Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...
aansprakelijkh...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 11:43
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

DeWALT acculader retourneren na vonnis voorzieningenrechter
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
woodies



Leeftijd: 27
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): HAN

Berichten: 4


BerichtGeplaatst: zo 13 aug 2017 17:12    Onderwerp: DeWALT acculader retourneren na vonnis voorzieningenrechter Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste forumleden,

Ik heb begin dit jaar bij www.gereedschapscentrum.nl (HBL Online) een gereedschapsset gekocht. Deze bestond uit 2 koffers, 6 machines op batterij, 3 batterijen en een acculader. Nu krijg ik vandaag van HBL Online een brief met de volgende tekst:

"
BELANGRIJK

De voorzieningenrechter van de rechtbank Den Haag heeft bij vonnis in kort geding van 3 augustus 2017 geoordeeld dat wij in het verleden DEWALT producten hebben verkocht die inbreuk maken op de exclusieve merkrechten van Stanley Black & Decker omdat deze producten door HBL Online op onrechtmatige wijze zijn aangepast.

Indien u het vermoeden heeft dat u een aangepast DEWALT product van ons heeft ontvangen, verzoeken wij u dringend met ons contact op te nemen. U kunt de door ons geleverde DEWALT product binnen twee weken aan ons te retourneren. Wij zullen alle door u in verband met de retournering te maken kosten geheel voor onze rekening nemen.
"

Via Google vond ik hier het volgende over op Recht.nl:
https://www.recht.nl/rechtspraak/uitspraak/?ecli=ECLI:NL:RBDHA:2017:8947

Ik heb dit (grotendeels) doorgelezen, maar kon geen antwoord op onderstaande vragen vinden:
1. Ben ik verplicht deze acculader te retourneren? Zo ja, wat kan er gebeuren wanneer ik dit niet doe? De acculader werkt voor mij namelijk prima.
2. In de brief wordt alleen genoemd dat de kosten voor het retourneren worden vergoed, maar krijg ik dan ook een nieuwe (officiële) acculader of krijg ik het bedrag van de acculader vergoed? Dit kan ik namelijk niet vinden en het lijkt me stug dat ik verplicht ben tot retournering, maar dat ik het aankoopbedrag niet terug krijg.
3. In het geval ik het aankoopbedrag terugkrijg, hoe werkt dit dan? De acculader is onderdeel van een set dus ik vraag me af hoe ze de aankoopwaarde van de acculader zouden bepalen.

Kan iemand mij helpen met een (of meer) van bovenstaande vragen?

Alvast hartelijk dank!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
woodies



Leeftijd: 27
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): HAN

Berichten: 4


BerichtGeplaatst: zo 13 aug 2017 17:16    Onderwerp: Toevoeging/verbetering op openingspost Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mijn excuses, ik heb de verkeerde brieftekst geplaatst in mijn originele bericht. Hierbij de juiste berichttekst:

"
BELANGRIJK
Geachte heer/mevrouw,

In het verleden hebben wij u de volgende DEWALT producten aangeboden, geleverd en/of verkocht:

1 x DeWalt DCB115 Acculader

De Rechtbank Den Haag heeft bij vonnis in kort geding van 3 augustus 2017 geoordeeld dat deze producten inbreuk maken op de exclusieve merkrechten van Stanley Black & Decker nu deze producten door HBL Online op onrechtmatige wijze zijn aangepast.

Wij verzoeken u dringend de door ons geleverde DEWALT producten binnen twee weken aan ons te retourneren. Wij zullen alle door u in verband met de retournering te maken kosten geheel voor onze rekening nemen.

Bij voorbaat dank voor uw medewerking.
Hoogachtend, namens HBL Online B.V.

[naam en ondertekening]
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: zo 13 aug 2017 23:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Grappig, de voorzieningenrechter neemt een door Black & Decker opgestelde tekst ongewijzigd over en verplicht HBL Online die tekst inclusief grove taalfouten op de website te plaatsen.

Jij was geen partij bij de rechtszaak, dus de uitspraak zelf verplicht je nergens toe.

Ik zie niet in hoe HBL Online je iets zou kunnen maken als je de brief negeert (zou HBL Online dat al willen of zou HBL Online daartoe verplicht worden). Je bent met HBL Online een koopovereenkomst aangegaan en die koopovereenkomst is door beide partijen netjes nagekomen. HBL Online kan voor zover ik zie die koopovereenkomst niet vernietigen.

Ook zie ik niet in hoe Black & Decker je iets zou kunnen maken (zou Black & Decker dat al willen). Jouw bezit van de acculader levert geen schending op van het merkenrecht van Black & Decker.

Overigens zit de schending door HBL Online in het leveren van producten met een ander (kwalitatief wat minder maar verder ongevaarlijk) snoer in plaats van het originele snoer met Engelse stekker waar je in Nederland niet veel aan hebt. Hierdoor zou het imago van B&D kunnen zijn beschadigd. Op grond van artikel 13 lid 2 van de Uniemerk Verordening kan de houder van een merkenrecht zich inderdaad verzetten tegen doorverkoop in gewijzigde of verslechterde toestand wanneer daar "gegronde redenen" voor zijn. Maar als eigenaar van een B&D product zou jij natuurlijk best het snoer hebben mogen vervangen.

Goed, mijn conclusie is dus dat je de brief kunt negeren. Maar is het idee niet gewoon dat je het product bij HBL Online gratis kunt omruilen voor een nieuwe en deze keer ongewijzigde B&D acculader? De brief had op dit punt inderdaad wel wat duidelijker mogen zijn. Even contact opnemen met HBL Online, zou ik zeggen (als je interesse hebt in omruilen).
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
woodies



Leeftijd: 27
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): HAN

Berichten: 4


BerichtGeplaatst: ma 14 aug 2017 0:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedankt voor de duidelijke reactie, bona fides!

Omruilen is voor mij prima, maar aangezien daarover niets in de brief stond ging ik ervan uit dat het niet om omruilen gaat.
Ik neem morgen contact op met HBO Online voor verduidelijking.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds