Bezwaar- en beroepsprocedure
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Bachelor 1 / Propedeusejaar

#1: Bezwaar- en beroepsprocedure Auteur: joff BerichtGeplaatst: za 09 dec 2017 19:38
    —
Ik zit in mijn eerste jaar HBO rechten. Ik maak een project maar snap het niet helemaal.

De vraag is: Beschrijf in welke hoofdstukken van de Awb de bezwaarprocedure geregeld is. Doe hetzelfde over de beroepsprocedure. Geef vervolgens de verschillen en overeenkomsten aan de hand van de wet aan. Ik zou denken IX.1 Hoofdstuk 6, 7, 8, 11. Of zou ik alleen 8 moeten noteren omdat het gaat om de procedure?

#2:  Auteur: pleitnota BerichtGeplaatst: zo 10 dec 2017 2:14
    —
Is echt een super simpele vraag. Kijk eens in de inhoud van de awb. Zo uit mijn hoofd is bezwaar 8 en daarna beroep en daarna eventueel hoger beroep. Ze willen dus dat je in het wetboek gaat bladeren. Gewoon prima. Ik zou zeggen doen. Verschil is dat je niet tegen alles in hoger beroep kan en zeker niet altijd hetzelfde orgaan. Dat moet je weten door onder andere in de lijst te kijken.Verder diegene na mij gaat zeggen dit is geen huiswerkforum en doe het zelf.

#3:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: zo 10 dec 2017 15:49
    —
Inhoudsopgave...
Quote:
Hoofdstuk 6. Algemene bepalingen over bezwaar en beroep

Quote:
Hoofdstuk 7. Bijzondere bepalingen over bezwaar en administratief beroep

Quote:
Hoofdstuk 8. Bijzondere bepalingen over de wijze van procederen bij de bestuursrechter

Dus voor bezwaar niet hoofdstuk 8. (Hoe kom je op hoofdstuk 11?)

Ik neem aan dat je weet dat een bezwaar niet door de bestuursrechter wordt behandeld. Weet je dat niet, begin dan op pagina 1 van je studieboek. Ga niet langs "Start". U ontvangt geen 200 gulden.



Rechtenforum.nl -> Bachelor 1 / Propedeusejaar

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl