Uit de sanering, alsnog een rekening door nalatigheid KBR.
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

#1: Uit de sanering, alsnog een rekening door nalatigheid KBR. Auteur: Toro BerichtGeplaatst: ma 18 jun 2018 15:26
    —
Hallo,

Bijna 2 jaar geleden heb ik de schuldsanering succesvol afgesloten en sindsdien loopt alles weer zoals het hoort.

Echter kreeg ik vorige week een brief van Intrum dat ik nog een rekening van 934,- open heb staan.

Hun net gebeld om te vragen hoe dat kan omdat ook met hun contact is opgenomen en ik van de KBR destijds bericht heb gekregen dat alle schuldeisers akkoord waren gegaan.

NU krijg ik dus te horen dat Intrum inderdaad contact met de KBR hebben opgenomen en ook een herinnering hebben gestuurd maar de KBR nooit heeft gereageerd..

Kan ik hun daar voor aansprakelijk stellen?

Ben er gelijk down van want krijg gelijk weer flashbacks van in de opvang zitten en deurwaarders brieven terwijl het nu bijna 2 jaar na de sanering allemaal weer fijn liep. Sad

#2:  Auteur: @Paul BerichtGeplaatst: vr 10 aug 2018 14:07
    —
Mogelijkheid:
1. Stuur Intrum een faxbericht, (bijv. gratis via: www.hellofax.com) en verzoek om die 2 brieven, en verzoek of ze aangetekend zijn verzonden, in ieder geval verzoek om een ontvangst bewijs.

Dan stuur het BKR een faxbericht, met de verzoeken Of ze beiden brieven ontvangen hebben.

Het is mij onbekend om welk bedrag het gaat en welke schuldeiser zij vertegenwoordigen, laat even weten.

2. Heb de website van intrum.nl bezocht, het is een incasso bureautje, tja ... deze zijn njet bevoegd om zelf naar de kanton rechter te stappen.
Wat zij doen, ze kopen, vaak, schulden op (tegen een percentage van <20% van de hoofdsom) en gaan de schuldenaren onder druk zetten.

Als de innitiele schuldeiser daadwerkelijk actie had willen ondernemen, hadden ze wel een gerechtsdeurwaarder ingeschakeld.
Als BB negeer ik altijd compleet briefjes van incasso bureautjes, dat werkt goed.

Laat je njet gek maken met dreigementen e.d. van Intrum.
Ik zou voor optie 2 gaan.

But ehj, that's my 5 cents.

-------------------------------------------------------------------------------------
Prive bevindingen uit het verleden, geeft derden geen garantie op hetzelfde resultaat in de toekomst.



Rechtenforum.nl -> Civiel recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl