Verjaring rekening
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

#1: Verjaring rekening Auteur: amsterdam187 BerichtGeplaatst: vr 04 sep 2015 12:48
    —
3 jaar geleden heb ik een behandeling voor allergieën ondergaan en daarnaast heb ik toen tegelijkertijd wat voedingssupplementen gekocht. Ik heb toen contant een groot deel aanbetaald. De administratie is blijkbaar een grote chaos, wat recent kreeg ik een herinnering dat ik alsnog de gehele rekening moet voldoen, van die aanbetaling was geen bewijs. Ik heb ook geen stempel ofzo gekregen. Nou kan ik dat natuurlijk nooit meer bewijzen.

Mijn vraag is dan ook de volgende: Een factuur met een product en een dienst; kan die gesplitst worden? In de zin dat de aankoop van de producten verjaard is (2 jaar) en de diensten niet (5 jaar)? Of is één vorm leidend oid?

Andere tips ook welkom natuurlijk!

#2:  Auteur: amsterdam187 BerichtGeplaatst: zo 06 sep 2015 14:18
    —
Heeft iemand enig idee?


groet

#3:  Auteur: DENNIS79 BerichtGeplaatst: ma 07 sep 2015 11:39
    —
Splitsing van de factuur is niet nodig, in die zin dat het niet nodig is om twee verschillende facturen te vragen. De consumentenkoop van roerende zaken is inderdaad na twee jaar verjaard. Verjaring kan echter gestuit zijn door een stuitingshandeling.

Met betrekking tot de aanbetaling is het een ander verhaal. Als jij geen bonnetje hebt dat je al (een gedeelte) betaald hebt, dan heb je een bewijsprobleem. In principe is het zo dat de schuldeiser kan stellen, en bewijzen, dat hij een product/dienst geleverd heeft. Jij zult dan moeten bewijzen dat je die dienst (gedeeltelijk) betaald hebt.



Rechtenforum.nl -> Civiel recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl