Jas ontvreemd tijdens gedwongen opname
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

#1: Jas ontvreemd tijdens gedwongen opname Auteur: Onrecht25 BerichtGeplaatst: za 04 feb 2017 7:38
    —
Goedemorgen.

Vorig jaar is mijn broer voor korte tijd verplicht opgenomen in een ggz instelling.

Ik heb nog aangeboden om zijn spullen mee naar huis te nemen maar dit mocht niet van het personeel.

Afijn, na een paar dagen mocht hij weer naar huis. Hij ontving zijn spullen maar zijn dure jas van nog geen 2 maanden oud ontbrak. Het gaat om een uit canada afkomstige winterjas en daar hangt nog al een prijskaartje aan.

Nu zegt men niet verantwoordelijk te zijn voor het verdwijnen van de jas. Dat vind ik raar, de instelling declareert 750 euro per dag bij de verzekering en het lijkt me dat je dan gewoon verantwoordelijk bent voor de door personeel in (beslag)-genomen goederen!

Hoe dient de schade nu verhaalt te worden?

Bij voorbaad dank!

#2:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: za 04 feb 2017 15:56
    —
Heeft je broer een rechtsbijstandverzekering?

Zo niet, dan zelf in een aangetekende brief de instelling aansprakelijk stellen voor het verdwijnen van de jas. Geef duidelijk aan wat er wanneer is gebeurd en sluit kopieën van bewijsstukken bij (zoals aankoopbon).

#3:  Auteur: Onrecht25 BerichtGeplaatst: za 04 feb 2017 17:12
    —
Goedemiddag,

Bedankt voor uw reactie.

Een aankoopbon ontbreekt.

Er zijn wel 2 getuigen dat hij met jas naar binnen ging en er zijn fotos waarop hij de jas aan heeft.

Kunnen we daar ook wat mee?

Daarnaast heeft hij ook een pro deo advocaat maar of we daar wat aan hebben weet ik niet. Deze is niet geweest voor een gesprek vooraf de zitting ibs en kwam bij de zitting te laat. Daardoor heeft hij naar mijn mening geen goede bijstand gehad vwb. De ibs maar dat staat hier denk ik buiten? We gaan sowieso even onderzoeken of hier nog wat van te maken is, op dat moment ben je overrompeld door de situatie en pas achteraf ga je inzien dat het allemaal niet zo netjes is gegaan.

Alvast bedankt.

#4:  Auteur: Onrecht25 BerichtGeplaatst: zo 19 feb 2017 23:24
    —
Zijn er juridische termen / artikelen die we kunnen gebruiken in de brief zodat het een beetje serieus over komt...?

#5:  Auteur: Alfatrion BerichtGeplaatst: di 21 feb 2017 18:59
    —
Kijk of je op een andere manier kunt onderbouwen wat de jas waard is.
De getuigen zijn uiteraard nuttig.



Rechtenforum.nl -> Civiel recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl