Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Merkrecht en r...
WOZ waarde bij...
ww, vakantie e...
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 06 jun 2024 6:43
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Cannabis...
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1608


BerichtGeplaatst: ma 26 apr 2004 17:27    Onderwerp: Cannabis... Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het kabinet wil het cannabisbeleid scherper gaan stellen. Ze vinden dat er nog teveel overlast is van bijvoorbeeld de coffeeshops. De Vereniging van Nederlandse Gemeenten is het daar niet mee eens. De gemeenten vinden dat het momenteel goed geregeld is en dat het overlast tot een minimum beperkt is.

Wat vinden jullie?? Ondervinden jullie veel last van de coffeeshops en moet het beleid strikter? Of maken we dan weer een te grote beperking op het feit dat de softdrugs vrij verkocht mag worden??
_________________
Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Céline

Céline

Leeftijd: 45
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): HZu

Berichten: 57


BerichtGeplaatst: ma 26 apr 2004 18:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als ik even naar mezelf kijk...
Ik heb helemaal geen last van coffeshops, niet van de plekken waar ze zijn en ook niet van de mensen die er komen.
Ik kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die hier wel last van hebben als er bv meerdere bij elkaar in de buurt zitten, ze zich 'bedreigd' voelen.

Daarnaast wordt het in de geneeskunde nog steeds door artsen voorgeschreven, dus wat willen ze nu eigenlijk bereiken met het verbieden van cannabis???
_________________
Wanneer iets niet zeker is...
... is alles mogelijk!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage MSN messenger
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1608


BerichtGeplaatst: ma 26 apr 2004 18:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik denk ook niet dat ze het willen verbieden hoor. Daarvoor wordt het inderdaad ook teveel voor nuttige doeleinden gebruikt zoals de geneeskunde. Maar ze willen gewoon de regelementen omtrent het gebruik ervan strenger maken.

Ik denk dat als je het, nadat het gelegaliseerd is, nu weer gaat verbieden je jezelf een beetje voor paal zet. Ik bedoel dat zou feitelijk gezien dus inhouden dat de legalisatie een foutje zou zijn....Verboden zal het dus niet worden.
_________________
Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Meester Ruud




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 77


BerichtGeplaatst: ma 26 apr 2004 18:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Cannabis moet blijven, anders komt er geen tourist meer naar Nederland! Amsterdam zou een eenzame plek worden.

En wat er met die coffeeshops gebeurt maakt me niet zo veel uit. Zolang de wiet maar blijft.
_________________
Revenge is a dish best served cold
- Old Klingon proverb

http://www.uvt.nl/e-law
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: ma 26 apr 2004 19:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Die coffeeshops hebben er met de huidige maatregelen baat bij te zorgen dat de omgeving zo veilig mogelijk is en geen overlast veroorzaakt. Persoonlijk ben ik geen fervent coffeeshop bezoeker, maar heb wel een tijdje naast een coffeeshop gewoond en daar had ik absoluut geen last van. Ook als ik er langs loop voel ik me niet bijzonder onveilig (iig niet meer dan normaal Wink ). Dus dat is mijn persoonlijke ervaring. Mocht blijken dat veel coffeeshops toch teveel overlast veroorzaken, kunnen ze die 'maatregelen' natuurlijk 'aanscherpen'. Wat dat ook precies in mag houden. Laat ze dan wel ook even de reguliere kroegen in hun oordeel meenemen.
_________________
www.breiwinkeltje.nl
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Kafka



Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 1003


BerichtGeplaatst: ma 26 apr 2004 20:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb zelf ook helemaal geen (over)last van coffeeshops.
Dus wat mij betreft mogen ze ook wel uitgebreid worden, waarom maar één in heel Uden terwijl Den Bosch er 7 heeft ?
Gewoon oneerlijk verdeeld.
_________________
Ich hab das forensische Sujet in meine surreale Welt transportiert und jeder, der behauptet, ich habe die zeitgenössische Justiz kritisiert oder wäre gar ihr Gegner, der hat meine Romane nie gelesen oder zumindest nicht verstanden...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: ma 26 apr 2004 20:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ligt misschien aan het aantal inwoners..?
_________________
www.breiwinkeltje.nl
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Céline

Céline

Leeftijd: 45
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): HZu

Berichten: 57


BerichtGeplaatst: ma 26 apr 2004 20:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nee dat ligt aan het beleid wat de gemeente voert...

Die bepaalt zelf via regelingen en zo hoeveel, waar en welke coffeshops er in hun gemeente mogen zijn.
Bv niet binnen 250 m van een onderwijseenheid of niet meer dan 50...
_________________
Wanneer iets niet zeker is...
... is alles mogelijk!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage MSN messenger
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1608


BerichtGeplaatst: ma 26 apr 2004 20:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

In Amsterdam zijn het er wel een hoop! Maar ik heb er inderdaad ook totaal geen hinder van. Zo'n coffeeshop zorgt er juist voor dat de mensen dus niet buiten gaan hangen en de troep op de grond deponeren.

Ze gaan nu gezellig binnen zitten om onder het genot van een rokertje gezellig te babbelen over de diepere betekenis van het leven! Good
_________________
Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
mr. crowley








Berichten: 1185


BerichtGeplaatst: di 27 apr 2004 8:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een van de partijprogrammapunten van het CDA is het terugdringen en uiteindelijk verbieden van alle drugs. Dus ook softdrugs. De eerste ballonnetjes zijn al opgelaten. Zo zou wiet veel gevaarlijker zijn geworden door het hoge THC gehalte. Nu blijkt dat dit onzin is en dat het hoge THC gehalte nauwelijks nadeligere invloed heeft op de gezondheid. Het CDA heeft een zeer vernauwde Amerikaanse kijk op ons softfrugsbeleid.
Ikzelf heb geen last van coffeeshops, maar ik woon dan ook niet direct in de buurt van een coffeeshop. Ik ben weleens in een coffeeshop geweest en vond daar nu niet bepaald een dreigende sfeer hangen. Misschien eens goed voor Balkende en Donner om eens een joint te proberen. Zij kunnen wel wat geestveruiming gebruiken.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Céline

Céline

Leeftijd: 45
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): HZu

Berichten: 57


BerichtGeplaatst: di 27 apr 2004 10:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Laughing Laughing Laughing

Helemaal mee eens !
_________________
Wanneer iets niet zeker is...
... is alles mogelijk!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage MSN messenger
Linde

Linde

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 373


BerichtGeplaatst: do 29 apr 2004 10:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik sluit me bij de rest aan, ik heb ook geen last van coffeshops, nog van de blowende medemens... En ik ben voor het legaliseren van softdrugs, omdat je dan beter kunt controleren en reguleren wat er daadwerkelijk gebeurd in die sector, (t.o.v. het huidige gedoogbeleid). En ik vind eigenlijk ook dat Nederland dit standpunt moet uitdragen naar de rest van de wereld, in ieder geval binnen Europa. Er wordt vaak zo krampachtig gedaan over drugs, terwijl juist het feit dat je er op een normale manier mee om kunt gaan en over kunt praten volgens mij zorgt dat jongeren en gebruikers in het algemeen weten waar ze aan toe zijn en er op een gezonde (min ogf meer dan) manier mee om kunnen gaan.
Groetjes Linde
_________________
Pluk de dag!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Juul

Juul

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 2636


BerichtGeplaatst: do 29 apr 2004 12:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ook hier zal ik weer een bijdrage leveren.
Ik merk niets van overlast van coffeeshops. Ik ben tegen de mogelijkheid het beleid scherper te stellen.
Om te beginnen heeft Linde heel mooi een van mijn standpunten verwoord: Pas wanneer je drugs legaliseert, kun je er regels voor stellen en de situatie controleren. Door wel regels te maken en tegelijkertijd het ook te verbieden, ondermijn je alleen maar je eigen gezag mijn inziens. Ik vind voor mijzelf altijd heel belangrijk dat ik de keuze heb. Nu heb ik de keuze om al dan niet naar een coffeeshop te gaan, maar ik kies ervoor om dat niet te doen.
Door het te verbieden, vind ik dat de regering zich te paternalistisch opstelt. Ik kan voor mezelf wel beslissen wat verstandig is, en wat de risico's zijn, en of ik die wil nemen. Dat kunnen met mij de meeste nederlanders van 18 jaar en ouder. Zo ook de toeristen. Wel zou ik het kunnen steunen als er een uitgebreide voorlichtingscampagne zou komen over de gevaren en risico's die het gebruik van drugs met zich meebrengt.
Dat kan bijvoorbeeld hoe ze het nu doen met posters en dergelijke, maar ik zou me ook voor kunnen stellen dat mensen met een vervelende ervaring met drugs, daarover vertellen op scholen, om zodoende mensen te informeren.
Maar, ik dwaal af... Het belangrijkste voor mij is dat ik de keuze wil hebben, en de vrijheid om te doen wat ik wil, en wat ik denk dat verstandig is!
En dan wil ik ook nog wel even zeggen wat ik verstandig vind: Ik zou het erg verstandig vinden als Balkenende en Donner eens een keertje nadenken voordat ze iets zeggen, en ik zou het ook verstandig vinden als ze wat vaker hun mond zouden houden!
Tot zover voor nu
_________________
Si vis amari, ama!

Verander het verleden, begin vandaag!

Kusje, Juul
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Skiwi








Berichten: 39


BerichtGeplaatst: do 13 mei 2004 19:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik ben het eigenlijk helemaal eens met de voorgaande standpunten.. Daarnaast vind ik coffeeshops totaal niet bedreigend overkomen. Ik ben een aantal keer in een coffeeshop geweest en wat me opvalt is dat de bediening altijd normale rustige meiden zijn die het goed willen uitleggen en de meeste klanten de toeristen zijn..
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: do 13 mei 2004 23:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De enige blowers waar ik last van heb zijn groepjes jochies van een jaar of 16 die 's morgens om half 9 op het metrostation een wietwedstrijd lijken te houden... Laat Balkenende liever zijn tijd en energie stoppen in deze praktische en alledaagse problemen dan in academische discussies over de stand van zaken van de coffeeshops.
Hm, bedenk me ineens dat ik op dergelijke dagen wel heel relaxed ben... Laughing Wink

Overigens kan me goed vinden in Juuls bijdrage over eigen verantwoordelijkheid. Maar ik vind het wel verschil maken of we het over softdrugs hebben of over bijvoorbeeld heroine. Je kunt het standpunt doortrekken dat volwassen individuen voor zichzelf uit kunnen maken wat ze wel en niet doen, maar je hebt ook nog zoiets als mensen tegen zichzelf beschermen. En anders zou het ministerie van Volksgezondheid ook maar niks te doen hebben...
Waar de grens precies zou moeten liggen is een lastige vraag. Persoonlijk hou ik niet zo van 'mensen tegen zichzelf beschermen' want dan ga je ervan uit dat mensen zelf niet kunnen en mogen kiezen, idd de paternalistische opstelling. Maar het verbieden van harddrugs vind ik wel terecht. Nou nog de handhaving en hulpverlening verbeteren.
_________________
www.breiwinkeltje.nl
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds