Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...
aansprakelijkh...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 15:32
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Aanvraag kwijtschelding prestatiebeurs studiefinanciering
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
mies77



Leeftijd: 46
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 1


BerichtGeplaatst: wo 29 jul 2015 0:47    Onderwerp: Aanvraag kwijtschelding prestatiebeurs studiefinanciering Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb geen idee of ik in het juiste gedeelte van dit forum zit, maar ik waag maar een poging. Als ik verkeerd zit, dan hoor ik het graag.

Ik zit met het volgende probleem. Ik heb in de jaren 1998-2002 een studie gevolgd en hiervoor studiefinanciering ontvangen. Tijdens mijn studie ben ik ernstig in problemen gekomen doordat ik 1,5 jaar ben afgeperst door een Turkse bende. Het komt erop neer dat ik leningen moest afsluiten en gelden moest afdragen. Ik kwam dieper en dieper in de problemen, moest m'n studie staken en belandde in de WSNP na een minnelijk traject van zo'n twee jaar. Totaal dus 5 jaar leven van een bijstandsminimum. Moest van de rechtbank werken om zoveel mogelijk van de schuld terug te betalen en deed dat dan ook. Werk inmiddels al 15 jaar bij dezelfde zorginstelling naar volle tevredenheid. Twee jaar geleden kon ik een studie oppakken via m'n werk en ik ben in gesprek gegaan met DUO. In het gesprek werd mij gevraagd waarom ik nooit kwijtschelding had aangevraagd voor mijn prestatiebeurs. De overheid geeft je 10 jaar de tijd om je diploma te halen en als je dat verzuimt, dan betaal je de gehele beurs terug. Ik kon echter niet de studie afmaken. Dat mocht ik simpelweg niet van de rechter.

Om hiervoor in aanmerking te komen moet de onderwijsinstelling het verzoek aan DUO ondersteunen. Hiervoor is een handtekening nodig van iemand met een BIG-registratie. Omdat dergelijke aanvragen altijd te maken hebben met lichamelijke of geestelijke omstandigheden. Bij mij dus niet. Ik liep wel bij een psycholoog, maar zij werkt inmiddels niet meer en collega's mogen niet tekenen. Uiteindelijk heeft de Hogeschool het verzoek niet ondersteund, maar wel verklaard dat ze op de hoogte waren van mijn problemen van toen. Dat waren ze ook, want ik heb destijds meerdere gesprekken gevoerd met een vertrouwenspersoon en decaan.

DUO wijst het verzoek dus af en rept met geen woord over mijn bijzondere situatie. Ook het beroep is om die reden afgewezen. Ik kan voor 45 euro in beroep gaan bij de rechter, maar die zal ook alleen de wet toetsen.

Is er iemand die een tip voor me heeft hoe ik dit eventueel nog kan aanpakken. Of is het gewoon het verlies accepteren.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
miss marple



Leeftijd: 94
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 126


BerichtGeplaatst: wo 29 jul 2015 9:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Toch zou ik in beroep bij de rechter gaan als ik u was. Juist als de omstandigheden uitzonderlijk zijn, heb je daar nog kans. Die 45 euro zijn te overzien en je weet nooit hoe een koe een haas vangt.
Het is dat of uw verlies accepteren.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds