Mag een advocaat ongevraagd zaak overdragen aan collega?
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Advocatuur

#1: Mag een advocaat ongevraagd zaak overdragen aan collega? Auteur: Rene242 BerichtGeplaatst: za 16 dec 2017 20:51
    —
Beste rechtenforum,

Ik werd recentelijk vlak voor een zitting geconfronteerd met het feit dat iemand die wel de voorbereiding van een zaak heeft gedaan maar niet door mij was ingehuurd, de toga aantrok om mij bij te staan. Ik was redelijk overdonderd en heb na afloop mijn ongenoegen over deze gang van zaken kenbaar gemaakt. Tijdens voorbereiding ver voor de zitting is mij alleen verteld dat iemand anders ''mede in de materie zal duiken'. Wat vinden jullie? Is dit geoorloofd?

Groetjes,

René

#2:  Auteur: StevenK BerichtGeplaatst: zo 17 dec 2017 22:09
    —
Nee. Dat was één van de zaken die Brammetje fout deed volgens de orde, als ik het wel heb.

(en mocht het om een toevoegingszaak gaan, dan geldt dat de regels daarvan eveneens verbieden dat een ander dan de toegevoegd advocaat de zaak behandelt.)

#3:  Auteur: Rene242 BerichtGeplaatst: ma 18 dec 2017 20:30
    —
StevenK schreef:
Nee. Dat was één van de zaken die Brammetje fout deed volgens de orde, als ik het wel heb.

(en mocht het om een toevoegingszaak gaan, dan geldt dat de regels daarvan eveneens verbieden dat een ander dan de toegevoegd advocaat de zaak behandelt.)


Dank je wel Steven!



Rechtenforum.nl -> Advocatuur

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl