Hoge rekening provider ontdekt
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

#1: Hoge rekening provider ontdekt Auteur: Daisy1988 BerichtGeplaatst: wo 20 jun 2018 10:51
    —
Hoi hoi iedereen, ik heb een vraag. Ik heb ontdekt dat ik bij een mobiele provider twee hoge rekeningen heb, eentje van 1500 euro en een van 3000 zoiets. Ik was jaren geleden klant bij hun, volgens mij was het in augustus 2012 dat mijn abbo afliep. Ik ben toen klant geworden bij een ander bedrijf en ben verhuisd. Laatst wilde ik weer klant worden bij de oude provider en kreeg dit te horen.

Oftewel omdat ze mij niet konden vinden is er een onbetaalde rekening jarenlang enorm gegroeid. Of msischien had ik mijn abbo niet stopgezet omdat ik dacht dat het vanzelf gebeurt na twee jaar.

Weet iemand of ik rechten heb in deze situatie, of de volle mep moet betalen? Ze kunnen niet zeggen dat ik me al die jaren voor hun heb verstopt, ik heb me netjes weer bij hun gemeld met mijn nieuwe adres. Het is door toeval bepaald dat het zes jaar heeft geduurd, was ik niet verhuisd dan was ik er veel eerder achter gekomen en was het bedrag veel lager geweest. Weet iemand of ik tegen dit bedrag kan protesteren?

#2:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: do 21 jun 2018 0:52
    —
Je zou kunnen proberen je op verjaring te beroepen. Als naar je oude adres aanmaningen zijn verstuurd is de schuld vermoedelijk niet verjaard, maar de provider zal dat wel moeten kunnen aantonen.

De gevolgen van het verhuizen zonder je nieuwe adres door te geven (of ervoor te zorgen dat post op je oude adres werd doorgestuurd) komen voor jouw rekening. Aan de andere kant vind ik het niet erg redelijk dat een provider die weet dat de rekeningen niet worden betaald niet overgaat tot het afsluiten van de aansluiting en tot niet-verlenging van het abonnement. Zeker als het ook nog eens duidelijk is dat het abonnement in het geheel niet wordt gebruikt. Dat het lopende contract volledig in rekening wordt gebracht kan ik wel inkomen.

Hoe kom je aan twee schulden in plaats van één?
Hoe komt het dat de betaling (per automatische incasso neem ik aan) is gestopt?

#3:  Auteur: Daisy1988 BerichtGeplaatst: do 21 jun 2018 1:56
    —
"Hoe kom je aan twee schulden in plaats van één?"

Weet ik niet, ik heb nog niks op papier, heb dit telefonisch te horen gekregen.

"Hoe komt het dat de betaling (per automatische incasso neem ik aan) is gestopt?"

Dat vroeg ik me ook meteen af! Heb al jarenlang twee rekeningen en van geen van beide werd iets afgeschreven.

Waar ik bang voor ben is dat er misschien identiteitsfraude in het spel is, dat iemand een simkaart van mij in handen heeft gekregen en daar gebruik heeft gemaakt om dure telefoontjes te plegen. Zou dit kunnen?

Ik wil ze morgen bellen om hierover te praten voordat ze deurwaarders sturen. Wat zal ik zeggen? Heb van iemand advies gekregen om dit te doen: weigeren te betalen, niks beloven, zeggen dat ik er een advocaat bij haal en dat de provider maar naar de rechter moet stappen. Is dat een goed idee?

#4:  Auteur: Daisy1988 BerichtGeplaatst: do 21 jun 2018 11:54
    —
Hoi hoi iedereen, volgens mij weet ik nu wat er is gebeurd. Identiteitsfraude. Ik heb met Telfort gebeld (was eerst bang om de naam te noemen haha) en ze hebben een adres van mij waar ik nog nooit van heb gehoord. Het is in de buurt van het studentenhuis waar ik eerst woonde, blijkbaar bleef er post van Telfort binnenkomen nadat ik weg was, en een van de bewoners of misschien hun bezoekers heeft er misbruik van gemaakt. Mysterie opgelost dus. Ik ga aangifte doen zoals Telfort heeft gezegd. Bedankt!



Rechtenforum.nl -> Civiel recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl