Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 17:27
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Aanhouden, verhoren en opsluiten verward persoon
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Thomas-87



Leeftijd: 37
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): HvU

Berichten: 278


BerichtGeplaatst: wo 01 apr 2015 10:07    Onderwerp: Aanhouden, verhoren en opsluiten verward persoon Reageer met quote Naar onder Naar boven

Is in verwarde toestand naakt over straat rennen een reden om een persoon (vermoedelijk verdacht van overtreding op de wet op de identificatieplicht want iets anders had ik niet op mijn geweten) een reden om iemand aan te houden, te boeien, op te houden voor verhoor en vervolgens bij rechterlijk vonnis in een psychiatrische inrichting op te sluiten met als onderbouwing dat ik bij anderen agressie zou kunnen opwekken en mijzelf zou kunnen verwaarlozen?

Hoe ver mag de agent daarna de officier en de rechter hierin gaan?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Regin



Leeftijd: 36
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 1042


BerichtGeplaatst: wo 01 apr 2015 12:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je vindt de regeling omtrent Bijzondere Opnemingen in Psychiatrische Ziekenhuizen (BOPZ) hier kort uitgelegd: https://www.rechtspraak.nl/Organisatie/Rechtbanken/Midden-Nederland/RegelsEnProcedures/Pages/BOPZ.aspx
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Thomas-87



Leeftijd: 37
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): HvU

Berichten: 278


BerichtGeplaatst: wo 01 apr 2015 13:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

dat was niet mijn vraag!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
lawyer



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU
Berichten: 629


BerichtGeplaatst: wo 01 apr 2015 14:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat was de vraag dan wel? Want de link naar de uitleg over BOPZ lijkt mij bijzonder relevant in dezen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: do 02 apr 2015 2:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik hoop maar dat je geen kou hebt gevat.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Thomas-87



Leeftijd: 37
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): HvU

Berichten: 278


BerichtGeplaatst: do 02 apr 2015 8:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik merk dat ik onder de juristen op dit forum niet echt geliefd ben! Ik zal het nog even duidelijker voor jullie opschrijven.

Had hij mij uberhaupt mogen boeien? en mee mogen nemen naar het bureau? lijkt mij niet proportioneel? Waar is die bevoegdheid tot boeien geregeld? Ik had geen strafbaar feit begaan...

met antwoorden als google kom ik niet zo ver. Graag jullie zienswijze! Toch het recht van lichamelijke integriteit waar oom agent inbreuk op maakt ik heb de processtukken van mijn pro deo prutser advocaat maar eens bekeken en er staan nogal wat opvallende dingen in die ik als leek wel even aan een echte advocaat wil voorleggen... (Maar ik vraag mij af of je die in Nederland uberhaupt kan vinden als je jan met de pet heet)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
ThessaK



Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 13


BerichtGeplaatst: do 02 apr 2015 9:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je hebt wel een strafbaar feit begaan:
447e Sr identificeren
430a Sr: naaktrondlopen waar dit niet mag
Misschien zou je er zelfs wel schennis van kunnen maken 239Sr

Het gebruik van handboeien is terug te vinden in de ambtsinstructie.
Artikel 22
1.De ambtenaar kan een persoon die rechtens van zijn vrijheid is beroofd, ten behoeve van het vervoer handboeien aanleggen.

2.De maatregel, bedoeld in het eerste lid, kan slechts worden getroffen, indien de feiten of omstandigheden dit redelijkerwijs vereisen met het oog op gevaar voor ontvluchting, dan wel met het oog op gevaar voor de veiligheid of het leven van de persoon die rechtens van zijn vrijheid is beroofd, van de ambtenaar of van derden.

3.De in het tweede lid bedoelde feiten of omstandigheden kunnen slechts gelegen zijn in:
a. de persoon die rechtens van zijn vrijheid is beroofd, of
b. de aard van het strafbare feit op grond waarvan de vrijheidsbeneming heeft plaatsgevonden, één en ander in samenhang met de wijze waarop en de situatie waarin het vervoer plaatsvindt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Thomas-87



Leeftijd: 37
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): HvU

Berichten: 278


BerichtGeplaatst: do 02 apr 2015 9:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ThessaK schreef:
Je hebt wel een strafbaar feit begaan:
447e Sr identificeren
430a Sr: naaktrondlopen waar dit niet mag
Misschien zou je er zelfs wel schennis van kunnen maken 239Sr

Het gebruik van handboeien is terug te vinden in de ambtsinstructie.
Artikel 22
1.De ambtenaar kan een persoon die rechtens van zijn vrijheid is beroofd, ten behoeve van het vervoer handboeien aanleggen.

2.De maatregel, bedoeld in het eerste lid, kan slechts worden getroffen, indien de feiten of omstandigheden dit redelijkerwijs vereisen met het oog op gevaar voor ontvluchting, dan wel met het oog op gevaar voor de veiligheid of het leven van de persoon die rechtens van zijn vrijheid is beroofd, van de ambtenaar of van derden.

3.De in het tweede lid bedoelde feiten of omstandigheden kunnen slechts gelegen zijn in:
a. de persoon die rechtens van zijn vrijheid is beroofd, of
b. de aard van het strafbare feit op grond waarvan de vrijheidsbeneming heeft plaatsgevonden, één en ander in samenhang met de wijze waarop en de situatie waarin het vervoer plaatsvindt.


Interessant! Toen ik de auto voor me hoorde stoppen heb ik mij meteen over gegeven en gezegd dat ik in de war was en dat boeien niet nodig waren. Ik dacht namelijk dat ik bezeten werd door de duivel onder mijn kleren. Dat is alleen mijn verhaal tegen het verhaal van 2 agenten. Ze hebben met rinkelende sleutels langs mijn deur gelopen om mij te treiteren waardoor ik razend tegen de deur ging bonzen omdat ik mijn kleren terugwilde. Toen zijn ze met zijn vijven naar mij toe gegaan en hebben ze mij een prik in mijn been gegeven. Gelukkig was ik nog wel helder genoeg om mij te beseffen dat die gasten terug slaan het alleen maar erger zou maken. Daarna zakte ik in elkaar... (Dat hebben ze niet gedocumenteerd) Vervolgens ben ik met een ambulance naar Heiloo gebracht naar een PI daar. De rechter heeft 3 weken uitgesproken maar gelukkig was ik snel weer op de been en mocht ik door een psychiater eerder naar huis.

Dan blijft over: Moeten inbreuken op mensenrechten niet 'prescribed by law zijn? En ben ik in dit geval uberhaupt rechtens van mijn vrijheid beroofd? In mijn portemonnee in mijn broekzak zat geen ID maar wel een pinpas...

Als je dan mijn andere topics hebt gelezen snap je natuurlijk wel dat ik het hier niet bij laat zitten. Als ik eerder mijn dossier had opgevraagd bij mijn advocaat (Ik kan dit zelf beter) had ik zo boos kunnen worden dat ik hem persoonlijk zou kunnen vermoorden!!! BUREAU DORDRECHT VOOR DE DUIDELIJKHEID! (als opstelten dit toevallig leest (vast niet)) Ik heb uit pure woede en frustratie ben ik in die PI maar tegen een stenen muur aan gaan trappen. Ik ben dan wel een gek maar geen gek zonder rechten.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: do 02 apr 2015 15:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik denk dat je je beter kunt richten op je eigen (geestelijke) gezondheid dan jaren verdoen aan het bevechten van windmolens. Hopelijk heb je goede begeleiding.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Thomas-87



Leeftijd: 37
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): HvU

Berichten: 278


BerichtGeplaatst: do 02 apr 2015 16:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Met de fantasie en het lef van de hedendaagse jurist zal ik een stuk langer moeten wachten dan don quichot op mijn faam! Kortom we zien wel wie er uiteindelijk gelijk krijgt. Je bent ook wat stil in mijn WTW topic op ECHTE VOLLEDIGE weerleggingen heb ik je nog niet kunnen betrappen. Lees die brief maar eens en we zien wie er uiteindelijk gelijk krijgt! Want het buitenland kijkt mee!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
ThessaK



Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 13


BerichtGeplaatst: vr 03 apr 2015 12:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een vraag stellen is er 1 beantwoorden.

Je verteld dat je aangeeft in de war te zijn en dat je razend op de deur aan het bonzen was. Dat geeft de politie de mogelijkheid om je te boeien -gevaar voor jezelf of voor hun.
Je kunt je vast voorstellen dat agenten het niet prettig vinden om een tekeergaande in de war zijnde man achter zich te hebben zitten in de auto zonder handboeien.

Misschien vind jij dit buiten proportioneel, maar de agenten hebben dit gewoon mogen doen.

Jij zegt dat de agenten ringelend met sleutels jouw hebben getreiterd?? Als je zo makkelijk over de zeik te krijgen bent, kun je daar beter mee bezig gaan dan met een juridische procedure richting de politie.
Politie heeft veel aan de riem hangen dat kan rinkelen. Jij maakt daar treiteren van. Daarmee ga je het niet redden bij de rechter.

De wet schrijft voor wat valt onder een legitimatiebewijs, een pinpas valt daar niet onder. Je kunt rustig de pinpas van je vader in je portemonee hebben zitten.

Je zegt dat je een prik hebt gekregen en toen inelkaar bent gezakt. Impliceer je dat de agenten je iets gegeven hebben waardoor je bent ingezakt? Sorry dat ik het zeg maar wat een onzin!! Alsof agenten met injecties op pad gaan.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
ThessaK



Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 13


BerichtGeplaatst: vr 03 apr 2015 12:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een vraag stellen is er 1 beantwoorden.

Je verteld dat je aangeeft in de war te zijn en dat je razend op de deur aan het bonzen was. Dat geeft de politie de mogelijkheid om je te boeien -gevaar voor jezelf of voor hun.
Je kunt je vast voorstellen dat agenten het niet prettig vinden om een tekeergaande in de war zijnde man achter zich te hebben zitten in de auto zonder handboeien.

Misschien vind jij dit buiten proportioneel, maar de agenten hebben dit gewoon mogen doen.

Jij zegt dat de agenten ringelend met sleutels jouw hebben getreiterd?? Als je zo makkelijk over de zeik te krijgen bent, kun je daar beter mee bezig gaan dan met een juridische procedure richting de politie.
Politie heeft veel aan de riem hangen dat kan rinkelen. Jij maakt daar treiteren van. Daarmee ga je het niet redden bij de rechter.

De wet schrijft voor wat valt onder een legitimatiebewijs, een pinpas valt daar niet onder. Je kunt rustig de pinpas van je vader in je portemonee hebben zitten.

Je zegt dat je een prik hebt gekregen en toen inelkaar bent gezakt. Impliceer je dat de agenten je iets gegeven hebben waardoor je bent ingezakt? Sorry dat ik het zeg maar wat een onzin!! Alsof agenten met injecties op pad gaan.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Thomas-87



Leeftijd: 37
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): HvU

Berichten: 278


BerichtGeplaatst: vr 03 apr 2015 13:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een vraag stellen is er 1 beantwoorden.

Quote:
Je verteld dat je aangeeft in de war te zijn en dat je razend op de deur aan het bonzen was. Dat geeft de politie de mogelijkheid om je te boeien -gevaar voor jezelf of voor hun.
Je kunt je vast voorstellen dat agenten het niet prettig vinden om een tekeergaande in de war zijnde man achter zich te hebben zitten in de auto zonder handboeien.


Dat was in de isoleercel waar ik naakt in werd gegooid vanwege dat naaktlopen. Daar gingen ze met sleutels rinkelen en heb ik uren gezeten zonder iemand iets misdaan te hebben en toen werd ik razend! Daar kreeg ik die prik... Niets van geregistreerd in het dossier maar ik zakte zonder aanleiding in elkaar. Ik gooi het zelf op jaloezie van de agenten maar dat is mijn idee...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Firestarter

Firestarter

Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 438


BerichtGeplaatst: wo 29 apr 2015 11:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het is standaard procedure bij de politie om iemand te handboeien en plat te spuiten, die “verward” is.
Het is ook standaard procedure, zowel bij politie als psychiatrie, om iemand te vernederen; iemand naakt opsluiten vinden deze ambtenaren grappig (weet ik uit persoonlijke ervaring).

Een korte samenvatting van enkele aspecten van de Wet BOPZ:
- De gedetineerde heeft geen recht op hoger beroep bij een voorlopige Rechterlijke Machtiging, maar waarschijnlijk ben jij niet opgesloten met een RM maar een IBS (die meestal van korte duur zijn).
- Het slachtoffer mag alleen gedetineerd worden tegen zijn wil, indien deze lijdt aan een psychische ziekte, weigert zich vrijwillig te laten behandelen en een gevaar vormt. Als gevaar wordt o.a. betiteld: iemand die anderen zo ergert dat deze agressie tegen zichzelf uitlokt.
- Het slachtoffer mag niet in de isoleercel gestopt worden, behalve bij het vermoeden dat het de orde in het psychiatrisch ziekenhuis verstoort. Uit persoonlijke ervaring weet ik dat de isoleercel als straf gebruikt wordt, b.v. omdat een slachtoffer weigert precies te doen wat het personeel van het psychiatrisch ziekenhuis zegt.
- Het slachtoffer moet bij aanvang van de detentie zijn rechten uitgelegd worden.
Volgens de Wet BOPZ heb je wel degelijk rechten, dus kan ik je aanraden die te lezen.
In een dictatuur als Nederland zijn mensenrechtenschendingen systematisch. Als je hiertegen in opstand komt, dan wordt je nog erger mishandelt, weet ik uit persoonlijke ervaring.
Dus wat ik je nog meer kan aanraden, is net te doen of je hoogst tevreden bent over je behandeling en overal vrijwillig aan meewerkt. Je hebt immers geen mensenrechten: een definitie van een politieke gevangene is iemand die gedetineerd wordt, zonder dat deze een strafbaar feit heeft begaan.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Thomas-87



Leeftijd: 37
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): HvU

Berichten: 278


BerichtGeplaatst: do 30 apr 2015 13:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Firestarter schreef:
Het is standaard procedure bij de politie om iemand te handboeien en plat te spuiten, die “verward” is.
Het is ook standaard procedure, zowel bij politie als psychiatrie, om iemand te vernederen; iemand naakt opsluiten vinden deze ambtenaren grappig (weet ik uit persoonlijke ervaring).

Een korte samenvatting van enkele aspecten van de Wet BOPZ:
- De gedetineerde heeft geen recht op hoger beroep bij een voorlopige Rechterlijke Machtiging, maar waarschijnlijk ben jij niet opgesloten met een RM maar een IBS (die meestal van korte duur zijn).
- Het slachtoffer mag alleen gedetineerd worden tegen zijn wil, indien deze lijdt aan een psychische ziekte, weigert zich vrijwillig te laten behandelen en een gevaar vormt. Als gevaar wordt o.a. betiteld: iemand die anderen zo ergert dat deze agressie tegen zichzelf uitlokt.
- Het slachtoffer mag niet in de isoleercel gestopt worden, behalve bij het vermoeden dat het de orde in het psychiatrisch ziekenhuis verstoort. Uit persoonlijke ervaring weet ik dat de isoleercel als straf gebruikt wordt, b.v. omdat een slachtoffer weigert precies te doen wat het personeel van het psychiatrisch ziekenhuis zegt.
- Het slachtoffer moet bij aanvang van de detentie zijn rechten uitgelegd worden.
Volgens de Wet BOPZ heb je wel degelijk rechten, dus kan ik je aanraden die te lezen.
In een dictatuur als Nederland zijn mensenrechtenschendingen systematisch. Als je hiertegen in opstand komt, dan wordt je nog erger mishandelt, weet ik uit persoonlijke ervaring.
Dus wat ik je nog meer kan aanraden, is net te doen of je hoogst tevreden bent over je behandeling en overal vrijwillig aan meewerkt. Je hebt immers geen mensenrechten: een definitie van een politieke gevangene is iemand die gedetineerd wordt, zonder dat deze een strafbaar feit heeft begaan.


Ik had idd een ibs. Omdat ik irritatie bij anderen zou kunnen opwekken of mijzelf zou kunnen verwaarlozen. Mijn rechten zijn mij niet eens uitgelegd en ze gaven mij onder dwang medicatie. Ze hadden daar wel door dat ik niet gek was. Het vonnis vermeldde 3 weken maar ik mocht van de arts na 9 dagen weer naar huis. Gelukkig geen isoleercel, op het laatst kreeg ik zelfs een eigen badkamer en toilet.

In het kader van psychotisch denken: Lees mijn winkeltijdenwet topic. Als psychiatrisch patient red je het niet met de stelling dat je bestookt ben met nano apparatuur vanwege dat topic. Gelukkig heb ik dat door een wonder overleefd. Ik geloof allang al niet meer in de democratische rechtstaat eerlijk gezegd. Ik heb ook mijn vertrouwen in de euro verloren en als ik jou was zou ik dat geld wat jij krijgt in jouw topic lekker laten varen. Zie mijn brief aan de commissie. Als het buitenland vragen gaat stellen hierover komen ze er gewoon achter dat de Nederlandse bevolking tientallen en wellicht honderden miljarden teveel heeft betaald sinds 1996 door de koopzondag.Dit Om Albert Heijn te spekken. De commissie steekt haar kop in het zand omdat de euro dan valt en dan hebben wij een groot probleem. Je recht behalen is nogal een frustrerende bezigheid met die veredelde ambtenaren in de advocatuur en als jan met de pet is die eigen bijdrage al een hoop geld zeker als je veel cannabis rookt om de pijn wat draaglijker te maken.

Ik heb mijn hoop gevestigd op een buitenaardse invasie die volgens mijn wanen op komst is om een eind te maken aan die rechtsstaat en die valutaspelletjes. Als dat dan straks gebeurd zul je zien dat het toch loont om een beetje lef te tonen en tegen de grote jongetjes te durven trappen.

Voor als het niet gebeurd zal ik nu uit de schuldsanering moeten komen zonder een sociaal minimum te krijgen. Ze maken dan wel een mentaal wrak van je maar gelukkig ben ik nog in leven.

Hoe dan ook laat ik die ja-knikker juristjes met hun mooie autootjes en riante salarissen die alles klakkeloos aannemen lekker lachen. Ik lach namelijk keihard het laatst.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds