Inzage psychisch rapport vader
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Burgerlijk recht

#1: Inzage psychisch rapport vader Auteur: Janney BerichtGeplaatst: za 25 mrt 2017 23:12
    —
Ik zou graag willen weten of ik het recht heb om het psychologisch rapport van mijn vader in te zien.

Ik zal een korte beschrijving geven van de situatie waarin ik mij bevind. Mijn ouders zijn 11 jaar geleden gescheiden. Ik ben nu 20 jaar en woon op mijzelf. In de tussentijd heb ik voornamelijk bij mijn moeder gewoond, maar het contact met mijn vader nooit volledig verbroken. Ik heb veel last gehad van de manier waarop mijn vader zich gedraagt en dit is nog steeds niet gestopt.

Via mijn moeder weet ik dat mijn vader een psychologisch rapport heeft. Hij is jaren geleden naar de dokter geweest voor mentale problemen en werd toen meteen doorverwezen naar een psychisch analytisch centrum. Hier is een rapport opgemaakt. Dit speelde zich af in de tijd dat mijn ouders nog met elkaar getrouwd waren. Mijn moeder wou dan ook weten wat er in het rapport stond. Mijn vader heeft geweigerd dit aan haar te vertellen en zij mocht het rapport van hem niet inzien. Het enige wat hij zei was dat de psychologen hadden gezegd dat hij nog blij mocht zijn dat hij een vrouw en kinderen had. Mijn vader was het niet eens met deze constatering.

Mijn vader heeft nog altijd niks verteld over het bestaan van dit rapport en hij weet dan ook niet dat mijn moeder deze informatie heeft verteld. Ik durf hem hier niet naar te vragen omdat dit waarschijnlijk weer een grote ruzie zal veroorzaken en denk niet dat hij hier mij iets over wil vertellen. Hij kan goed liegen en bedriegen, dus ik denk niet dat ik daar iets mee op ga schieten. Ik zou heel graag willen weten wat er in het rapport staat om mijzelf beter tegen hem te kunnen beschermen en meer zicht te krijgen op de oorzaken van zijn gedrag. Kan iemand mij vertellen of er een mogelijkheid is om als (meerderjarig) kind het psychologisch rapport van mijn vader in te zien?

Alvast bedankt voor het lezen, graag hoor ik jullie reacties hierop.

J.

#2:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: zo 26 mrt 2017 16:19
    —
Die mogelijkheid is er niet. Medisch beroepsgeheim.

#3:  Auteur: hilde12 BerichtGeplaatst: ma 27 mrt 2017 17:45
    —
Bonafides was me voor..
Er is maar 1 antwoord op: nee.



Rechtenforum.nl -> Burgerlijk recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl