Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 16:06
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Bewindvoerder wil huis verkopen voor de helft v.d. WOZ waard
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Kodomo



Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 33


BerichtGeplaatst: wo 03 mei 2006 12:16    Onderwerp: Bewindvoerder wil huis verkopen voor de helft v.d. WOZ waard Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mijn moeder staat onder bewindvoering. Het huis van mijn moeder gaat verkocht worden. Daar heb ik geen problemen mee. Ze hebben toestemming van mijn moeder, en van het kantongerecht om het huis te verkopen. Maar.. ze willen het huis te koop aan bieden voor de helft van de WOZ waarde. Mag dit zo maar? Kan hier tegen bezwaar tegen worden gemaakt? En hoe?
Ik heb zelf contact gehad met de bewindvoerder en aangezien ik geen partij ben in deze, krijg ik geen antwoorden.
Huis is volgens de WOZ waarde en gegevens van het kadaster (vergelijkbare huizen) meer dan het dubbele waard.
Volgens de bewindvoerder is er een taxateur geweest...maar deze heeft het huis slechts oppervlakkig bekeken en is niet eens buiten geweest. Een taxatie 30 jaar geleden bracht al een zelfde bedrag op als het bedrag waar deze taxatie op uit is gekomen.

Ik wil de verkoop niet tegen houden, ben echter wel van mening dat een huis voor de werkelijke waarde verkocht moet worden en niet voor maar de helft. Wat kan ik hier aan doen om dit te voorkomen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: wo 03 mei 2006 12:36    Onderwerp: Re: Bewindvoerder wil huis verkopen voor de helft v.d. WOZ w Reageer met quote Naar onder Naar boven

Kodomo schreef:
Mijn moeder staat onder bewindvoering. Het huis van mijn moeder gaat verkocht worden. Daar heb ik geen problemen mee. Ze hebben toestemming van mijn moeder, en van het kantongerecht om het huis te verkopen. Maar.. ze willen het huis te koop aan bieden voor de helft van de WOZ waarde. Mag dit zo maar? Kan hier tegen bezwaar tegen worden gemaakt? En hoe?
Ik heb zelf contact gehad met de bewindvoerder en aangezien ik geen partij ben in deze, krijg ik geen antwoorden.
Huis is volgens de WOZ waarde en gegevens van het kadaster (vergelijkbare huizen) meer dan het dubbele waard.
Volgens de bewindvoerder is er een taxateur geweest...maar deze heeft het huis slechts oppervlakkig bekeken en is niet eens buiten geweest. Een taxatie 30 jaar geleden bracht al een zelfde bedrag op als het bedrag waar deze taxatie op uit is gekomen.

Zie artikel 431 e.v. van boek 1 van het Burgerlijk Wetboek.
Ik wil de verkoop niet tegen houden, ben echter wel van mening dat een huis voor de werkelijke waarde verkocht moet worden en niet voor maar de helft. Wat kan ik hier aan doen om dit te voorkomen?

Naar de rechter stappen. Een bewindvoerder moet verantwoording afleggen aan de rechter.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Kodomo



Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 33


BerichtGeplaatst: wo 03 mei 2006 16:10    Onderwerp: Re: Bewindvoerder wil huis verkopen voor de helft v.d. WOZ w Reageer met quote Naar onder Naar boven

StevenK schreef:

Zie artikel 431 e.v. van boek 1 van het Burgerlijk Wetboek.
Ik wil de verkoop niet tegen houden, ben echter wel van mening dat een huis voor de werkelijke waarde verkocht moet worden en niet voor maar de helft. Wat kan ik hier aan doen om dit te voorkomen?

Naar de rechter stappen. Een bewindvoerder moet verantwoording afleggen aan de rechter.[/quote]

Dus dat kan en mag ik doen ook al ben ik (officieel) geen partij in deze? Ik ben immers niet de mentor van mijn moeder.
Ik zal eens opzoek gaan naar het artikel uit het Burgelijk Wetboek.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: wo 03 mei 2006 17:55    Onderwerp: Re: Bewindvoerder wil huis verkopen voor de helft v.d. WOZ w Reageer met quote Naar onder Naar boven

Kodomo schreef:
Dus dat kan en mag ik doen ook al ben ik (officieel) geen partij in deze? Ik ben immers niet de mentor van mijn moeder.
Ik zal eens opzoek gaan naar het artikel uit het Burgelijk Wetboek.

Yup, familieleden in de rechte lijn behoren tot de groep die verzoeken aan de rechter mogen doen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Kodomo



Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 33


BerichtGeplaatst: za 06 mei 2006 18:06    Onderwerp: Re: Bewindvoerder wil huis verkopen voor de helft v.d. WOZ w Reageer met quote Naar onder Naar boven

StevenK schreef:
Kodomo schreef:
Dus dat kan en mag ik doen ook al ben ik (officieel) geen partij in deze? Ik ben immers niet de mentor van mijn moeder.
Ik zal eens opzoek gaan naar het artikel uit het Burgelijk Wetboek.

Yup, familieleden in de rechte lijn behoren tot de groep die verzoeken aan de rechter mogen doen.



Dank je wel.
Ik heb een aangetekende brief naar de katonrechter gestuurd met de dingen die ik weet, plus bewijmateriaal. (printen kadaster en WOZ waarde). Ik heb ook een copy van mijn paspoort erbij gedaan. Nu dus wachten op een eventueel antwoord van de kantonrechter.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: za 06 mei 2006 18:23    Onderwerp: Re: Bewindvoerder wil huis verkopen voor de helft v.d. WOZ w Reageer met quote Naar onder Naar boven

Kodomo schreef:
StevenK schreef:
Kodomo schreef:
Dus dat kan en mag ik doen ook al ben ik (officieel) geen partij in deze? Ik ben immers niet de mentor van mijn moeder.
Ik zal eens opzoek gaan naar het artikel uit het Burgelijk Wetboek.

Yup, familieleden in de rechte lijn behoren tot de groep die verzoeken aan de rechter mogen doen.



Dank je wel.
Ik heb een aangetekende brief naar de katonrechter gestuurd met de dingen die ik weet, plus bewijmateriaal. (printen kadaster en WOZ waarde). Ik heb ook een copy van mijn paspoort erbij gedaan. Nu dus wachten op een eventueel antwoord van de kantonrechter.

Ik zou dat niet afwachten, maar maandag even naar de griffie van de rechtbank bellen en vragen hoe en wat nu verder.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Kodomo



Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 33


BerichtGeplaatst: za 06 mei 2006 23:05    Onderwerp: Re: Bewindvoerder wil huis verkopen voor de helft v.d. WOZ w Reageer met quote Naar onder Naar boven

StevenK schreef:
Kodomo schreef:
StevenK schreef:
Kodomo schreef:
Dus dat kan en mag ik doen ook al ben ik (officieel) geen partij in deze? Ik ben immers niet de mentor van mijn moeder.
Ik zal eens opzoek gaan naar het artikel uit het Burgelijk Wetboek.

Yup, familieleden in de rechte lijn behoren tot de groep die verzoeken aan de rechter mogen doen.



Dank je wel.
Ik heb een aangetekende brief naar de katonrechter gestuurd met de dingen die ik weet, plus bewijmateriaal. (printen kadaster en WOZ waarde). Ik heb ook een copy van mijn paspoort erbij gedaan. Nu dus wachten op een eventueel antwoord van de kantonrechter.

Ik zou dat niet afwachten, maar maandag even naar de griffie van de rechtbank bellen en vragen hoe en wat nu verder.


Dank je voor de tip. Dat zal ik zeker doen.
Eerlijk gezegd ben ik een groentje op het gebied van recht en rechtszaken. De bewindvoerder heeft me heel erg duidelijk gemaakt (proberen te maken) dat ik geen partij ben in deze.
Mijn rechtsbijstandsverzekering zegt dat ze voor deze zaak niet aansprakelijk zijn omdat het hierbij niet om mijn recht gaat.
Ik ben dus zeer blij met de adviezen die ik van jou, en anderen, hier krijg!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Kodomo



Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 33


BerichtGeplaatst: ma 08 mei 2006 22:48    Onderwerp: Re: Bewindvoerder wil huis verkopen voor de helft v.d. WOZ w Reageer met quote Naar onder Naar boven

StevenK schreef:

Ik zou dat niet afwachten, maar maandag even naar de griffie van de rechtbank bellen en vragen hoe en wat nu verder.


Ik heb gebeld. De brief hadden ze al inmiddels binnen. Ze belden zelfs snel terug. Volgens hun is er niks mis met het taxatierapport. Ze gaan er vanuit dat een bewindvoerder er zelf geen winst op maakt.. en ze vinden er niks raars aan.
Ik heb het dus geprobeerd. Als ze het er mee eens zijn, dan zal het zo moeten. Ik blijf wel niet, samen met de anderen, zitten met het gevoel van had ik maar. Ik ben dus blij dat ik gebeld heb, en een duidelijk antwoord heb gekregen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: ma 08 mei 2006 23:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Men vond het niet vreemd dat de WOZ-waarde ruim het dubbele was van de taxatieprijs?
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Kodomo



Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 33


BerichtGeplaatst: di 09 mei 2006 9:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Men vond het niet vreemd dat de WOZ-waarde ruim het dubbele was van de taxatieprijs?


Ze lazen het taxatie rapport gedeeltelijk door. De staat van onderhoud werd redelijk genoemd.
Daarbij gaan ze er van uit dat de bewindvoerder zelf geen gewin erbij heeft om het huis goedkoper te willen verkopen. Ze zetten er geen vraagtekens bij.

Ik heb aangehaald, ook telefonisch, dat ik het zeer vreemd vind dat de taxatiewaarde lager is dan de WOZ-waarde. Maar zelf vonden ze (griffie) dat niet zo vreemd.
Dus denk ik dat ik er verder niks aan kan doen. (Ik ben wel blij dat ik het grobeerd heb).
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: di 09 mei 2006 10:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Kodomo schreef:
bona fides schreef:
Men vond het niet vreemd dat de WOZ-waarde ruim het dubbele was van de taxatieprijs?


Ze lazen het taxatie rapport gedeeltelijk door. De staat van onderhoud werd redelijk genoemd.
Daarbij gaan ze er van uit dat de bewindvoerder zelf geen gewin erbij heeft om het huis goedkoper te willen verkopen. Ze zetten er geen vraagtekens bij.

Ik heb aangehaald, ook telefonisch, dat ik het zeer vreemd vind dat de taxatiewaarde lager is dan de WOZ-waarde. Maar zelf vonden ze (griffie) dat niet zo vreemd.
Dus denk ik dat ik er verder niks aan kan doen. (Ik ben wel blij dat ik het grobeerd heb).

Wat je in ieder geval kunt doen (kost wel geld) is een taxatie laten doen en bij grote verschillen contact opnemen met de andere taxateur en aangeven dat je uit laat zoeken of hij aansprakelijk gesteld kan worden.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: di 09 mei 2006 18:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb een goed plan. Koop het huis zelf, en verkoop het voor het dubbele.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Kodomo



Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 33


BerichtGeplaatst: wo 10 mei 2006 14:06    Onderwerp: Goed plan? Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Ik heb een goed plan. Koop het huis zelf, en verkoop het voor het dubbele.


Mijn ontbreken daar de financiële middelen voor. Anders zou het zeker een optie zijn. Jammer genoeg moet je geld hebben om geld te kunnen verdienen....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Duch
Moderator
Duch

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 4351


BerichtGeplaatst: wo 10 mei 2006 14:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De site hypotheek-abc.nl stelt:

Quote:
De taxatiekosten zijn de kosten die gemaakt worden voor de taxatie van de woning.

De 'standaard' NHG taxatiekosten zijn 1,85 ‰, maar ook de taxatiekosten zijn onderhandelbaar.

Er zijn ook aanbieders die een taxatie uitvoeren tegen lagere tarieven, zoals:

* Taxatievergelijk.nl

NB: soms worden deze lage taxatiekosten gebruikt om met u in contact te komen voor het afsluiten van de hypotheek. Maar daar hoeft u natuurlijk niet op in te gaan Smile.


Taxatie kost dus inderdaad wel een paar honderd euro, maar de kosten zijn te overzien. Als je zeker weet dat de taxatie niet deugdelijk is geweest kan je overigens ook eens kijken of er de laatste tijd nog huizen in dezelfde straat als het huis in kwestie zijn verkocht. Volgens mij zijn de prijzen van huizen die in dezelfde straat staat en voor het overige vergelijkbaar zijn over het algemeen een zeer goede indicate van de waarde van een huis.
_________________
This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes -
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: wo 10 mei 2006 17:16    Onderwerp: Re: Goed plan? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Kodomo schreef:
bona fides schreef:
Ik heb een goed plan. Koop het huis zelf, en verkoop het voor het dubbele.

Mijn ontbreken daar de financiële middelen voor. Anders zou het zeker een optie zijn. Jammer genoeg moet je geld hebben om geld te kunnen verdienen....

Als het huis werkelijk 2x zoveel waard is als de vraagprijs mag het geen enkel probleem zijn om de financiering rond te krijgen. Iedere bank zou hier graag geld in steken.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds