Waterschade door derden
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

#1: Waterschade door derden Auteur: HUseyin Yerlikaya BerichtGeplaatst: ma 23 mei 2016 20:33
    —
IK heb 12 april waterschade gehad in mijn appartement . Dit was afkomstig van mijn schuin boven buren.
Na dat een extern bedrijf dit onderzocht heeft zijn ze er achter gekomen dat het ging om een hoofd afsluiter van het warmt net , aangezien dit voor de meter is .(is de warmte leverancier hier verantwoordelijk voor)
Ik heb schade opgelopen aan de achterwand van mijn meterkast en de vloer in de gang.De schade in de meterkast valt onder de opstal verzekering van de vve en daar is al een expert naar komen kijken.
Ik heb de schade van de vloer gemeld bij mijn eigen verzekering(interpolis).
Zij melden mij dat ik een offerte moest laten maken en opsturen , dit heb ik gedaan (bedrag 5009 euro).
Dit komt mede dat het laminaat in mijn appartement in een geheel is gelegd en dus ook compleet vervangen moet worden, en wat schilder werk aan het plafond.
Nu ben ik gebeld door de verzekering en deze wil alleen het laminaat in de hal vergoeden , dit door dat er een deur tussen de hal en woonkamer is , en dit dus een aparte ruimte is. Ik ben het hier dus niet me eens en ga dus ook niet akkoord met hun voorstel.
Nu word er simpel gezegd dat ik het laminaat bij de deur maar moet afzagen en er een drempel terug moet plaatsen.
(klinkt als schade aan de portier van een zwarte auto , en vervangen door een witte portier).
Als ik een drempel in huis had willen hebben had ik hem in eerste plaats al niet verwijderd.
In hoeverre moet ik hier mee akkoord (eigenlijk niet) gaan is dit dan ook waarde vermindering van mijn appartement en wie gaat dan dit verschil betalen?
Nu komt er dus een expert fysiek kijken naar de schade en waarschijnlijk met een bod komen.
Ik wacht dit bod af , en hoe dit verder af te handelen?

Met vriendelijke groet ,

Huseyin Yerllikaya

#2:  Auteur: UwJurist.nl BerichtGeplaatst: di 24 mei 2016 7:52
    —
Ik zou dit eerst afwachten.

#3:  Auteur: HUseyin Yerlikaya BerichtGeplaatst: ma 06 jun 2016 10:24
    —
Goedemorgen,

De expert is dus geweest en heeft de schade opgenomen en berekening gemaakt van de schade.
Nou bleek er een fout te zitten in de offerte (deze beste man had ook de ruimte van de slaapkamers meegenomen).
De expert kwam op een bedrag van +/- 3400 euro waarvan er 600 euro voor de gang en de rest voor het vervangen van het gehele oppervlak.
Dit hele bedrag zou hij voorleggen aan mijn verzekering.
Nu heb ik dus totaal geen mail of dergelijke gehad van mijn verzekering hoe het verder afgehandeld zou worden.
Tot mijn verbazing blijkt de verzekering dus wel een bedrag gestort te hebben op mijn rekening van 605 euro .
Dit is dus alleen het bedrag voor de hal.

Mijn vraag dus : hoe dit verder af te handelen?

#4:  Auteur: UwJurist.nl BerichtGeplaatst: ma 06 jun 2016 14:52
    —
Wat vervelend.
U kunt bezwaar maken bij uw verzekeraar en aangeven waarom u vindt dat u recht hebt op het hele bedrag. Kondig daarbij ook aan dat u, als ze u niet tegemoetkomen binnen 30 dagen, u de zaak aan het KiFiD zult voorleggen.
Zie ook mij PB aan u.



Rechtenforum.nl -> Civiel recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl