Huurovereenkomst
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

#1: Huurovereenkomst Auteur: glenn09 BerichtGeplaatst: ma 11 dec 2017 18:45
    —
Goede dag ik heb een vraag .wij hebben een huis gehuurd .oftewel wij hebben erop gereageerd via tussenpersoon .nu hebben we via mail akkoord gehad .en wij moesten bevestigen via mail voor akkoord .nu zitten we te wachten op huurovereenkomst om te tekenen .Maar duurt lang .mijn vraag is kunnen ze er nog onderuit ik heb de mails met akkoord en bevestigd via de mail. Alleen nog niks getekend

#2:  Auteur: UwJurist.nl BerichtGeplaatst: di 12 dec 2017 11:13
    —
Beste vraagsteller,

Een email of mondelinge toezegging / afspraak /overeenstemming /overeenkomst is net zo rechtsgeldig en bindend als een schriftelijke. In principe moet men deze dus nakomen omdat men anders schadeplichtig is.

Wel is de vraag hoe hard de afspraak is.

Voorwaarden voor de totstandkoming van een huurovereenkomst is dat er tussen partijen overeenstemming bestaat over tenminste de essentialia: de hoogte van de huurprijs/servicekosten, wat het te huren object is en de ingangsdatum van de overeenkomst (de datum kan ook gelegen zijn in een bepaalde periode, bijv.: ergens tussen ... juli en eind augustus).

Met partijen bedoel ik de verhuurder en u. Dus niet de tussenpersoon en u.

Ook kan het zo zijn dat al eerder algemene voorwaarden van toepassing zijn verklaard en dat deze aangeven dat u pas rechten heeft nadat een schriftelijke overeenkomst tot stand is gekomen en u borg en huur hebt betaald.

#3:  Auteur: glenn09 BerichtGeplaatst: di 12 dec 2017 15:38
    —
Ik heb de borg betaald en de eerste maand huur .is dit genoeg voor bevestiging

#4:  Auteur: UwJurist.nl BerichtGeplaatst: di 12 dec 2017 18:28
    —
Dat lijkt mij wel, ervan uitgaande dat u dus de huurprijs weet, wat u huurt en per wanneer u huurt.



Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl