Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Merkrecht en r...
WOZ waarde bij...
ww, vakantie e...
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu vr 07 jun 2024 20:52
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

[UL] Verbintenissenrecht tentamenbespreking UL 2ejaarsvak.
Moderators: Michčle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 4 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
milou



Leeftijd: 38
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 34


BerichtGeplaatst: vr 09 dec 2005 15:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik had dat karmijn wel aansprakelijk was en ook gerritsen idd obv art 185 lid 2 ze had er wel schuld aan maar het was ook een gebrek in het product want je mag niet verwachten dat je wasmachine zo snel kapot gaat..er zijn heel wat mensen die over de dosering heen gaan omdat ze dan denken dat een product beter werkt. hier moet de producent dan toch rekening mee houden?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
machiavelli








Berichten: 11


BerichtGeplaatst: vr 09 dec 2005 18:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

milou schreef:
ik had dat karmijn wel aansprakelijk was en ook gerritsen idd obv art 185 lid 2 ze had er wel schuld aan maar het was ook een gebrek in het product want je mag niet verwachten dat je wasmachine zo snel kapot gaat..er zijn heel wat mensen die over de dosering heen gaan omdat ze dan denken dat een product beter werkt. hier moet de producent dan toch rekening mee houden?


klopt, zo heb ik ook ongeveer mijn redenering
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: vr 09 dec 2005 19:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

machiavelli schreef:
milou schreef:
ik had dat karmijn wel aansprakelijk was en ook gerritsen idd obv art 185 lid 2 ze had er wel schuld aan maar het was ook een gebrek in het product want je mag niet verwachten dat je wasmachine zo snel kapot gaat..er zijn heel wat mensen die over de dosering heen gaan omdat ze dan denken dat een product beter werkt. hier moet de producent dan toch rekening mee houden?


klopt, zo heb ik ook ongeveer mijn redenering


Ik ook, anders had de producent op de verpakking moeten zetten dat de dosering absoluut niet overschreden mag worden ivm onwenselijke gevolgen, wie verwacht dat nou? Lijkt me wel een gebrek in het product

Ik had bij die overeenkomst van deel I een overeenkomst tot aanneming van werk
_________________
If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
MZN

MZN

Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 68


BerichtGeplaatst: vr 09 dec 2005 19:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik vind zelf 18 ml speling vrij weinig. Het is het verschil tussen een bijna vol en een vol drinkglas bijvoorbeeld.

Ik meet zelf bijvoorbeeld m'n wasverzachter nooit af, gewoon een flinke scheut er in....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: vr 09 dec 2005 19:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Rikusu schreef:


En vraag 3, ging het daarbij niet om schuldeisersverzuim? 3b is dan dus dat Kraan die overeenkomst niet kan ontbinden (art. 6:266).



Mad art 6:266 over het hoofd gezien... d'oh! Ik dacht dat ķe o.g.v. 265 wel kon ontbinden ivm onmogelijkheid tot nakomen... Wat gebeurt er dan eigenlijk? Dan moet de rechter Sinkel bevrijden van een verbintenis die hij toch al niet meer na kan komen?
_________________
If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: vr 09 dec 2005 19:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

MZN schreef:
Ik vind zelf 18 ml speling vrij weinig. Het is het verschil tussen een bijna vol en een vol drinkglas bijvoorbeeld.

Ik meet zelf bijvoorbeeld m'n wasverzachter nooit af, gewoon een flinke scheut er in....


Zou ik voortaan maar mee oppassen, nu je weet wat er mee kan gebeuren Wink
_________________
If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Rikusu



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 33


BerichtGeplaatst: vr 09 dec 2005 20:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

MiriamvL schreef:
Ik had bij die overeenkomst van deel I een overeenkomst tot aanneming van werk


Daar heb ik ook naar gekeken, maar in de begripsbepaling van die overeenkomst stond dat het ging om het tot stand brengen van stoffelijke zaken of iets in die trant. Het ging volgens mij om bouwcontracten. Ik ben bij de keuze voor (half) overeenkomst van opdracht voornamelijk op de verschillende begripsbepalingen afgegaan.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Rikusu



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 33


BerichtGeplaatst: vr 09 dec 2005 20:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

MiriamvL schreef:
Rikusu schreef:


En vraag 3, ging het daarbij niet om schuldeisersverzuim? 3b is dan dus dat Kraan die overeenkomst niet kan ontbinden (art. 6:266).



Mad art 6:266 over het hoofd gezien... d'oh! Ik dacht dat ķe o.g.v. 265 wel kon ontbinden ivm onmogelijkheid tot nakomen... Wat gebeurt er dan eigenlijk? Dan moet de rechter Sinkel bevrijden van een verbintenis die hij toch al niet meer na kan komen?


De vraag was of Kraan kon ontbinden en dat kan -ie niet omdat -ie in schuldeisersverzuim verkeerde, Sinkel zal probleemloos kunnen ontbinden vermoed ik...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
machiavelli








Berichten: 11


BerichtGeplaatst: vr 09 dec 2005 21:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

milou schreef:


Ik had bij die overeenkomst van deel I een overeenkomst tot aanneming van werk


ja, dat had ik ook, leek me logisch, en het gaat hier om een werk van stoffelijke aard tot stand te brengen en op te leveren. centrale verwarmingsketel en alle verdere benodigdheden vallen allemaal hieronder naar mijn mening.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
MZN

MZN

Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 68


BerichtGeplaatst: vr 09 dec 2005 22:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

machiavelli schreef:
milou schreef:


Ik had bij die overeenkomst van deel I een overeenkomst tot aanneming van werk


ja, dat had ik ook, leek me logisch, en het gaat hier om een werk van stoffelijke aard tot stand te brengen en op te leveren. centrale verwarmingsketel en alle verdere benodigdheden vallen allemaal hieronder naar mijn mening.


ik sluit me hier bij aan. Ik ben gewoon boek zeven af gegaan en gekeken wat paste en dit was wat mij 't beste leek....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: vr 09 dec 2005 23:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Rikusu schreef:
MiriamvL schreef:
Rikusu schreef:


En vraag 3, ging het daarbij niet om schuldeisersverzuim? 3b is dan dus dat Kraan die overeenkomst niet kan ontbinden (art. 6:266).



Mad art 6:266 over het hoofd gezien... d'oh! Ik dacht dat ķe o.g.v. 265 wel kon ontbinden ivm onmogelijkheid tot nakomen... Wat gebeurt er dan eigenlijk? Dan moet de rechter Sinkel bevrijden van een verbintenis die hij toch al niet meer na kan komen?


De vraag was of Kraan kon ontbinden en dat kan -ie niet omdat -ie in schuldeisersverzuim verkeerde, Sinkel zal probleemloos kunnen ontbinden vermoed ik...


Ik weet wel wat de vraag was, vroeg me gewoon hypothetisch af wat er verder gebeurt in zo'n geval als Kraan niet kan ontbinden, want in die afdeling over schuldeisersverzuim hebben ze het alleen over die bevrijding door de rechter, en Sinkel kan volgens mij niet zomaar ontbinden, omdat Kraan geen wanprestatie pleegt. Dus dan zit je toch een beetje klem... Beiden kunnen niet ontbinden... toch? Ik begin het vak nu pas een beetje interessant te vinden Wink
_________________
If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
MZN

MZN

Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 68


BerichtGeplaatst: za 10 dec 2005 13:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

gelezen in de vraag/antwoord rubriek op blackboard:

student: Komen er nog antwoorden indicaties online?

Korevaar: Nee

Rolling Eyes
Bekijk profiel Stuur privé bericht
milou



Leeftijd: 38
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 34


BerichtGeplaatst: za 10 dec 2005 14:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ja das toch een beetje jammer Sad
nouja op naar de volgende.. Confused
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Rikusu



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 33


BerichtGeplaatst: za 10 dec 2005 15:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dan moeten we 't hier maar doorbespreken Smile. Wat hadden jullie bij de eerste twee vragen? Heeft Kraan vergoeding op de 35 euro (ik had van wel)? Zijn de algemene voorwaarden van toepassing (ik had van wel) en kan hij dat beding aantasten (wederom: ik dacht van wel, beding staat op grijze lijst)?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Jasper

Jasper




Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 132


BerichtGeplaatst: za 10 dec 2005 19:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Rikusu schreef:
Dan moeten we 't hier maar doorbespreken Smile. Wat hadden jullie bij de eerste twee vragen? Heeft Kraan vergoeding op de 35 euro (ik had van wel)? Zijn de algemene voorwaarden van toepassing (ik had van wel) en kan hij dat beding aantasten (wederom: ik dacht van wel, beding staat op grijze lijst)?


naar mijn mening helemaal correct
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 4 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds