Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu di 23 apr 2024 15:53
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Dagvaarding op verkeerd adres, morgen zitting
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ranbo



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 2


BerichtGeplaatst: ma 05 dec 2016 18:01    Onderwerp: Dagvaarding op verkeerd adres, morgen zitting Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vorige week heb ik een mail gekregen van de partij waar we soms een vergaderruimte afnemen dat er een dagvaarding is afgegeven.
Nadat ik met het betreffende incassobureau heb gesproken bleek dat het gaat om de betaling van incassokosten.

Mijn vraag was waarom ze de dagvaarding niet naar ons administratie-adres, tevens officiele adres van inschrijving bij de KVK hebben gezonden. De dame kon die vraag ook niet beantwoorden. Wel zei ze het adres van dagvaarding wel het adres op onze website vermeld staat. Mijn reactie was dat we dat expres hebben gedaan omdat afspraken vaak op het verkeerde adres verschenen. Daarnaast zei ik dat als ze de correspondentie naar het juiste adres hadden gestuurd wij in de gelegenheid waren om te reageren. Ik heb aangeboden om de incassokosten te betalen á EUR 40,00, maar dat de dagvaardingskosten van in totaal EUR 160,00 veel te bont is, zeker gezien ze hun werk niet goed hebben gedaan. Ze wilde daar niets van weten.

Morgen is de zitting en mijn vraag is of mijn stelling redelijk is, of dat ik er niet aan ontkom om te betalen.

Misschien heeft iemand met een juridische achtergrond hier een idee over.

alvast bedankt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: ma 05 dec 2016 21:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als jouw bedrijf ooit een overeenkomst met de schuldeiser is aangegaan en daarbij de schuldeiser in verwarring heeft gebracht over het juiste adres, dan lijkt het mij aan jouw bedrijf te wijten dat de schriftelijke aanmaningen nooit ontvangen zijn.

Doordat die schriftelijke aanmaningen nooit ontvangen zijn (daar lijkt het althans op - in ieder geval is er niet betaald), is het aan jouw bedrijf te wijten dat de dagvaardingskosten zijn ontstaan.

Dat de dagvaarding naar het verkeerde adres is gestuurd lijkt weinig uit te maken voor de kosten van die dagvaarding. Als het bedrijf op het juiste adres was gedagvaard, zouden de dagvaardingskosten nog steeds zijn gemaakt.

Maar goed, ik speculeer hier één an ander aan elkaar. Hoe de situatie precies in elkaar steekt kan ik uit je verhaal niet opmaken.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
ranbo



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 2


BerichtGeplaatst: di 06 dec 2016 0:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat ik het incassobureau verwijt is dat ze eerst communiceren via email, maar niet inhoudelijk in gaan op mijn vragen en dan overstappen op brieven naar een verkeerd adres.

We horen maanden niets en dan blijken we te zijn gedagvaard, terwijl ik nog steeds wacht op een inhoudelijke reactie op mijn verzonden mails.

Het is een complexe situatie, maar ik denk dat ik, mede door jouw antwoord, het maar "afkoop". Anders loop ik het risico nog eens extra 130 euro te moeten betalen. Dank voor je feedback in ieder geval.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Hakkelaar



Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 151


BerichtGeplaatst: di 06 dec 2016 2:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Er zijn veel kantonrechters die vorderingen die enkel nog gericht zijn op incassokosten afwijzen, zeker als ze klein zijn.

M.i. onterecht overigens.

http://www.debloggendeadvocaat.nl/2015/03/30/procederen-voor-incassokosten/
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds