Onverwacht een contract op oproepbasis?
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

#1: Onverwacht een contract op oproepbasis? Auteur: eddymcfreddy BerichtGeplaatst: do 25 mei 2017 5:02
    —
Mijn vrouw heeft haar baan bij haar huidige werkgever opgezegd, waar ze een contract voor bepaalde tijd had op basis van 28-32 uur in de functie van assistent-filiaalmanager, omdat ze was aangenomen als filiaalmanager bij een nieuwe werkgever.

In de sollicitatie-procedure bij de nieuwe werkgever kwam naar voren, zoals ook in de vacature stond, dat het ging om een baan van 28-34 uur. In het tweede sollicitatiegesprek werd mijn vrouw medegedeeld dat ze was aangenomen en werd o.a. medegedeeld wat het uurloon zou zijn.

Ze heeft het arbeidscontract van de nieuwe werkgever inmiddels in de bus gekregen en wat blijkt? Het is een arbeidscontract voor bepaalde tijd, echter op basis van oproep, dus een 0-uren contract. Dit is in beide sollicitatiegesprekken geheel niet naar voren gekomen. Mijn vrouw heeft, nadat ze de mededeling had gekregen dat ze was aangenomen, de volgende dag de huidige werkgever ingelicht en haar baan opgezegd, ervan uitgaande dat het zou gaan om een vaste uren contract.

Kan mijn vrouw hier juridisch iets mee? Kan ze een contract voor 28-34 uur "eisen" van de nieuwe werkgever, omdat ze in feite onder valse voorwendselen is overgehaald?



Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl