Huurwoning - dubieuze service rekening
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

#1: Huurwoning - dubieuze service rekening Auteur: Loetje BerichtGeplaatst: di 31 jan 2017 23:45
    —
Beste,

Mijn vakgebied is arbeids recht, geen privaat recht, helaas.
Ik huur een studio en heb eindelijk de service afrekening van 2015 gekregen (ja echt 2015) het niet leveren is duidelijk in het voordeel van de verhuurder en is samen met enkele andere dubieuze punten in het contract, zoals sleutelgeld en vertrekgeld van vreemde aard.

Op een aantal punten heb ik mijn twijfels over de billijkheid en juistheid.
Zo is het totaal woonoppervlak aangegeven en het aandeel van mijn oppervlak. Alle service kosten zijn daardoor naar aandeel van het woonoppervlak berekend.
Nu heb ik een aantal vragen:

1. Ik heb een schuin dak en een gedeelte van het woonoppervlak heeft dus een dak onder de 1.20m (ik meen dat alles onder deze hoogte niet tot huur oppervlak mag worden berekend). Sta ik sterk te betwijfelen dat mijn kosten dan niet over dit gedeelte mogen worden berekend?

2. Kabel abonnement gaat dus óók per m² (iedereen heeft gewoon 1 aansluiting, het abonnement is gedeeld onder alle bewoners) is dit billijk?

3. Gas water electriciteit kan ik mij iets bij voorstellen, maar wat dat betreft zie 1, zo ook de riool/afval/water belasting.

4. C.V abonnement is in kosten gebracht, dit lijkt mij het (groot) onderhoud van de c.v en dus niet mijn kosten.

5. 5% administratie kosten over de service kosten van het jaar, dit lijkt mij zeer dubieus.

Zou iemand mij enige opheldering kunnen geven over deze punten?

#2: Re: Huurwoning - dubieuze service rekening Auteur: UwJurist.nl BerichtGeplaatst: wo 01 feb 2017 11:58
    —
1. Ik heb een schuin dak en een gedeelte van het woonoppervlak heeft dus een dak onder de 1.20m (ik meen dat alles onder deze hoogte niet tot huur oppervlak mag worden berekend). Sta ik sterk te betwijfelen dat mijn kosten dan niet over dit gedeelte mogen worden berekend?
Dat gaat om kale huur en heeft niets met servicekosten te maken.

2. Kabel abonnement gaat dus óók per m² (iedereen heeft gewoon 1 aansluiting, het abonnement is gedeeld onder alle bewoners) is dit billijk?
Dit hoort per aansturing te gaan, niet per m2.

3. Gas water elektriciteit kan ik mij iets bij voorstellen, maar wat dat betreft zie 1, zo ook de riool/afval/water belasting.
Water hoort per gebruiker te gaan.

4. C.V abonnement is in kosten gebracht, dit lijkt mij het (groot) onderhoud van de c.v en dus niet mijn kosten.
Groot onderhoud is voor rekening van verhuurder.
5. 5% administratie kosten over de service kosten van het jaar, dit lijkt mij zeer dubieus.
Over een deel mag 2%, over een deel mag 5% worden gerekend.

Zie voor alle details en het beleid het Servicekostenboek op de site van de Huurcommissie.
https://www.huurcommissie.nl/over-de-huurcommissie/publicaties/.
Kies de voor u toepasselijke versie.

#3: Re: Huurwoning - dubieuze service rekening Auteur: cia76 BerichtGeplaatst: zo 19 feb 2017 10:03
    —
Loetje schreef:
Mijn vakgebied is arbeids recht, geen privaat recht, helaas.


Dit is al zo fout, dat ik niet verder lees. En ja, ik vond het nodig om deze opmerking toch te maken.



Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl