Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 19:32
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Datum pleidooi kort geding hoger beroep
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Ettena



Leeftijd: 61
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 91


BerichtGeplaatst: do 22 jan 2015 17:39    Onderwerp: Datum pleidooi kort geding hoger beroep Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat is de termijn binnen die de datum voor het pleidooi in KGHB mag liggen, gerekend vanaf de datum voor dagbepaling pleidooi? (dus: tussen x1 en x2 dagen - x1=?, x2=?) Is die termijn wettelijk of in het Landelijke Procesreglement geregeld?

Zegt de keuze van de datum iets erover hoe het Hof de zaak beoordeelt, volgens uw ervaringen?

Alvast bedankt.
_________________
luctor et emergo
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Alfred777



Leeftijd: 60
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 233


BerichtGeplaatst: vr 23 jan 2015 2:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De rolrechter kijkt welke kamers beschikbaar zijn als pleidooi wordt gevraagd en op de dag van datumbepaling pleidooi reserveert hij een kamer.
Deze kamer gaat dan pas het dossier bestuderen waar een week of 6 voor staat.
Hoewel bij spoedappel een kortere termijn wordt aangehouden moet je toch denken in weken. Immers om tot een vernietiging van een KG-vonnis te komen moet toch dieper op de feiten worden ingegaan, hetgeen tijd en soms bestudering van jurisprudentie door het Hof met zich mee brengt.

De snelheid is er vaak echt uit!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Ettena



Leeftijd: 61
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 91


BerichtGeplaatst: vr 23 jan 2015 12:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Alfred777 schreef:
De rolrechter kijkt welke kamers beschikbaar zijn als pleidooi wordt gevraagd en op de dag van datumbepaling pleidooi reserveert hij een kamer.
Deze kamer gaat dan pas het dossier bestuderen waar een week of 6 voor staat.
Hoewel bij spoedappel een kortere termijn wordt aangehouden moet je toch denken in weken. Immers om tot een vernietiging van een KG-vonnis te komen moet toch dieper op de feiten worden ingegaan, hetgeen tijd en soms bestudering van jurisprudentie door het Hof met zich mee brengt.

De snelheid is er vaak echt uit!


Hartelijk dank - heet dat dat het Hof qua termijn vrij is in de dagbepaling (behoudens praktische aspecten zoals beschikbaarheid van kamers e.d.)?

"een week of 6" zou mooi zijn - echter heeft het Hof in mijn geval een datum in april a.s. gekozen, net nog binnen 3 maanden na dato dagbepaling. Hoewel het een complex dossier is, gaat dat toch wel erg ver voor een KG.
Ik ben bang dat dit betekent dat het Hof mijn zaak onvoldoende spoedeisend acht en vraag me af waarom. Doordat het KG kanton op immuniteit van mijn voormalige werkgever is stukgelopen, wacht ik al heel lang op arbeidsmedisch onderzoek.
_________________
luctor et emergo
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Ettena



Leeftijd: 61
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 91


BerichtGeplaatst: vr 23 jan 2015 19:11    Onderwerp: ...bijkomstige informatie Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ettena schreef:
Doordat het KG kanton op immuniteit van mijn voormalige werkgever is stukgelopen, wacht ik al heel lang op arbeidsmedisch onderzoek.


Daarbij komt nog dat mijn voormalige werkgever tussentijds reeds 8 interne klachten heeft afgewezen en het Tribunaal van de ILO in Genève me vandaag een volstrekt onacceptable termijn van 30 dagen voor de correctie van drie van mijn vervolgklachten heeft gezet, hoewel ik uitstel onder art. 14 van de Rules of the Tribunal had gevraagd (daarbij wordt een beslissing van mei 2014 aangehaald, dus voordat ik die klachten had verstuurd! - wat voor onzin is dat?). M.i. druist dat volstrekt tegen artikelen 6 en 13 EVRM in en is het misbruik van recht onder art. 17 EVRM.
_________________
luctor et emergo
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Alfred777



Leeftijd: 60
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 233


BerichtGeplaatst: ma 26 jan 2015 2:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Er is dus kennelijk geen spoedappel aangevraagd. Wat ook zou kunnen - je haalt het zelf aan - dat op voorhand het probleem als ingewikkeld wordt ingeschat en daarom veel tijd wordt genomen.
Bovendien heeft iedere rechter zo zijn specialiteit en het kan zo zijn dat die specialiteit maar bij weinig rechters voorhanden is en dat daarom een kamer met zo'n rechter pas veel later het dossier kan bestuderen.

Ik zal voorts eens kijken of ik iets zinnigs kan zeggen over de rest van je vragen, hoewel er zeker iemand hier op dit forum je wat sneller van antwoorden kan voorzien.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: ma 26 jan 2015 2:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ettena schreef:
Ik ben bang dat dit betekent dat het Hof mijn zaak onvoldoende spoedeisend acht en vraag me af waarom.

Waarschijnlijk loopt je zaak opnieuw stuk op de immuniteit van de internationale organisatie. Een heel snelle behandeling levert waarschijnlijk dus toch niets op.

Verder is het in ieder geval voor ons niet duidelijk waarom je zaak zeer spoedeisend zou zijn. Bij het ILO tribunaal lijk je bijvoorbeeld juist geen versnelde behandeling te willen.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Ettena



Leeftijd: 61
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 91


BerichtGeplaatst: ma 26 jan 2015 12:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@Alfred777 Hartelijk dank.

Alfred777 schreef:
Er is dus kennelijk geen spoedappel aangevraagd.

Ik dacht dat een KGHB hetzelfde is als een "spoedappel"? Is dat niet zo? Ik dacht dat er slechts nog een versnelde versie van een KGHB bestaat en dat dat spoed-spoed procedure heet of dergl. - is er dan nog iets daartussenin?

Alfred777 schreef:

Wat ook zou kunnen - je haalt het zelf aan - dat op voorhand het probleem als ingewikkeld wordt ingeschat en daarom veel tijd wordt genomen.
Bovendien heeft iedere rechter zo zijn specialiteit en het kan zo zijn dat die specialiteit maar bij weinig rechters voorhanden is en dat daarom een kamer met zo'n rechter pas veel later het dossier kan bestuderen.

Het is zeker ingewikkeld (o.m. omdat mijn voormalige advocaat - o.m. om de kosten op te drijven - een veel te lange dagvaarding ingediend had in 1e aanleg), maar je schreef eerder dat de datum pleidooi hooguit 6 weken na dagbepaling zou zijn.

Alfred777 schreef:

Ik zal voorts eens kijken of ik iets zinnigs kan zeggen over de rest van je vragen, hoewel er zeker iemand hier op dit forum je wat sneller van antwoorden kan voorzien.

Alvast bedankt.
_________________
luctor et emergo


Laatst aangepast door Ettena op ma 26 jan 2015 12:32, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Ettena



Leeftijd: 61
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 91


BerichtGeplaatst: ma 26 jan 2015 12:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Ettena schreef:
Ik ben bang dat dit betekent dat het Hof mijn zaak onvoldoende spoedeisend acht en vraag me af waarom.

Waarschijnlijk loopt je zaak opnieuw stuk op de immuniteit van de internationale organisatie. Een heel snelle behandeling levert waarschijnlijk dus toch niets op.

Verder is het in ieder geval voor ons niet duidelijk waarom je zaak zeer spoedeisend zou zijn. Bij het ILO tribunaal lijk je bijvoorbeeld juist geen versnelde behandeling te willen.


De zaak is spoedeisend i.v.m. arbeidsmedisch onderzoek (nekhernia's, artrose, osteochondrose). De immuniteit van mijn werkgever is daarom volstrekt disproportioneel en het vonnis van de kantonrechter dan ook onbegrijpelijk.

Uw verdere ongegronde aantijgingen laat ik maar voor uw rekening, evenals uw suggesties voor een groep te spreken.
_________________
luctor et emergo
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Ettena



Leeftijd: 61
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 91


BerichtGeplaatst: ma 26 jan 2015 14:01    Onderwerp: Re: ...bijkomstige informatie Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ettena schreef:
Ettena schreef:
Doordat het KG kanton op immuniteit van mijn voormalige werkgever is stukgelopen, wacht ik al heel lang op arbeidsmedisch onderzoek.


Daarbij komt nog dat mijn voormalige werkgever tussentijds reeds 8 interne klachten heeft afgewezen en het Tribunaal van de ILO in Genève me vandaag een volstrekt onacceptable termijn van 30 dagen voor de correctie van drie van mijn vervolgklachten heeft gezet, hoewel ik uitstel onder art. 14 van de Rules of the Tribunal had gevraagd (daarbij wordt een beslissing van mei 2014 aangehaald, dus voordat ik die klachten had verstuurd! - wat voor onzin is dat?). M.i. druist dat volstrekt tegen artikelen 6 en 13 EVRM in en is het misbruik van recht onder art. 17 EVRM.


Voor de duidelijkheid: de recent afgewezen 8 interne klachten hebben niets met het arbeidsmedisch onderzoek te maken.
_________________
luctor et emergo
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Alfred777



Leeftijd: 60
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 233


BerichtGeplaatst: ma 26 jan 2015 15:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Niet alle KG uitspraken lenen zich voor spoedappel. Een kort geding levert een "voorlopige" voorziening op.
Hoger Beroep tegen een KG vonnis noopt tot een dieper onderzoek naar de feiten en verbanden zodat dit nooit echt snel kan. Maar dat verschilt natuurlijk van zaak tot zaak.
Daarnaast speelt natuurlijk dat de uitspraak in KG voor een bodemrechter geen feitelijke bewijskracht heeft en zich van wat de KG rechter oordeelt niets hoeft aan te trekken omdat hij immers met alle naar voren gebrachte feiten rekening moet houden.
Een hoger beroep van een KG vraagt eigenlijk een meer op een bodemprocedure gerichte behandeling en legt dus bij een op te starten bodemprocedure kwa bewijskracht meer gewicht in de schaal.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Ettena



Leeftijd: 61
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 91


BerichtGeplaatst: ma 26 jan 2015 15:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Alfred777 schreef:

Een hoger beroep van een KG vraagt eigenlijk een meer op een bodemprocedure gerichte behandeling en legt dus bij een op te starten bodemprocedure kwa bewijskracht meer gewicht in de schaal.


Bedankt - er is helaas geen tijd voor een bodemprocedure omdat arbeidsmedisch onderzoek gauw moet plaatsvinden. Na een bodemprocedure zal mijn ziektebeeld veranderd zijn en ontspringt de werkgever de dans.
Daaraan werkt mijn w.g. sowieso, door al mijn andere interne klachten op korte termijn willekeurig af te wijzen en me daardoor op te zadelen met volstrekt onmogelijk veel PC werk op korte termijn. Het ILOAT speelt dat - m.i. puur kwaadwillige toneel, misbruik van recht, art. 17 EVRM - blijkbaar mee en geeft me geen uitstel onder artikel 14 Rules of the Tribunal (net gebeurd in 3 gevallen, uitstel tot 23 feb. a.s., verlenging geweigerd, zonder redenering).
_________________
luctor et emergo
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: ma 26 jan 2015 23:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ettena schreef:
De zaak is spoedeisend i.v.m. arbeidsmedisch onderzoek (nekhernia's, artrose, osteochondrose).

Hoezo? De rechter gaat dat onderzoek niet uitvoeren.

Quote:
De immuniteit van mijn werkgever is daarom volstrekt disproportioneel en het vonnis van de kantonrechter dan ook onbegrijpelijk.

Het Hof gaat hetzelfde beslissen en wat zeg je dan? Het Nederlandse rechtssysteem is dan ook naatje? Op naar het Europees Hof voor de Rechten van de Mens, want daar hebben ze niets belangrijkers te doen.

Quote:
Uw verdere ongegronde aantijgingen laat ik maar voor uw rekening, evenals uw suggesties voor een groep te spreken.

Typisch.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Ettena



Leeftijd: 61
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 91


BerichtGeplaatst: ma 26 jan 2015 23:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Ettena schreef:
De zaak is spoedeisend i.v.m. arbeidsmedisch onderzoek (nekhernia's, artrose, osteochondrose).

Hoezo? De rechter gaat dat onderzoek niet uitvoeren.


De rechter zal dat onderzoek gelasten, uiteraard niet zelf uitvoeren.

bona fides schreef:

Het Hof gaat hetzelfde beslissen en wat zeg je dan? Het Nederlandse rechtssysteem is dan ook naatje?


??? "ook"?? Meneer, moet u luisteren: u bent het Hof niet. Gelukkig maar, voor Nederland.
_________________
luctor et emergo
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Ettena



Leeftijd: 61
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 91


BerichtGeplaatst: ma 26 jan 2015 23:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Alfred777 schreef:
Niet alle KG uitspraken lenen zich voor spoedappel. Een kort geding levert een "voorlopige" voorziening op.


Daarom gaat het juist: een "voorlopige" voorziening met het doel om arbeidsmedisch onderzoek af te dwingen bij mijn w.g. Hoewel theoretisch het rechtsgevolg daarvan teruggedraaid kan worden in een bodemprocedure, is dan minst het arbeidsmedisch onderzoek verricht.
_________________
luctor et emergo
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Alfred777



Leeftijd: 60
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 233


BerichtGeplaatst: do 29 jan 2015 1:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik weet niet waar dat KG over ging. Als het juist om dat medisch onderzoek te doen was en dat verzoek is afgewezen, vond de rechter dat waarschijnlijk niet spoedeisend.
Kun je zelf dan niet buiten alles om verklaringen krijgen van deskundigen, dit ter vaststelling van de huidige medische toestand en als verbetering van je bewijspositie later?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds