Afval verbranden in terrashaard
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

#1: Afval verbranden in terrashaard Auteur: wordtbeter BerichtGeplaatst: zo 28 aug 2016 20:37
    —
Hier wordt zo nu en dan afval verbrand in een terrashaard. De gemeente geeft aan dat zij hier niets aan kunnen doen. Dit omdat zij niet zomaar de tuin mogen betreden. Het stinkt wel enorm, maar stankoverlast is subjectief zegt de gemeente.

Vragen:

Hoe moet je bewijzen dat iemand afval verbrand zoals geverfd- en bewerkt hout?

#2:  Auteur: Panadero BerichtGeplaatst: ma 29 aug 2016 22:18
    —
Dit is een zeer lastige kwestie, weet ik uit eigen ervaring. Het is (meestal) in de APV geregeld dat het verbranden van afval verboden is.
De gemeente moet dus ook handhaven bij overtreding van de APV,echter gebeurt zijn de hier vaak erg laks in.
U kunt wel bezwaar maken tegen de houding van de gemeente, dat overlast subjectief is.
Vraag ze om het zelf te komen vast stellen of er wel of geen sprake is van overlast.
Ze kunnen dit namelijk moeilijk vanachter een buro beoordelen. Ik ben er zelf ook jaren mee bezig geweest om iets geregeld te
krijgen, gelukkig was er uiteindelijk een wijkagent die poolshoogte kwam nemen op moment dat de buurman aan het stoken was.
Toen die de overlast ook vaststelde kwam de gemeente pas in actie.

#3:  Auteur: Panadero BerichtGeplaatst: ma 29 aug 2016 22:20
    —
Dit is een zeer lastige kwestie, weet ik uit eigen ervaring. Het is (meestal) in de APV geregeld dat het verbranden van afval verboden is.
De gemeente moet dus ook handhaven bij overtreding van de APV,echter gebeurt zijn de hier vaak erg laks in.
U kunt wel bezwaar maken tegen de houding van de gemeente, dat overlast subjectief is.
Vraag ze om het zelf te komen vast stellen of er wel of geen sprake is van overlast.
Ze kunnen dit namelijk moeilijk vanachter een buro beoordelen. Ik ben er zelf ook jaren mee bezig geweest om iets geregeld te
krijgen, gelukkig was er uiteindelijk een wijkagent die poolshoogte kwam nemen op moment dat de buurman aan het stoken was.
Toen die de overlast ook vaststelde kwam de gemeente pas in actie.
Ik had overigens ook foto en video opname van de overlast gemaakt, vanuit mijn eigen woning. Dit is wel op het randje, maar zolang je het niet openbaar maakt, doen ze er niks tegen



Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl