Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 20:44
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Tijdschriftprijzen: studentenkorting zinvol?
Moderators: de Webmeester, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 5 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Plussus

Plussus

Leeftijd: 61
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 134


BerichtGeplaatst: ma 04 sep 2006 12:29    Onderwerp: Tijdschriftprijzen Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat ik me afvraag: stel dat je juridische tijdschriften gedurende je studietijd voor een lagere prijs kunt krijgen, dus b.v. lager dan de al bestaande studentenprijzen die sommige uitgevers bieden ... is dat dan interessant voor een student?

Ik hoor regelmatig geluiden om me heen over korting: "maakt mij dat nou uit, mijn ouders betalen" ... maar ik kan me niet voorstellen dat iedereen zo denkt.

Idea
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: ma 04 sep 2006 16:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Euh.... JA!! Ik ken veel studenten waarvan de ouders betalen, maar ook een hoop niet... En ik betwijfel dat er veel studenten zijn waar de ouders maar ongelimiteerd voor van alles blijven betalen... Alles wat goedkoper kan is beter Very Happy
_________________
If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Plussus

Plussus

Leeftijd: 61
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 134


BerichtGeplaatst: ma 04 sep 2006 18:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het leek me ook al niet zo logisch dat alle ouwelui geen waarde hechten aan lagere prijzen.

Wat mij vooral benieuwt is: als er lagere prijzen komen, voor welke juridische tijdschriften is dat dan interessant?

De Ars Aequi komt al met een prijsje van € 32.50 voor een jaar. Is er een lagere prijs waardoor je als gemiddelde student wel over de streep gaat om toch maar een abonnement te nemen?

Veel genoemd (en geroemd) is het NJB (Nederlands Juristenblad) ... ook daar bestaat al een studentenprijs. Normaal € 239.50, voor een student € 119.75. Volgens de meesten een heel goed blad, maar met die prijs kan ik me toch voorstellen dat het een grote hap uit je budget haalt. Wat is een realistische prijs voor een student?

En uiteraard: zijn er nog meer bladen die wel heel interessant zijn ... maar net even te duur (of gewoon veel te duur).
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: ma 04 sep 2006 19:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ook deze werkende vindt de studentenkorting heel interessant hoor.
En NJB is dat tientje per maand meer dan waard!
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
RemcoJansen






Studieomgeving (BA): RUN

Berichten: 88


BerichtGeplaatst: ma 04 sep 2006 21:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De meeste tijdschriften van Kluwer hebben een speciale prijs voor studenten. Gewoon ff kijken op www.kluwershop.nl
Mijn interesse gaat uit naar het tijdschrift Ondernemingsrecht.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: ma 04 sep 2006 22:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het probleem van NJB is niet eens zo zeer die E 119,-, zoals Simone al zegt: het is maar een tientje per maand.. Maar je moet bij Kluwer dat bedrag in een keer ophoesten... dat is lastig.. Het is dan helemaal wel een heel bedrag..

Ik heb een studentenabonnement op NRC Next (geen juridisch blad, maar natuurlijk wel interessant) waar ik voor 12,50 p.m. erg tevreden mee ben..

Verdere juridisch bladen... tja... eigenlijk ken ik naast AA, NJB en het Advocatenblad geen andere bladen... Ik zou er ook niet zo heel gauw wat bij nemen (voor de duidelijkheid, ik heb AA en NJB), want tja... je kan het helaas niet allemaal lezen...
_________________
If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Plussus

Plussus

Leeftijd: 61
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 134


BerichtGeplaatst: di 05 sep 2006 1:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Reagerend op de laatste reactie zou het dus veel handiger zijn als je voor een redelijk maandbedrag je tijdschriften toegezonden krijgt. Als ik even reken, € 119.75 voor de NJB en € 32.50 voor de AA zou dan per maand in de richting van iets van € 12.00 gaan.

Het klinkt inderdaad een stuk prettiger en is beter in te plannen in je kosten. Er moeten dan wel voldoende mensen zijn die dat interessant vinden om zoiets te gaan regelen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: di 05 sep 2006 7:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Illen zij niet met automatische incasso werken? Want elke maand een rekening sturen en daar evt. achteraan moeten zitten is voor bedrijven veel te duur.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Plussus

Plussus

Leeftijd: 61
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 134


BerichtGeplaatst: di 05 sep 2006 8:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Daar heb je een punt ... zou zoiets een probleem zijn? Als je in 1 keer betaalt ben je het geld direct kwijt en slaat het een gat in je bankrekening. Bij een vorm van incasso heb je de pijn gespreid.

Wat is een haalbare manier van betalen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
LeChat



Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 797


BerichtGeplaatst: di 05 sep 2006 9:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Misschien bevind ik me (met een relatief hoge stufi, stage met vergoeding én bijbaan) in een vrij riante positie, maar is het nou echt zo'n groot probleem om € 120,- in één keer te betalen? Je kunt er toch ook de rest v.d. maanden 10/12 euro voor opzij zetten? Dan heb je 't bedrag in feite ook gespreid over 12 maanden... Want ik kan me heel goed voorstellen dat bedrijven voor zo'n bedrag geen maandtermijnen gaan instellen, dat vinden ze veel te veel gedoe voor een (in hun ogen) gering bedrag.
_________________
Gelijk hebben is nog geen gelijk krijgen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Volento Deo

Volento Deo

Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 4007


BerichtGeplaatst: di 05 sep 2006 10:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Gespreid over 12 maanden is inderdaad te veel gevraagd lijkt me, maar gespreid over een kwartaal zou toch wel een goede oplossing zijn (3 x 40 euries).
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: di 05 sep 2006 11:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoeveel kwartalen tel jij in een jaar?
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Gwenny

Gwenny

Leeftijd: 62
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1998


BerichtGeplaatst: di 05 sep 2006 18:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@ bona fides: LOL Mr. Green

Vandaag mijn juridische kookboek (welkomsgeschenk AA) binnen gekregen. Staan leuke dingetjes in.

Ik vind per kwartaal een bedrag betalen een goede optie.
Ik heb bijvoorbeeld verschillende abonnementen (NJB, AA, (op termijn Advocatenblad), een medisch tijdschrift en nog wat dingen) en dan moet ik in ongeveer 1 maand enkele honderden euro's ophoesten. En omdat het voor sommige bladen het eerste jaar is dat ik abonnee ben is er gelijk een gat in het budget geslagen. Ik heb zelfs moeten lenen omdat het bedrag erg hoog is. Zeker als er ook nog eens studieboeken bij komen.


Als idee voor een eventueel nieuw blad zou ik momenteel niks aan kunnen dragen omdat ik simpelweg nog niet weet wat er al bestaat en wat de kwaliteit van het bestaande is.

Gwen
_________________
Het leven is een lichtflits tussen twee eeuwigheden van duisternis.
*Vladimir Nabokov*
(8/60.2 en 8/60.2)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MSN messenger
Plussus

Plussus

Leeftijd: 61
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 134


BerichtGeplaatst: di 05 sep 2006 18:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Betaling per kwartaal is dus de voorkeur van meerdere mensen merk ik. Zelf kon ik nog nergens een duidelijk overzicht met juridische bladen vinden met een studentenprijs.

Is er behoefte aan een dergelijk overzicht??
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: di 05 sep 2006 20:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@LeChat: Hoe krijg je het voorelkaar een relatieve hoge stufi te hebben? Het is toch voor iedereen hetzelfde?

Het is idd ook een probleem dat al die dingen in september betaald moeten worden, lidmaatschap studievereniging(en), abonnementen, nieuwe boeken, een nieuwe sportkaart.. noem maar op... En het geld op zij zetten is ook Utopia... moet je eerst een jaar sparen voordat je een abonnement ergens op kan nemen... daarbij werkt dat sparen ook niet als je eigenlijk altijd krappig in je geld zit.. Wink
_________________
If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 5 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds