Re-integratie en sluiting door Corona
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

#1: Re-integratie en sluiting door Corona Auteur: BasHart BerichtGeplaatst: zo 03 mei 2020 10:11
    —
Een collega van mij is 1,5 jaar geleden arbeidsongeschikt geraakt. Na een operatie en revalidatie is hij in november 2019 begonnen met re-integratie (aangepast werk).

Medio maart is het bedrijf (sportschool) gesloten vanwege Corona. In december zijn de 2 jaar voorbij en ik vroeg mij af:

- Wordt de periode waarin / waarbinnen je weer in je oude functie moet zijn teruggekeerd (24 maanden) opgerekt met de duur van de Coronasluiting?
- In hoeverre is een werkgever verplicht om zich ook tijdens deze verplichte sluiting te houden aan contact (actieve houding) met de re-integrerende werknemer inzake re-integratie? Of stopt deze verplichting met het ingaan van de sluiting?

#2:  Auteur: Vermeulen_J BerichtGeplaatst: di 12 mei 2020 10:55
    —
Het schijnt dat er wel wat versoepeling is bij het UWV.
https://www.rendement.nl/re-integratie/nieuws/uwv-houdt-bij-oordeel-re-integratie-rekening-met-corona.html

Een zieke werknemer is overigens na 24 maanden niet 'ineens' ontslagen. Als je als werkgever geen ontslag aanvraagt zal er gewoon betaald moeten worden naar mijn idee. En of het ontslag wordt toegekend door corona moet je even nakijken met dat bovenstaande verhaaltje.



Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl