Mag huurder CV-checken?
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

#1: Mag huurder CV-checken? Auteur: Pascalle BerichtGeplaatst: za 15 jul 2017 10:34
    —
Beste allemaal,

Mijn huurders staan op het punt op eigen houtje een monteur te benaderen.

Mogen zij dit juridisch gezien 'zomaar' doen?

Ik hoop op jullie expertise!

Met hele vriendelijke groet, Pascalle


Laatst aangepast door Pascalle op zo 16 jul 2017 14:40, in totaal 2 keer bewerkt

#2:  Auteur: hilde12 BerichtGeplaatst: za 15 jul 2017 10:39
    —
Waarom zou dit niet mogen?

Sterker nog, als ze bijvoorbeeld een rechtzaak willen beginnen hierover moeten zij bewijzen dat het aan de ketel ligt. Dat kan alleen door een monteur te laten komen en te laten onderzoeken wat er mis is.


Ben wel benieuwd waarom u zo tegen het oordeel van de monteur bent.

#3:  Auteur: Pascalle BerichtGeplaatst: za 15 jul 2017 11:28
    —
Beste Hilde,

Hartelijk dank voor uw bericht en meedenken.

Mijn vraag ging over of de huurders zonder toestemming op eigen houtje een monteur mogen benaderen.

U maakt er van dat ik tegen het oordeel van de monteur ben.
Dat is helemaal de kwestie niet en daar is ook geen onduidelijkheid over; de monteur is meer dan welkom.
Ik vroeg me alleen af of huurders dit recht hebben dit te doen zonder mijn weten (en toestemming).

Met vriendelijke groet, Pascalle

#4:  Auteur: Alfatrion BerichtGeplaatst: za 15 jul 2017 20:45
    —
Waarom zouden ze van u toestemming moeten hebben om een monteur te benaderen?

#5:  Auteur: UwJurist.nl BerichtGeplaatst: zo 16 jul 2017 12:26
    —
Uw huurders mogen dit uiteraard doen.

#6:  Auteur: Pascalle BerichtGeplaatst: zo 16 jul 2017 13:36
    —
Beste Alfatrion en mevrouw Doomerik,

Ook nu weer hartelijk dank voor uw meedenken.

Het was zomaar een leken-vraag.

Ik dacht omdat het zulke precaire materie is, verwarmingsketels niet geopend zouden mogen worden door anderen dan 'eindverantwoordelijken' als eigenaars en de professionals die zij inhuren.

Maar uit jullie antwoorden, blijk ik dit mis te hebben.

Heel hartelijk bedankt voor het verduidelijken!

Met vriendelijke groet, Pascalle

#7:  Auteur: incasso-deskundige BerichtGeplaatst: wo 19 jul 2017 18:44
    —
Toch vraag ik me wel af of dit zomaar kan. De verhuurder is eigenaar van de ketel en hoeft in beginsel natuurlijk niet te dulden dat derdn hier aan zitten, laat staan hier werkzaamheden aan uitvoeren. Uiteraard moet de verhuurder wel zorgen voor een correct werkende ketel. Mocht daar het probleem zitten en de verhuurder weigert dit bijvoorbeeld te verhelpen, dan kan de huurder natuurlijk wel zelf maatregelen nemen.

#8:  Auteur: UwJurist.nl BerichtGeplaatst: wo 19 jul 2017 18:52
    —
incasso-deskundige schreef:
Toch vraag ik me wel af of dit zomaar kan. De verhuurder is eigenaar van de ketel en hoeft in beginsel natuurlijk niet te dulden dat derdn hier aan zitten, laat staan hier werkzaamheden aan uitvoeren. Uiteraard moet de verhuurder wel zorgen voor een correct werkende ketel. Mocht daar het probleem zitten en de verhuurder weigert dit bijvoorbeeld te verhelpen, dan kan de huurder natuurlijk wel zelf maatregelen nemen.

Er stond helemaal niet dat er werkzaamheden zouden worden uitgevoerd, alleen maar dat ze een monteur de ketel wilden laten inspecteren vanwege enorm gasverbruik. De vraagsteller heeft dat echter - om onduidelijke redenen - weggehaald (zie zijn twee wijzigingen onderaan bij zijn vraag: (Laatst aangepast door Pascalle op zo 16 jul 2017 14:40, in totaal 2 keer bewerkt).

In de titel staat echter nog wel 'checken'. En als je het over een monteur hebt, dan heb je het niet over een een beun de haas natuurlijk.

Want om een rapport van een beun kun je alleen maar lachen.

En als je zulke zorgen zou hebben, kun je vriendelijk vragen erbij te mogen zijn, toch?

#9:  Auteur: incasso-deskundige BerichtGeplaatst: wo 19 jul 2017 19:35
    —
sorry die info was mij niet bekend.

#10:  Auteur: hilde12 BerichtGeplaatst: wo 19 jul 2017 20:49
    —
De huurders willen een monteur laten komen om de ketel te laten checken. Zij denken dat dit komt doordat de ketel niet goed is. De verhuurder wil niet dat zij een monteur laten komen en heeft dit de huurders per mail laten weten.

Wat jurist ook al aangaf.. dit is om onduidelijke redenen weggehaald.

#11:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: do 20 jul 2017 8:59
    —
Zoals de vraag nu is: ja dat mag, maar op eigen kosten en voor eigen risico (tenzij de verhuurder het laat afweten).



Rechtenforum.nl -> Civiel recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl