Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 17:22
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Dringend hulp gevraagd: Spijt van aangifte, grote gevolgen
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Lindos



Leeftijd: 59
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 2


BerichtGeplaatst: do 23 apr 2015 10:32    Onderwerp: Dringend hulp gevraagd: Spijt van aangifte, grote gevolgen Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ongeveer een maand geleden heeft een uit de hand gelopen ruzie met mijn ex-vriendin geleid tot een aangifte mijnerzijds.

Mijn ex-vriendin was op de avond uit haar doen. De stress van haar scheiding (vechtscheiding een jaar bezig), financiële stress en stress van het werk, zorgde ervoor dat ze zichzelf niet meer in de hand had.
Ze gooide met spullen richting mijn kant op. Maar niet bewust. Wel kwam er en voorwerp onder mijn oog terecht.
De avond eindigde met dat mijn laptop naar buiten werd gegooid met een aantal van mijn boeken. Ik stond op een gegeven moment buiten gesloten en stond op straat.
Dat was voor mij het moment om de politie te bellen. Dit met de bedoeling te bemiddelen in de situatie. Wat er tot mijn verrassing gebeurde was dat zij werd meegenomen en een nacht in de cel moest zitten. Dit had ik totaal niet verwacht. De politie ter plaatse zei dat ik meteen in de ochtend daarna om 08:00 op het bureau aangifte kon doen. In een waas van verstandsverbijstering van wat er allemaal was gebeurd heb ik dit gedaan: een aangifte wegens mishandeling.

Ik heb enorm veel spijt dat ik dit heb gedaan, omdat ten eerste er wel het een en ander gebeurd is, maar er geen sprake was van opzettelijke mishandeling. De zaak is overigens al vrij snel geseponeerd

Mijn aangifte kan nu grote gevolgen hebben voor de scheiding van mijn ex-vriendin. Haar kind van 4 (die er die bewuste avond niet bij was) kan toegewezen worden aan haar vader. Iets van niet wenselijk is.

Het probleem is namelijk nu dat mijn aangifte opgenomen is in een AMK-rapport en dat dit meegenomen wordt voor de scheiding. Het AMK is ongeveer 4 maanden geleden ingeschakeld door een vriendin van de ex-partner mijn vriendin. In dat rapport schetsen de ex-partner en vriendin een zeer negatief beeld over de moeder.

Mijn vraag. Is het mogelijk om onder bijzondere omstandigheden de aangifte ongedaan te maken.
Stel ik zou nu verklaren dat de mishandeling niet opzettelijk was, maar dat ik voor het doen van aangifte gehandeld heb uit verstandsverbijstering. Ben ik dan strafbaar?

Ik wil mijn ex-vriendin heel graag helpen met haar kind. Zij is een zeer goede moeder voor haar dochter.

De scheidingszaak komt voor bij de rechter in mei. Ik hoop dat er nog het een en ander gedaan kan worden om de aangifte niet zijn werk te laten doen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: do 23 apr 2015 12:58    Onderwerp: Re: Dringend hulp gevraagd: Spijt van aangifte, grote gevolgen Reageer met quote Naar onder Naar boven

Lindos schreef:
Mijn vraag. Is het mogelijk om onder bijzondere omstandigheden de aangifte ongedaan te maken.

Nee
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Bronza



Leeftijd: 31
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): RUG

Berichten: 143


BerichtGeplaatst: do 23 apr 2015 15:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mishandeling is per definitie opzettelijk Rolling Eyes
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Alfatrion

Alfatrion

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 789


BerichtGeplaatst: vr 24 apr 2015 17:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Misschien dat als getuigen optreden een optie voor je is?
_________________
Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt. - Winston Churchill
Bekijk profiel Stuur privé bericht
hilde12



Leeftijd: 124
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 1572


BerichtGeplaatst: vr 24 apr 2015 18:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Of de aangifte nou wel of niet meegenomen wordt doet denk ik niet ter zake.
U heeft de politie gebeld omdat uw ex zichzelf niet meer in de hand had.
Wel of geen aangifte, dit blijft staan.
Dat zal ook mee worden genomen door het AMK.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Lindos



Leeftijd: 59
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 2


BerichtGeplaatst: zo 26 apr 2015 18:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dank je wel voor jullie antwoord.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Pollie



Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): JHAF

Berichten: 2


BerichtGeplaatst: do 17 dec 2015 14:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Reactie kan vervallen. Zie nu de datum pas...... beetje laat.....


Beste Lindos,
Wat een lastige situatie. Sterkte!
Je kunt geen actie meer ondernemen met betrekking tot de aangifte. De zaak is geseponeerd en helemaal afgehandeld. Het AMK beschikt over de kennis van jouw aangifte en zal die niet meer uit het onderzoekdossier schrappen.
Als je de overtuiging hebt dat je ex-vriendin een goede moeder is zou je mogelijk zelf contact kunnen leggen met het AMK (0800-2000). Je zou kunnen aangeven dat je gehoord hebt dat er een onderzoek gaande is naar het betrokken kind en dat je daar graag wat informatie over wilt delen. Wellicht ontstaat er zo voor jou de kans om een verklaring af te leggen bij het AMK die in het voordeel van je ex-vriendin werkt.
Overigens moet je wel proberen jezelf hier niet te schuldig over te voelen. Het is nobel dat je, je ex-vriendin wilt helpen maar ze zal zelf de verantwoordelijkheid voor haar acties moeten nemen. Het was logisch dat je de bewuste avond de politie belde en je stond in je volste recht aangifte te doen.
Nogmaals sterkte en met vriendelijke groet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds