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Cyclonus



Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 20


BerichtGeplaatst: vr 06 aug 2004 11:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Pfff Van Doorne, ik heb gehoord dat het daar een grote ballentent is. Think Ik heb er eens een brief naar gestuurd voor een stage, omdat Pinckaers er werkt, maar ben niet uitgenodigd voor een gesprek. d'oh! Achteraf gezien ben ik daar blij mee, want tussen de koorballen hoef ik niet te zitten.
In oktober ga ik stage lopen bij V. d. Kroft en in maart 2005 bij Kennedy van der Laan, maar mijn favoriete kantoor blijft Höcker Rueb Doeleman Advocaten Yummie
_________________
"And Death shall have no diminion"
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Mariek

Mariek

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 22


BerichtGeplaatst: do 14 okt 2004 9:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Grappig dat je dat vindt, want ik heb het juist heel anders ervaren. Van Doorne is echt een fijn kantoor om te werken. Iedereen is heel normaal en het is juist geen ballentent! Ik voel me er prima op mijn gemak en ik zelf echt géén corpsbal...


Misschien een beetje beledigd omdat je niet op gesprek mocht komen?
_________________
An apple a day keeps the doctor away, but if the doctor is cute, screw the fruit!!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
veraatje5

veraatje5

Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 33


BerichtGeplaatst: di 30 nov 2004 17:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb bij Holla Poelman in E'hoven stage gelopen en qua kantoor is me dat goed bevallen. Niet te groot en een goede informele sfeer! Jong en dynamisch kantoor Very Happy
_________________
bijna student af : (
groetjes!!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Okidoki

Okidoki

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): RUN

Berichten: 1645


BerichtGeplaatst: ma 06 dec 2004 22:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

veraatje5 schreef:
Ik heb bij Holla Poelman in E'hoven stage gelopen en qua kantoor is me dat goed bevallen. Niet te groot en een goede informele sfeer! Jong en dynamisch kantoor Very Happy

Jammer alleen dat het geen echte goede naam heeft.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Sovereign



Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 667


BerichtGeplaatst: ma 06 dec 2004 23:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Okidoki schreef:
veraatje5 schreef:
Ik heb bij Holla Poelman in E'hoven stage gelopen en qua kantoor is me dat goed bevallen. Niet te groot en een goede informele sfeer! Jong en dynamisch kantoor Very Happy

Jammer alleen dat het geen echte goede naam heeft.
Nee? Hoe komt 't?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds