Rechter buiten staat te ondertekenen
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Bestuursrecht

#1: Rechter buiten staat te ondertekenen Auteur: RB_1969 BerichtGeplaatst: ma 20 feb 2017 12:03
    —
Weet iemand of er iets te vinden is over redenen wanneer er gebruik kan worden gemaakt van de mededeling dat de rechter buiten staat is tot ondertekening van de beslissing?

Casus: ik stuur een verzoek om een herstelbeslissing te nemen (Pkv) per fax en op dezelfde dag wordt de herstelbeslissing genomen, met voorgemelde mededeling. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat de rechter niet bij deze (herstel)beslissing betrokken is geweest. Dan had hij/zij ook kunnen medeondertekenen.

De (herstel)beslissing is nu enkel door de griffier ondertekend, ook zonder vermelding van de naam van de griffier. Enkel een onleesbare krabbel .......

#2: Re: Rechter buiten staat te ondertekenen Auteur: V&VD BerichtGeplaatst: wo 12 apr 2017 18:29
    —
RB_1969 schreef:
Weet iemand of er iets te vinden is over redenen wanneer er gebruik kan worden gemaakt van de mededeling dat de rechter buiten staat is tot ondertekening van de beslissing?

Casus: ik stuur een verzoek om een herstelbeslissing te nemen (Pkv) per fax en op dezelfde dag wordt de herstelbeslissing genomen, met voorgemelde mededeling. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat de rechter niet bij deze (herstel)beslissing betrokken is geweest. Dan had hij/zij ook kunnen medeondertekenen.

De (herstel)beslissing is nu enkel door de griffier ondertekend, ook zonder vermelding van de naam van de griffier. Enkel een onleesbare krabbel .......


Niet helemaal vergelijkbaar, wel munitie: Hof Arnhem-Leeuwarden 23 mei 2016 (ECLI:NL:GHARL:2016:3934).

Succes Wink

#3:  Auteur: RB_1969 BerichtGeplaatst: ma 17 apr 2017 15:46
    —
Dat arrest is bekend, al een paar zaken op gewonnen. Vooral rechtbank A'dam was daar erg slordig mee.

In dit geval niet bruikbaar m.i.

#4:  Auteur: wardtmar BerichtGeplaatst: vr 22 sep 2017 23:08
    —
Indien het lid van de enkelvoudige kamer of de griffier verhinderd is de uitspraak te ondertekenen, dient dit ingevolge artikel 8:77, derde lid, tweede zin, gelezen in verbinding met artikel 8:11, tweede lid, van de Awb, in de uitspraak te worden vermeld. Overeenkomstig deze bepaling is in de uitspraak vermeld dat de griffier buiten staat was te tekenen

En dat kan enkel fysieke afwezigheid zijn..



Rechtenforum.nl -> Bestuursrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl