Vertrouwensbeginsel: welke belofte maakt schuld?
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Bestuursrecht

#1: Vertrouwensbeginsel: welke belofte maakt schuld? Auteur: Eva2015 BerichtGeplaatst: di 28 jul 2015 18:44
    —
Hoi,
Kan iemand mij adviseren? Ik was onterecht ontslagen bij een gemeente. Na het tekenen van het vaststellingsovereenkomst kreeg ik pas uit diverse bronnen bewijzen over mijn onschuld in de handen. Na 6 maanden met de bewijzen in de handen ben ik naar de loco-gemeentesecretaris gestapt. Hij was geschrokken van de zaak en uit zichzelf aangeboden om een passend oplossing te zoeken. Ik werd blij, dat de waarheid zal toch zege vieren en de gemeente wilt mij helpen om mijn leven op te pakken.
Daarna volgde diverse gesprekken (telefonisch en email) over een passende oplossing. Het werd steeds benadrukt, dat ik niet naar de advocaat moest stappen, dat alles zal goed geregeld worden en ze zullen mij helpen. Het werd aan mij gevraagd om een opzetje te maken, wat zal ik nodig hebben om de zaak af te sluiten. Ik heb een berekening gemaakt. Het werd niet afgewezen, alleen verzocht om de bedragen te onderbouwen, want het moest ook aan de directieteam voorgelegd worden. Daarna weer geen afwijzing. Vervolgens heb ik een verzoek gekregen om meer bewijzen m.b.t. de mistanden omtrent mijn ontslag op te sturen. Maar het voorgestelde bedrag en de inhoud van het schadevergoeding werd nog steeds niet afgewezen.
Na drie maanden zal de zaak finaal afgerond worden na een kort gesprek met de gemeentesecretaris. De datum over de tekenen van het contact vastgesteld. Ik heb de laatste versies van het voorlopige contract en bedragen naar de loco-secretaris opgestuurd. Geen reactie. Een dag voor het gesprek kreeg ik opeens uit niets, een telefoontje dat alles is afgeblazen, ik moet maar naar de rechter stappen en ze willen niet met mij meer praten.
De loco-secretaris heeft ca. drie maanden lang mij laten geloven dat er een oplossing komt. Hij is ook hierna gehandeld. Er werd nooit iets afgewezen of betwist. Hij bleef maar al mijn bewijzen opvragen en te verzoeken om NIET advocaten in te schakelen want deze willen alleen maar geld verdienen. Ik gaf alle bewijzen in goed vertrouwen, want hij is ook bevoegd om de toezeggingen te doen volgens de mandaatlijst van de gemeente.
Zal deze casus slagen bij de rechter? Of de gemeente heeft me de tweede keer belazerd? Ik ben er kapot van.

Alvast bedankt voor alle reacties!



Rechtenforum.nl -> Bestuursrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl