Verhuurder pakt recht op opslag af
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

#1: Verhuurder pakt recht op opslag af Auteur: monumentje BerichtGeplaatst: wo 23 mei 2018 20:03
    —
Mag mijn verhuurder na 24 jaar van mij eisen dat ik de opslagruimte waar ik veel spullen heb staan binnen 1 week ontruim?

Bewoners van het hofje waar ik woon hebben al vele decennia het recht overtollige spullen te stallen op grote zolders boven het complex. Dit recht staat niet op papier, maar is mondeling toegekend. Nu gaat de verhuurder het complex verkopen. Hij heeft ons zonder opgaaf van redenen plotseling gesommeerd de zolders te ontruimen. Ik weet niet waar ik mijn spullen zo snel heen moet brengen. Mag dit zomaar? Shocked

#2: Re: Verhuurder pakt recht op opslag af Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: wo 23 mei 2018 22:02
    —
monumentje schreef:
Mag mijn verhuurder na 24 jaar van mij eisen dat ik de opslagruimte waar ik veel spullen heb staan binnen 1 week ontruim?

Bewoners van het hofje waar ik woon hebben al vele decennia het recht overtollige spullen te stallen op grote zolders boven het complex. Dit recht staat niet op papier, maar is mondeling toegekend. Nu gaat de verhuurder het complex verkopen. Hij heeft ons zonder opgaaf van redenen plotseling gesommeerd de zolders te ontruimen. Ik weet niet waar ik mijn spullen zo snel heen moet brengen. Mag dit zomaar? Shocked

Als de spullen daar met toestemming van de verhuurder stonden, kan de verhuurder die toestemming met inachtneming van een redelijke termijn intrekken. Of 1 week in dit geval redelijk is valt over te twisten, maar wellicht valt dat ook nog wel met de verhuurder te bespreken.

De reden om de toestemming in te trekken is blijkbaar dat hij het complex gaat verkopen.



Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl