Kennis over narcistisch partner ontbreekt bij ....
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Burgerlijk recht

#1: Kennis over narcistisch partner ontbreekt bij .... Auteur: wetwet BerichtGeplaatst: do 21 sep 2017 12:54
    —
Hallo.

Wat ik merk is dat bij vele partijen die te maken hebben met een narcistische partner men niet voldoende ondersteund wordt door advocaat of rechter met enige kennis over narcisme.

Hierdoor worden bij ouderschap convenant onderhandelingen door zowel de mediater als advocaat geen professioneel advies gegeven. Men tuint in de techniek van de narcist die met leugens in de slachtofferrol een toneelspel op voert.

Dit alles met negatieve gevolgen voor de andere partij.

Dat dit doorwerkt naar de kinderen, zal later ook gevolgen voor hen hebben.

Zelf vraag (mag) ik, zijn er momenteel advocaten - mediators die wel kennis hebben over de rol van narcisme bij een scheiding-procedure?

http://narcismeinrelaties.nl/kennisbank-narcisme-In-relaties/narcisme-in-relaties-herkennen/checklist-van-20-narcisme-kenmerken/

#2:  Auteur: @Paul BerichtGeplaatst: do 28 sep 2017 23:21
    —
Om zulke conclusies te trekken, over een vermeend narcistische partner, dient zulks onderbouwd te zijn door een psycholoog, etc. lijkt mij.
Maar als u googeld met de trefwoorden: advocaat mediator orthopedagoog, zie ik bij mijn resultaten al diverse orthopedagogen die ook mediator zijn en zelfs 1tje die als getuige deskundige bij de rechtbank optreedt.

Een orthopedagoog, kijkt in tegenstelling tot een psycholoog naar het hele gezinssyteem ( zoals zij dit noemen).

Succes!

#3:  Auteur: wetwet BerichtGeplaatst: do 16 nov 2017 19:44
    —
@Paul schreef:
Om zulke conclusies te trekken, over een vermeend narcistische partner, dient zulks onderbouwd te zijn door een psycholoog, etc. lijkt mij.
Maar als u googeld met de trefwoorden: advocaat mediator orthopedagoog, zie ik bij mijn resultaten al diverse orthopedagogen die ook mediator zijn en zelfs 1tje die als getuige deskundige bij de rechtbank optreedt.

Een orthopedagoog, kijkt in tegenstelling tot een psycholoog naar het hele gezinssyteem ( zoals zij dit noemen).

Succes!


Dank voor je reactie. de orthopedagoog psychologisch onderzoek bij de mensen om te achterhalen met welke problemen zij kampen en wat daarvan de oorzaak is. Bij een narcist ziet hij niet welke problemen hij - zij heeft, dat is nu precies de valkuil waar het om gaat.



Rechtenforum.nl -> Burgerlijk recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl