Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...
aansprakelijkh...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 13:43
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Advies gezocht i.v.m. verjaring doorlopend krediet
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bloemenliefhebber



Leeftijd: 48
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 1


BerichtGeplaatst: vr 29 apr 2016 15:53    Onderwerp: Advies gezocht i.v.m. verjaring doorlopend krediet Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mijn vragen zijn de volgende (hieronder zal ik de situatie schetsen):
1a. Is het doorlopend krediet verjaard?
1b. Als 1a=ja: Hoe te handelen?
2a. Kan ik de registratie bij BKR op deze grond verwijderd laten krijgen?
2b. Als 2a=ja: hoe zet ik dat in het werk?
3. Morele verplichting terzijde geschoven: kan ik nu eindelijk aan mijn toekomst gaan werken? Een huis kopen? Een eigen zaak beginnen? Zonder bang te zijn dat alles voor niets is?

De situatie:
2001: Goede baan, als 25 jarige net verhuisd naar de grote stad. Een niet zo hoog doorlopend krediet wat bestond uit studietijd vrij fors laten verhogen om huurwoning in te richten. Vrij snel na aankomst in de grote stad verkracht. Kluizenaargedrag, niet meer buiten komen, niet meer werken. Psychisch totaal in de war. Ontslag door rechter wegens niet komen/geen contact. Kop in het zand, eerst tegoed op betaalrekening en vervolgens het doorlopend krediet (in vervolg: DK) gebruikt om van te leven. Ook veel andere schulden gemaakt, zoals tandarts, ziektekosten, huur.
2002 - 2003 : vlucht naar buitenland. Uitgeschreven uit GBA. Geen contact met bank, geen aflossingen.
2003 - 2005 : in NL gewoond. Ingeschreven gestaan. Gewerkt. Geen contact met bank. Wel met de overige schuldeisers uit 2001. Die zijn allemaal in deze periode afbetaald.
2006: Brief incassobureau mbt roodstaan van de betaalrekening. Daar betalingsregeling voor getroffen. Een aantal maand later een 2e brief over het DK. Ook daar formulieren voor ingevuld maar gezien laag inkomen was daar verder geen rek meer en bleef de oude betalingsregeling bestaan.
2007: bij een 1e verzoek aan mij voor nieuwe gegevens over kosten en inkomsten van het incassobureau noemt men beide dossiernummers, zowel betaalrekening als DK. Een half jaar later, bij een nieuw gegevensverzoek wordt enkel het dossiernummer van de betaalrekening genoemd. Vanaf dat moment heeft het incassobureau het nooit weer over het dossier van het DK gehad.
2008: rechtzaak van de bank tegen mij, omdat ik bij de informatieaanvraag van het incassobureau niet voor de derde leer een kopie van dezelfde huurovereenkomst had bijgesloten. Dit ondanks prompte, automatische betalingen - ik heb niet één termijn gemist (al die jaren, tot op heden niet). In de papieren van de rechtzaak spreekt men ook enkel over de betaalrekening.
2010: Verhuizing. Dit per e-mail doorgegeven aan incassobureau. Hier nooit een reactie opgekregen. Nooit post ontvangen op het nieuwe adres. Ik heb geen bewijs van het verzenden van de e-mail, het account bestaat niet meer en de computer van destijds ligt allang op de schroot.
2015: Na jarenlange automatische termijnbetaling aan het incassobureau per e-mail contact opgenomen met het incassobureau om inzage. Code voor online toegang zou per post verstuurd worden, ze nogmaals gewezen op het feit dat ik niet meer op het adres van voor 2010 woon. Code ontvangen, enkel de betaalrekening staat vermeld. Gebeld, er is bij hen niets bekend over een ander dossiernummer.
2016: De schuld op de betaalrekening is zo goed als afbetaald. Nog twee termijnen en het is klaar. De schuld op het DK hangt echter als het zwaard van Damocles boven mijn hoofd. Over een morele verplichting valt mijns inziens te betwisten. Ja, ik heb het geld zelf geleend. Aan de andere kant: wellicht heb ik al zwaar genoeg geboet voor iets waar ik zelf niet om gevraagd heb. Bovendien: ik heb al bijna 8 jaar niets over deze schuld vernomen, dus denk ik dat het recht in deze aan mijn zijde staat.

Graag uw advies.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
DENNIS79



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 1754


BerichtGeplaatst: ma 02 mei 2016 15:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als het enkel de vordering van een schuld betreft, dan verjaart deze na verloop van 5 jaren.

Het is echter niet ondenkbaar dat in uw afwezigheid toch een rechter verstek tegen u verleend heeft. Dat klinkt misschien als positief, maar dat is het niet. Dat houdt namelijk in dat in uw afwezigheid, zonder uw inbreng, toch over u is geoordeeld. Normaliter volgt daar ook een veroordeling tot betaling uit. Indien dit het geval is, dan verjaart zo'n vonnis na verloop van 20 jaren. Mocht het vonnis ooit aan u betekend worden, dan zult u alsnog moeten betalen. Weliswaar kunt u tegen die tijd dan alsnog in verzet gaan tegen het verleende verstek, maar zult u daar waarschijnlijk weinig baat bij hebben, aangezien u wel toegeeft een dergelijke schuld te hebben gemaakt.
_________________
"Nusquam est, qui ubique est"
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds