Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Merkrecht en r...
WOZ waarde bij...
ww, vakantie e...
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu vr 07 jun 2024 20:35
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

[UL] Inleiding internationaal en Europees recht
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 6 van 7 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
NvK








Berichten: 27


BerichtGeplaatst: vr 20 mei 2005 18:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Denk je niet dat 1 extra bonuspunt gewoon 1 van de 100 punten is die je kon behalen. Dus niet 1 bovenop de 10? Rolling Eyes
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
MZN

MZN

Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 68


BerichtGeplaatst: vr 20 mei 2005 19:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Da's wel humor, Ik zat in de altijd gezellige schermzaal en ik heb maar een minuut of 5 vertraging gehad....

't is alleen wel enorm welkom! Embarassed
Bekijk profiel Stuur privé bericht
3do






Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 47


BerichtGeplaatst: vr 20 mei 2005 19:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

MiriamvL schreef:
Denk je echt dat er mensen zijn die een 10 zullen halen? Zonder die punt?

Ja, even serieus. Op een zo groot aantal studenten is er altijd een enkeling die een 10 haalt en als die bonuspunt op een schaal van 10 is, zullen er dus een paar zijn die op een 11 uitkomen. De enige keer dat ik zoiets heb meegemaakt, werd de 11 afgerond op een 10.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Gentleman



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 62


BerichtGeplaatst: vr 20 mei 2005 19:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

NvK schreef:
Denk je niet dat 1 extra bonuspunt gewoon 1 van de 100 punten is die je kon behalen. Dus niet 1 bovenop de 10? Rolling Eyes


Quote:
Met dit punt willen we het concentratieverlies ten gevolge van de veroorzaakte onrust en een mogelijk daarmee gepaard gaand verminderd prestatievermogen compenseren.

dit stond op teletop

ik denk niet dat je dat met 1 punt van de 100 wil doen als je serieus genomen wilt worden.
_________________
ai
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: vr 20 mei 2005 19:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

3do schreef:

Ja, even serieus. Op een zo groot aantal studenten is er altijd een enkeling die een 10 haalt en als die bonuspunt op een schaal van 10 is, zullen er dus een paar zijn die op een 11 uitkomen. De enige keer dat ik zoiets heb meegemaakt, werd de 11 afgerond op een 10.


Pfft... zou je dan wel een leven hebben, als je 10'en haalt?
_________________
If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
3do






Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 47


BerichtGeplaatst: vr 20 mei 2005 23:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

MiriamvL schreef:

Pfft... zou je dan wel een leven hebben, als je 10'en haalt?

Bij zeer serieuze studie kom ik nooit verder dan een 9 (maximaal). Ik heb ook niet het idee dat bijvoorbeeld twee keer zo veel tijd er in stoppen wel een tien zou opleveren. Er zijn altijd vragen die ik anders interpreteer of iets niet noem of....
Misschien zijn die mensen die 10-en halen slimmer of ze hebben meer geluk... Op de site van de Erasmus universiteit staan statistiekjes van hun rechten-studenten en daaruit blijkt dat voor elke tentamen er een paar 10-en vallen. Dus het kan wel, maar ik denk niet dat het mij ooit zal lukken.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: za 21 mei 2005 10:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik had nu 5 vragen fout, 3 over de arresten, 1 over die art. 48 en die vraag over 10 EVRM, voor die eerste vier had ik beter kunnen studeren, die 10 EVRM was ik waarschijnlijk, hoeveel ik ook gestudeerd had, alsnog ingetrapt. En ja, of het nou zo nuttig is om die arresten uit je hoofd te gaan leren... heb ik dus niet gedaan, nou ja, jammer... Misschien dat ik voor Burgerlijk Recht ga proberen heeel hard te studeren, kijken of het uitmaakt Smile Hoewel... dat zijn open vragen, dus dan krijg je een heel ander soort vragen...
_________________
If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: za 21 mei 2005 12:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

MiriamvL schreef:
Pfft... zou je dan wel een leven hebben, als je 10'en haalt?

Met de multiple choice vragen bij Rechten komt het halen van een 10 vooral neer op het met geluk juist interpreteren van de paar onduidelijk geformuleerde vragen die er altijd tussen zitten. Met 1000+ studenten moeten normaal gesproken altijd 10-en vallen, anders is er wat mis met het tentamen.

Ik gok dat er bij strafrecht geen 10-en waren.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
saar

saar

Leeftijd: 40
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 436


BerichtGeplaatst: za 21 mei 2005 12:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hmm waarschijnlijk was er dan iets mis met het tentamen Cool

Maar qua niveau vind ik het verschil tussen europees en straf wel erg groot. Als ze nou gewoon er voor beide vakken lekker tussen in gaan zitten.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
MZN

MZN

Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 68


BerichtGeplaatst: za 21 mei 2005 13:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Iemand vroeg op de persoonlijke omgeving van meneer Breuker om uitsluitsel mbt 't extra punt:

Beste meneer Breuker,
Ik heb de reactie van de Universiteit van 20/05 gelezen. Hierin staat dat aan iedere deelnemer 1 bonuspunt wordt toegekend. Betekent dat OF een verhoging van b.v. een 6 naar een 7, OF 1 foute MC-vraag die extra wordt goed gerekend?

U wordt voor een vol punt gecompenseerd. Elk eindcijfer krijgt er dus een vol punt bij.

Vriendelijke groet
L.Breuker


Dit even voor de duidelijkheid Cool
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Marchello



Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 48


BerichtGeplaatst: za 21 mei 2005 14:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Woeiiii! dit is goed nieuws Bow als ze dat op deze manier nou ook bij strafrecht hadden gedaan , vond ik de universiteit weer helemaal liev.


En effe offtopic, wanneer worden de compensatiepunten van strarecht bekend? Bij mij hangt et van 1/10 af : Puh wink
_________________
50 ECTS,derde trimester op dreef!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
NN




Geslacht: Vrouw

Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 21


BerichtGeplaatst: zo 22 mei 2005 23:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

wel errugg netjes dat iedereen een punt erbij krijgt vind ik. ikzelf vond het nogal een comische situatie moet ik eerlijk zeggen. ik heb dubbelop mazzel gehad eigenlijk. als er niet van alles mis was gegaan met de locatie en het tentamen zou op de oorspronkelijlke tijd beginnen zou ik te laat zijn. en nu kom ik er achter dat ik nog een punt erbij krijg. ik kan mijn geluk niet op Razz Laughing ha ha
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Jasper

Jasper




Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 132


BerichtGeplaatst: ma 23 mei 2005 0:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Marchello schreef:

En effe offtopic, wanneer worden de compensatiepunten van strarecht bekend? Bij mij hangt et van 1/10 af : Puh wink


bij mij hangt het van 2/100 af Razz
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: do 26 mei 2005 20:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hebben jullie ook dat mailtje van Stefan de Groot gekregen? "Echter, de heer Breuker heeft dit argument onderuit gehaald door te verklaren dat het pertinent onjuist is dat de cesuur invloed ondervind van het bonuspunt. Het bonuspunt wordt pas toegekend nadat is vastgesteld of iemand gezakt of geslaagd is.
Degenen onder u die verwacht hadden door het bonuspunt een grotere kans van slagen te hebben komt dus bedrogen uit.
Omdat ik van mening ben dat dit echt niet blijkt uit de in eerste instantie gedane toezegging, vond ik het van belang u hierover te informeren."

Volgens mij bazelt die gast een beetje... ik heb dan ook dit teruggeschreven:
"Beste Stefan,

Ik weet niet of ik de strekking van je mailtje goed heb begrepen, maar volgens mij stel jij de zaken zo voor:
Stel je haalt een 5, dan ben je gezakt, als Leidse student krijg je er een bonuspunt bij, dan heb je een 6, maar je blijft gezakt. Dit lijkt me een nogal onjuiste voorstelling van zaken, wat de heer Breuker volgens mij zegt is dat eerst het cijfer op de normale manier wordt berekend, daarop worden de statistieken en de cesuur bepaald, je krijgt dan een eindcijfer, voor de Haagse studenten het echte eindcijfer, voor de Leidse studenten is het dan eindcijfer + 1 = het echte eindcijfer.

Met vriendelijke groet,"

Wat denken jullie?
_________________
If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
NvK








Berichten: 27


BerichtGeplaatst: do 26 mei 2005 20:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

dat lijkt me ook, als je een 5 hebt dan krijg je er 1 bonuspunt bijen hebje een 6 en ben je dus geslaagd. Anders kan je het niet echt een BONUSpunt noemen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 6 van 7 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds