Staan wij in ons recht?
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Actualiteiten

#1: Staan wij in ons recht? Auteur: MoniqueSK BerichtGeplaatst: za 07 okt 2023 21:45
    —
Ik heb een dringende vraag waar ik nergens het antwoord op vind. Ik hoop dat iemand hier mij kan helpen. Het gaat om het volgende.
Wij zijn een paar jaar geleden in een appartement komen wonen, vrije sector, via een woningcorporatie. In de keuken is een inductiekookplaat en een oven aanwezig, die het al die tijd al niet optimaal doen. Om een lang verhaal kort te maken, via de verhuurder heeft iemand van een installatiebureau geconstateerd dat er krachtstroom zou moeten zijn in deze situatie. De woningcorporatie wil nu dat wij de helft van de kosten gaan betalen. Terwijl deze situatie al bestond voordat wij hier kwamen wonen. We hebben dit ook aangegeven en nu zal er weer overleg plaatsvinden, maar ik heb er weinig vertrouwen in dat zij deze aanpassing volledig willen betalen. In hoeverre staan wij in ons recht dat wij hier niet aan willen meebetalen?
Alvast bedankt.

#2:  Auteur: UwJurist.nl BerichtGeplaatst: zo 08 okt 2023 17:13
    —
De kookplaat en oven maken zo te lezen deel uit van het gehuurde, waarvoor betaald wordt.
Dat betekent dat verhuurder verantwoordelijk is voor mogelijke onkosten, reparatie, vervanging etc.

#3:  Auteur: MoniqueSK BerichtGeplaatst: zo 08 okt 2023 20:49
    —
Dank je wel voor de reactie, daar kan ik wat mee.



Rechtenforum.nl -> Actualiteiten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl