Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Merkrecht en r...
WOZ waarde bij...
ww, vakantie e...
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu vr 07 jun 2024 12:57
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

College bescherming persoonsgegevens (CBP), hoe wat waar?
Moderators: Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
dalia



Leeftijd: 49
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 3


BerichtGeplaatst: ma 10 apr 2006 11:48    Onderwerp: College bescherming persoonsgegevens (CBP), hoe wat waar? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik stel mijn vraag op dit forum omdat ik hoop dat de mensen hier, wat meer bekend zijn met het College Bescherming Persoonsgegevens(www.cbpweb.nl) dan ikzelf.
Uit de website maak ik op dat het belangrijk is voorzichtig en zorgvuldig om te gaan met persoonsgegevens. Uiteraard.
Nu moet ik mijzelf/mijn bedrijf daar aanmelden, tenminste zo begreep ik dat. Toch krijg ik dat niet helemaal uitgevogeld op de website.
Is dat nu wel of niet de bedoeling en waar kan ik dat vinden op deze website.
Weet iemand dat hier misschien?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: ma 10 apr 2006 22:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Waaruit maak jij op dat jezelf/je bedrijf daar moet aanmelden? Heb je daar een brief over gehad ofzo?
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: ma 10 apr 2006 22:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vermoedelijk omdat er in het bedrijf een geheel of gedeeltelijk geautomatiseerde gegevensverwerking plaatsvindt of plaats zal vinden. Zie hier.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
dalia



Leeftijd: 49
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 3


BerichtGeplaatst: di 11 apr 2006 16:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Klopt bona fides. Ik ben er niet geheel zeker van of ik val onder de categorie vrijstelling, maar ik ben geloof ik blond genoeg om niet te kunnen vinden wat ik precies moet doen en waar. Die site is helaas voor mij net een doolhof, zodoende dat ik wat hulp zoek hierin.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: di 11 apr 2006 22:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De vraag is dus of je aan geheel of gedeeltelijk geautomatiseerde gegevensverwerking doet of gaat doen. Heb je een klantenbestand in een computer? Dan moet je je aanmelden.

Misschien kun je ongeveer aangeven wat voor soort bestanden binnen het bedrijf wordt bijgehouden.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
dalia



Leeftijd: 49
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 3


BerichtGeplaatst: di 11 apr 2006 22:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De persoonsgegevens die ik verwerk hebben in principe bijna alleen te maken met cvs en vacatures. Ondanks dat mijn bedrijf geen uitzendburo is maar daar wel het dichtste bij zit, neem ik aan dat ik vrijstelling heb, omdat deze als ik het goed gezien heb tenminste, ik het rijtje van vrijstellingen staat.
Heeft dat er mee te maken of ik mijn bedrijf wel of niet moet melden, en zoja hoe doe ik dat? (want dat melden kan ik niet vinden)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: wo 12 apr 2006 0:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ah vrijstellingen, goed punt. Heb je al geprobeerd de vragen in de Handreiking Vrijstellingsbesluit te beantwoorden? Niet zo eenvoudig inderdaad, maar zo te zien kwam je hier uit. Als je binnen de toegestane doeleinden, binnen de toegestane verwerkte gegevens en binnen de toegestane ontvangers van de gegevens blijft, kan ik me goed voorstellen dat je inderdaad niet hoeft te melden. Maar ik weet zowel te weinig van het besluit als van jouw zaken om hier met zekerheid iets over te kunnen zeggen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Martin








Berichten: 4


BerichtGeplaatst: wo 01 nov 2006 21:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Áls je niet meer gegevens registreert en aan de bepalingen van onderstaande regeling voldoet dan hoef de verwerking niet te melden bij het college.

§2. Arbeid en pensioen

Artikel 5. Sollicitanten



Artikel 27 van de wet is niet van toepassing op verwerkingen betreffende personen die hebben gesolliciteerd om werkzaam te zijn in dienst van of ten behoeve van de verantwoordelijke, voor zover deze verwerkingen voldoen aan de in dit artikel vermelde eisen.

De verwerking geschiedt slechts voor:

de beoordeling van de geschiktheid van betrokkene voor een functie die vacant is of kan komen;

de afhandeling van de door de sollicitant gemaakte onkosten;

. de interne controle en de bedrijfsbeveiliging;

de uitvoering of toepassing van een andere wet.

Geen andere persoonsgegevens worden verwerkt dan:

naam, voornamen, voorletters, titulatuur, geslacht, geboortedatum, adres, postcode, woonplaats, telefoonnummer en soortgelijke voor communicatie benodigde gegevens, alsmede bank- en girorekeningnummer van de betrokkene;

een administratienummer dat geen andere informatie bevat dan bedoeld onder a;

nationaliteit en geboorteplaats;

gegevens als bedoeld onder a, van de ouders, voogden of verzorgers van minderjarige sollicitanten;

gegevens betreffende gevolgde en te volgen opleidingen, cursussen en stages;

gegevens betreffende de functie waarnaar gesolliciteerd is;

gegevens betreffende de aard en inhoud van de huidige dienstbetrekking, alsmede betreffende de beëindiging ervan;

gegevens betreffende de aard en inhoud van de vorige dienstbetrekkingen, alsmede betreffende de beëindiging ervan;

andere gegevens met het oog op het vervullen van de functie, die door de betrokkene zijn verstrekt of die hem bekend zijn;

andere dan de onder a tot en met i bedoelde gegevens waarvan de verwerking wordt vereist ingevolge of noodzakelijk is met het oog op de toepassing van een andere wet.

De persoonsgegevens worden slechts verstrekt aan:

degenen, waaronder begrepen derden, die belast zijn met of leiding geven aan de in het tweede lid bedoelde activiteiten of die daarbij noodzakelijk zijn betrokken;

anderen, in de gevallen bedoeld in artikel 8, onder a, c en d, of artikel 9, derde lid, van de wet.

Indien betrokkene aan een medische of psychologische keuring, dan wel aan een assessment wordt onderworpen, worden aan de keurende arts, de psycholoog of degene die is belast met het assessment slechts die persoonsgegevens verstrekt die noodzakelijk zijn met het oog op de keuring of het assessment.

De persoonsgegevens worden verwijderd op een daartoe strekkend verzoek van betrokkene en in ieder geval uiterlijk vier weken nadat de sollicitatieprocedure is geëindigd, tenzij de persoonsgegevens met toestemming van de betrokkene gedurende een jaar na beëindiging van de sollicitatieprocedure worden bewaard.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds